Companiile de distributie vor un mediu concurential loial intre diferitele tipuri de comert

0
187

Asociatia Companiilor de Distributie de Bunuri din Romania (ACDBR) si Academia de Studii Economice (ASE) din Bucuresti au organizat o conferinta referitoare la provocarile strategice ale distributiei traditionale de bunuri in economia nationala. Temele centrale ale conferintei au vizat statutul economic si juridic al operatorilor economici care realizeaza distributia bunurilor de larg consum in sistem traditional si necesitatea unui mediu concurential loial intre diferitele tipuri de comert in piata nationala.

De asemenea, crearea unor masuri de finantare cu fonduri UE pentru distributia de bunuri in Romania si limitarea prin act normativ a suprafetei de vanzare admisibila in orase la maximum 200 de metri patrati sunt alte teme de dezbatere, potrivit Agerpres.

„In lipsa unor mecanisme de finantare publica pentru dezvoltarea distributiei autohtone de bunuri, efectele asupra economiei nationale vor fi in lant urmatoarele: lipsa sustenabilitatii multor investitii in domeniul productiei de bunuri agroalimentare si non-agricole, realizate prin PNDR; cresterea gradului de dependenta a producatorilor autohtoni de comertul realizat de supermagazine, corelat cu cresterea presiunii asupra pretului de cost al alimentelor si, implicit, cu efecte nefaste asupra calitatii acestora; diminuarea suprafetelor de depozitare si comercializare cu ridicata si cu amanuntul ale operatorilor economici cu capital romanesc; scaderea locurilor de munca in domeniul serviciilor comerciale si implicit cresterea presiunii economice, bugetare si sociale; cresterea galopanta a dependentei pietei de consum de produse non-autohtone”, sustin reprezentantii ACDBR.

Piata distributiei traditionale din Romania, in valoare de aproape trei miliarde de euro, este generata de circa 150 de operatori economici, regiunile Muntenia si Transilvania fiind acoperite de 21% din companii, respectiv 19%, potrivit datelor furnizate ACDBR.

In ultimii trei ani ani, piata romaneasca de FMCG a inregistrat o crestere valorica de 3-4%, iar marja medie de profitabilitate a fost de 2,35%.

ACDBR are in componenta 34 de membri, o cifra de afaceri de circa 500 de milioane de euro, aproape 5.500 de angajati si o flota auto de aproximativ 3.600 de autovehicule. De asemenea, exista peste 45.000 de clienti care asigura ‘distributia traditionala’ a bunurilor de larg consum pe teritoriul national.

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentAplicatia Pago permite plata facturilor de pe mobil
Articolul următorCulinaryon, centrul de divertisment culinar, s-a deschis la Bucuresti
Daniela Oancea

Redactor Sef al Modern Buyer din iulie 2017.
Absolventa a Universitatii din Bucuresti, Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii, Daniela are o experienta de peste 20 de ani in presa. A inceput sa lucreze ca reporter si apoi ca redactor de stiri externe la cele mai importante cotidiene nationale. Si-a continuat cariera ca Business Editor pentru Mediafax si apoi ca redactor-sef la diferite publicatii business to business, precum si ca expert media in trei proiecte europene PHARE/SAPARD.