Carrefour își propune să crească ponderea mărcilor proprii în vânzări, cu cel puțin două puncte procentuale în 2024

“Carrefour își propune să crească ponderea mărcilor proprii în vânzări cu cel puțin două puncte procentuale în acest an.”, spune Alina Horgea, Private Label & Food Transition Director, Carrefour România. De asemenea, la nivel de grup, Carrefour își propune să ajungă la o pondere de 40% a vânzărilor de mărci proprii până în 2026.

În cadrul conferinței Private Label & Convenience Food Innovation Show, Alina Horgea a dezvoltat pe larg strategia și inițiativele Carrefour în dezvoltarea și promovarea mărcilor proprii în România, arătând tendința din ce în ce mai mare de creștere a acestora și de alegere a lor de către consumatori. Într-adevăr, în ultimii ani, favorizate și de contextul economic provocator, accentul a fost pe creșterea calitativă și modul sustenabil de producție, cu value for money ca atribut principal al oricărei mărci proprii, indiferent de segmentul în care activează.

Totuși, succesul mărcilor proprii cere atenție pe inovație și aliniere la nevoile și cerințele consumatorilor, precum și nota de local, pe care consumatorii o valorizează din ce în ce mai mult.

Carrefour pune un accent deosebit pe ideea de inovație și pe alinierea la cerințele consumatorilor. Aceasta se reflectă și în importanța crescută a produselor locale, pe care consumatorii le apreciază din ce în ce mai mult. Vorbind de local, strategia Carrefour include câțiva piloni principali, respectiv: mărcile proprii si parteneriatele cu producătorii locali, programele: Grădina Noastră, Deschidem Vinul Românesc, Creștem România Bio și Poftim Brânză Românească.

Grădina Noastră este un program ce implică acum câteva sute de producători, organizați în zece cooperative, prin care Carrefour asigură consumatorilor fructe și legume de la producători locali. Acest concept a avut cel mai mare impact și reprezintă un element central al strategiei locale. Deschidem Vinul Românesc se concentrează pe producători regionali și naționali, dar și pe producători locali mai mici, din podgoriile românești. Creștem România Bio sprijină producătorii în conversia la agricultura bio, iar Poftim Brânză Românească ajută producătorii mici și medii de brânzeturi să își promoveze produsele și să le plaseze în magazine.

Portofoliul de mărci proprii Carrefour include aproximativ 4.000 de produse de larg consum și proaspete, clasificate în aproape 40 de branduri și subbranduri. Dintre aceste produse, circa 1.200 au fost dezvoltate în ultimii trei ani, majoritatea fiind produse locale, create în colaborare cu producători locali.

„90% din vânzările de mărci proprii – produse de larg consum și produse proaspete – sunt realizate cu parteneri locali, ceea ce reflectă, pe de o parte, aplecarea Carrefour către piața locală și susținerea producătorilor români, împreună cu care să dezvoltăm produse calitative si relevante local, și, pe de altă parte, interesul din ce în ce mai crescut al consumatorilor pentru produse de origine românească.”

Un exemplu reprezentativ este marca proprie Drag de România, care a beneficiat recent de un proces de rebranding, realizat pronind de la focus grupuri cu clienți pentru a vedea cum este perceput și ce elemente de îmbunătățire pot fi aduse. Acest brand include peste 180 de produse dezvoltate cu 50 de parteneri români, dintre care 40 sunt produse noi lansate în ultimul an. Drag de România – un own brand mediu spre premium – se concentrează pe rețete tradiționale de calitate superioară, fără potențiatori de gust adăugați, fără arome sau coloranți artificiali.

Carrefour dezvoltă continuu produse noi, ținând cont de preferințele consumatorilor și de dinamica pieței

Numai în ultimul an, Carrefour România a lansat 400 de produse noi marcă proprie, colaborând intens cu partenerii producători și departamentele interne pentru a asigura calitatea și inovația produselor. Categoriile de produse, precum: lactate, înghețată, ready to eat, snacking sărat/dulce, măcelarie (porc/pui), fructe și legume, hrană pentru animale, produse de curățenie etc. sunt deosebit de relevante și, în creștere, sub brandul propriu Carrefour.

Carrefour urmărește să ofere un mix adecvat de produse, la diverse niveluri de preț, acoperind segmentele de prim preț, mediu și premium. Un exemplu este categoria de cașcaval, care include aproximativ 20 de produse marcă proprie, segmentate, pe diferite niveluri de preț.

Ecosistemul de parteneriate și programe dezvoltate sub umbrela Act for Food demonstrează angajamentul Carrefour de a oferi produse de calitate și de a sprijini consumatorii să adopte obiceiuri alimentare mai bune.

În concluzie, strategia Carrefour în România se axează pe client, fiind un retailer omnicanal, pe adaptarea la preferințele consumatorilor, pe inovație și promovarea produselor locale, cu scopul de a oferi un mix diversificat de produse de calitate, atât mărci naționale, cât și mărci proprii, pentru toate categoriile de consumatori.

Articolul precedentDanone România aniversează 25 de ani cu o cifră de afaceri de 1,099 mld lei în 2023, în creștere cu 17,8% față de 2022
Articolul următorImportul de produse agricole și agroalimentare din Italia a crescut cu 14,2 % în 2023
Modern Buyer
Modern Buyer este un pionierat in zona produselor editoriale specializate, fiind prima platforma de informare destinata specialistilor in achizitii – buyeri si oameni de vanzari - din Romania.