Carrefour România înregistrează o creștere a vânzărilor (like-for-like) de 8,8% în Q3 2022

Carrefour România înregistrează o creștere a vânzărilor în termeni comparabili (like-for-like) de 8,8% în Q3 2022, tendință de creștere solidă, într-un context de inflație ridicată. Este al doilea cel mai bun rezultat din Europa după Carrefour Polonia (+18,5% like-for-like), depășind Carrefour Spania (+8,7% creștere like-for-like).

În conformitate cu strategia globală și viziunea omnicanal, Carrefour România închide al treilea trimestru al anului 2022 cu 379 de magazine în toate formatele la sfârșitul lunii septembrie 2022 – hipermarket, market și express, precum și prezență online cu livrare pentru întregul portofoliu de produse prin canalele proprii carrefour.ro și Carrefour App, dar și prin partenerii Bringo și Glovo.

În România, Carrefour și-a continuat expansiunea cu accent pe magazinele de proximitate – formatele Express, Market și discounter – Supeco.

Régis Moratin, CFO Carrefour România: „În cel de-al treilea trimestru al acestui an, am continuat să ne confruntăm cu o inflație ajunsă la cote istorice în România, care a afectat atât modelul nostru de business ca retailer, cât și puterea de cumpărare a clienților noștri. Astfel, ne-am menținut eforturile de a le oferi clienților noștri soluții pentru cumpărături accesibile, bazate pe economii, cu o varietate extinsă de produse marcă proprie, promoții, preluând totodată asupra noastră o parte din efectele inflației, pentru a păstra în permanență prețuri avantajoase la raft. Acestea au avut ca rezultat creșteri puternice ale traficului de clienți în cel de-al treilea trimestru în toată rețeaua națională și în toate formatele noastre, ceea ce ne dă încrederea să continuăm în această direcție.”

Al treilea trimestru al anului se închide cu rezultate solide pentru întreg grupul Carrefour (creștere a vânzărilor de 19% în Q3 2022

Grupul francez Carrefour anunță o creștere a vânzărilor de 19% în Q3 2022. În termeni comparabili (like-for-like) în Q3, vânzările Grupului au crescut cu +11,3%, (+12,2% LFL în categoria alimente, +6,4% LFL în categoria produse non-alimentare), reflectând o dinamică comercială solidă în contextul inflației, și relevanța modelului multi-format și omnichannel.

În Europa, în termeni comparabili față de Q3 2021, vânzările au crescut cu +8,6%, cu o creștere în toate țările.

În ciuda contextului inflaționist accelerat, grupul francez înregistrează o creștere continuă a cotei de piață în toate țările cheie (Franța, Spania, Brazilia) și un avans de 38% al sectorului de e-commerce, condus de piața din Brazilia.

Grupul anticipează că fluxul liber de numerar net va depăși 1 miliard de euro în 2022, pe baza bunei performanțe operaționale înregistrate în al treilea trimestru și a continuării preconizate a tendințelor observate recent până la sfârșitul anului. Grupul Carrefour își va prezenta noul plan strategic pe 8 noiembrie 2022 la Massy.

Alexandre Bompard, Chairman și CEO Grup Carrefour: „Într-un context marcat de numeroase incertitudini și de o inflație accelerată în Europa, Carrefour demonstrează capacitatea sa de a se adapta şi robusteţea modelului de afaceri. Grupul își continuă ritmul accelerat de creștere în toate piețele sale geografice cheie, începând cu Franța. Demonstrăm agilitate, în condiţiile în care consumatorii îşi adaptează din ce în ce mai mult comportamentul de cumpărare la noul mediu inflaţionist. În Brazilia, integrarea Grupo BIG avansează într-un ritm foarte rapid și accelerăm, în același timp, conversia magazinelor. Astfel, Carrefour progresează cu încredere și își mărește obiectivul setat pentru fluxul de numerar pentru 2022.”

În contextul inflației, Carrefour a observat schimbări substanțiale ale comportamentului de cumpărare al consumatorilor, în special în țările europene în care presiunea asupra puterii de cumpărare este cea mai mare, precum Spania și România. Aceste schimbări se manifestă în special printr-o mai mare fragmentare a cheltuielilor, un coș mediu de cumpărături mai mic și o frecvență mai mare a cumpărăturilor, precum și creșterea vânzărilor de produse cu o valoare unitară mai mică.

În acest context, Carrefour continuă să vină cu soluții concrete, precum:
● Produse marcă proprie Carrefour, care oferă un raport calitate-preț excelent și atrag din ce în cei mai mulți clienți. Acestea reprezintă acum 33% din vânzări, atingând obiectivul pentru 2022.
● Gama de produse Simpl’, cea mai accesibilă de pe piață, extinsă la peste 1.000 de SKU-uri.
● O poziționare competitivă a prețurilor la produsele proaspete.
● Magazine de tip discount (hipermarketuri, Cash & Carry, Supeco). În România formatul de discounter a ajuns la 28 de magazine la nivel național.
● Consolidarea dinamicii promoționale, atât în ceea ce privește numărul de campanii, cât și la nivel de reduceri de preț și prin programele de loializare.

Carrefour România operează în România 379 de magazine în toate formatele, prin patru entități juridice: Carrefour S.A., Artima S.A., Columbus Operațional S.R.L. și Supeco Investment S.R.L.

Articolul precedentAlexandrion Group a lansat Carpathian Single Malt ȋn România
Articolul următorCompaniile mai au doar câteva zile să se înscrie gratuit la Gala Green Report
Modern Buyer
Modern Buyer este un pionierat in zona produselor editoriale specializate, fiind prima platforma de informare destinata specialistilor in achizitii – buyeri si oameni de vanzari - din Romania.