Începând cu luna aprilie, Coca-Cola introduce pe piața locală capacele care rămân atașate de sticlele din plastic. În România, compania a început producția sticlelor cu noul capac atașat pentru portofoliul de băuturi răcoritoare necarbonatate, urmând ca din luna mai să înceapă tranziția și pentru sticlele de băuturi răcoritoare carbonatate.
Inițiativa face parte din tranziția pe care o face Compania Coca-Cola în toată Europa, pentru a îndeplini prevederile incluse în Directiva UE privind materialele plastice de unică folosință, și are scopul de a facilita colectarea și reciclarea capacelor împreună cu sticlele și de a contribui, astfel, la reducerea deșeurilor de ambalaje.
Noul design al capacelor reprezintă, totodată, și un nou pas în călătoria companiei spre sustenabilitate în ceea ce privește ambalajele – viziunea O lume fără deșeuri – care presupune un angajament global de a colecta și recicla echivalentul a 100% din ambalajele puse pe piață, până în 2030, și de a accelera demersurile pentru eliminarea deșeurilor de ambalaje.
Tranziția la capacele atașate va fi susținută si de o amplă campanie de comunicare, dezvoltată în mediul digital, dar și în magazine, pentru a sprijini familiarizarea consumatorilor cu noile capace.
„În prezent, 20% din totalul portofoliului ambalat în PET este îmbuteliat în PET reciclat și 100% din portofoliul de băuturi răcoritoare al Sistemului Coca-Cola este disponibil în ambalaje reciclabile. Credem că o lume fără deșeuri este posibilă, de aceea ne vom continua eforturile pentru a atinge noi etape importante în această călătorie.” – Jovan Radosavljevic, General Manager Coca-Cola HBC România.
Soluția capacului atașat, propusă de Sistemul Coca-Cola, marchează un pas important în parcursul său. În timp ce sistemul de deschidere a sticlei rămâne neschimbat, noutatea constă în inelul care, cu ajutorul unei clape, ajută capacul să se potrivească perfect. Capacul rămâne atașat la inelul de siguranță de pe sticlă, iar clapeta asigură deschiderea sticlei într-o poziție perfectă.
„Sistemul Coca-Cola împărtășește angajamentul UE de a îmbunătăți rata de colectare și reciclare a deșeurilor de ambalaje. Noul sistem de închidere a sticlelor a fost testat în laboratorul de cercetare și dezvoltare al Companiei Coca-Cola din Bruxelles, pentru a asigura nu numai o experiență confortabilă pentru consumatori și beneficii în ceea ce privește funcționalitatea și igiena, ci și respectarea reglementărilor, precum și cele mai înalte standarde tehnice și de siguranță. Tranziția către capacele atașate reprezintă o oportunitate de a promova mesajele de reciclare, susținând eforturile noastre pentru colectarea 100% a ambalajelor, inclusiv a capacelor”. – Paris Nikolopoulos, General Manager Coca‑ Cola România.
Designul capacului este, de asemenea, conceput pentru a face reciclarea mai intuitivă, facilitând reciclarea întregului ambalaj, cu capacul acum atașat. Cercetările și testele extinse efectuate în toată Europa au contribuit la definirea și dezvoltarea unei soluții preferate de către consumatori, însoțite de comunicări clare pentru aceștia, cu privire la noul capac.
Coca-Cola oferă produse în peste 200 de țări și teritorii. Alături de mărcile Coca-Cola, portofoliul companiei include Sprite, Fanta și alte băuturi răcoritoare. Din categoriile de apă, băuturi pentru sportivi, cafea și ceaiuri, producătorul deține brandurile Dasani, smartwater, vitaminwater, Topo Chico, Powerade, Costa, Georgia, Gold Peak, Honest și Ayakata. Pe segmentele de băuturi nutriționale, sucuri, lapte și băuturi pe bază de plante, compania deține, printre altele, brandurile Minute Maid, Simply, innocent, Del Valle, fairlife și AdeZ.
Pe plan local, Sistemul este format din Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) şi partenerul său, Coca-Cola HBC România, care îmbuteliază şi distribuie produsele Coca-Cola sub licenţa The Coca-Cola Company în România.