Creștere a vânzărilor de peste 17% pe piața bunurilor de folosință îndelungată

0
2191

Cu o creștere de peste 17%, piața bunurilor de folosință îndelungată a înregistrat o performanță pozitivă la finalul celui de al patrulea trimestru al anului 2017, comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior, arată un studiu Temax, realizat de GfK Romania. O contribuție semnificativă pentru această evoluție se datorează sectorului Telecom, cu o creștere de aproape 39%, urmată de electrocasnicele mici (14.5%) și segmentul de electronice (peste 8%).

Categoriile cu cea mai mare creștere
Sectorul produselor electronice a continuat trendul ascendent (creștere de 8%). Televizoarele au contribuit semnificativ la această evoluție, urmate de categoria de produsele audio, precum: boxele portabile și cele cu sistem de andocare, boxele și sistemele audio.

Piața de electrocasnice mari a stagnat la finalul celui de al patrulea trimestru al anului 2017. Categoriile emergente precum mașinile de spălat vase și uscătoarele de rufe au înregistrat o creștere de două cifre.

Categoria electrocasnicelor mici a încheiat anul 2017 cu o crestere de două cifre (14%). Categoria aparatelor electrice de gătit și cea de preparare a băuturilor calde au raportat creșteri semnificative.

Camerele digitale au înregistrat o ușoară scădere, comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior.
Sectorul produselor IT a înregistrat o evoluție pozitivă (creștere de aproape 13%). Camerele web și cele de supraveghere au arătat evoluții importante, urmate de categoria de desktopuri, ca urmare a creșterii sub-segmentului produselor de tip mediabox și mediastick. Evoluția pozitivă a monitoarelor a avut o contribuție importantă la rezultatul general al sectorului de IT.

Piața de smartphone-uri continuă să se îndrepte către dispozitivele mai performante. Produsele din clasele de preț medii și superioare, precum și cele cu diagonală de peste 5 inch au înregistrat creșteri semnificative.

Categoria de accesorii inteligente de purtat se dezvoltă, înregistrând o creștere de două cifre pentru toate segmentele categoriei. Căștile cu microfon, fără fir, au avut cea mai importantă dezvoltare din categorie, fiind acum la un nivel valoric dublu față de trimestrul patru din 2016.

În categoria dispozitivelor de printare, echipamentele cu cerneală au marcat o evoluție pozitivă de două cifre, produsele cu prețuri medii și mari, contribuind cel mai mult la aceasta.

Categoriile cu cea mai mică creștere
Alături de căști, camerele video au înregistrat cea mai mică rată de creștere.
În categoria electrocasnicelor mari, mașinile de spălat rufe au înregistrat un ușor declin. Congelatoarele păstrează același trend descendent și la finalul trimestrului patru.

În categoria electrocasnicelor mici, apetitul scăzut pentru storcătoarele de fructe prin centrifugare trag în jos întreaga categorie de storcătoare de fructe și legume.

Laptopurile au înregistrat o creștere redusă, ca urmare a evoluției sub-segmentelor de produse cu specificații superioare. O pierdere semnificativă au înregistrat smartphone-urile sub 5 inch. Telefoanele inteligente din clasele inferioare de preț au înregistrat o scădere de două cifre.

Imprimantele care dispun doar de funcție de printare și cele echipate cu laser au avut cea mai mare descreștere de pe piața dispozitivelor de printare.