Danone România aniversează 25 de ani cu o cifră de afaceri de 1,099 mld lei în 2023, în creștere cu 17,8% față de 2022

Danone România, care aniversează 25 de ani de producție locală, anunță că în 2023 a înregistrat o cifră de afaceri de 1,099 miliarde lei, în creștere cu 17,8% față de 2022 și un profit de 6%, în valoare de 68,4 milioane lei.

Danone a achiziționat fabrica de lactate Miorița din București în anul 1996, iar până în acest moment au fost investite aproximativ 100 milioane euro pentru modernizarea și retehnologizarea acesteia.

Investițiile constante au transformat fabrica din București în cea mai performantă unitate Danone din Europa, cu o capacitate de producție de 75.000 de tone de iaurt anual. Zilnic, fabrica produce 1 milion de iaurturi cu lapte românesc de la gospodari și fermieri români, cunoscute sub brandurile: Activia, Casa Bună, Cremosso, Danone, Danonino, Delicios și YoPRO.

Danone România folosește lapte 100% românesc care provine de la gospodari și fermieri români și asigură produse lactate pentru piața locală, dar și pentru alte 14 țări europene. Laptele folosit este achiziționat de la cei 220 de gospodari din Zimnicea și de la cele 20 de ferme locale. Prin programul socio-economic „O șansă pentru familia ta”, inițiat în 2012, în parteneriat cu Fundația Heifer și Polaris, Danone România a investit 7 milioane de euro pentru a sprijini gospodarii locali și pentru a stimula antreprenoriatul.

Danone România continuă să diversifice portofoliul de produse, cu o selecție variată de iaurturi cremoase, bogate în proteine, cum ar fi Yopro, ideal pentru sportivi, și alternative nutritive pe bază de plante sub marca Alpro, pentru a răspunde cerințelor diversificate ale unui stil de viață modern. Danone se concentrează și pe beneficiile sănătății digestive prin produsele din gama Activia, care evidențiază promisiunea brandului de a îmbunătăți constant bunăstarea consumatorilor.

„În acești 25 de ani, Danone România a crescut și s-a dezvoltat alături de generatii de consumatori și partenerii săi, demonstrând implicarea față de calitate, inovatie și responsabilitate socială. Portofoliul nostru s-a diversificat, dar am ramas fideli cerințelor unui stil de viață sănătos și modern. Astazi suntem prezenți în România cu produse lactate proaspete, produse pe bază de plante, sub marca Alpro, dar oferim și produse alimentare pentru bebeluși și nutriție specializată, sub mărcile Aptamil, Milupa și Forticare, oferind soluții nutritive adaptate nevoilor specifice.”, a declarat Adrian Pascu, Vice President Sales Danone Central East Europe & General Manager Ukraine.

„Ne mândrim cu realizările noastre de până acum și vom continua să oferim produse care contribuie la bunăstarea consumatorilor. Avem planuri ambițioase atât pe partea de business cât și în ceea ce privește implicarea noastră în dezvoltarea comunităților în care activăm”, a mai spus Adrian Pascu.

“Investițiile pe care compania Danone România le-a facut de-a lungul timpului au avut și au un rol cheie în dezvoltarea producției locale de lapte de calitate, la standarde europene, a fermelor și micilor gospodari. Investițiile semnificative în fabrica din București demonstrează nu doar dedicarea pentru producția de calitate, ci și responsabilitatea față de siguranța alimentelor, societate și mediul înconjurător”, a declarat Florin Barbu, Ministrul Agriculturii.

Danone România a obținut certificarea B Corp în cadrul grupului regional al Europei Centrale și de Est din care România face parte alături de Bulgaria, Ungaria, Cehia și Slovacia.

Danone România se alătură astfel mișcării sociale pentru sustenabilitate ce aduce împreună peste 6.000 de companii, în peste 80 de țări și 150 de industrii ce îndeplinesc standarde riguroase de performanță socială și de mediu, transparență și responsabilitate.

În 1999, Danone și-a consolidat prezența pe piața locală prin introducerea primelor iaurturi produse în fabrica din București – „Natural”, „Delicios” şi „Natural de băut”, primele două mărci fiind și astăzi prezente pe piața locală.

În prezent, 1 milion de iaurturi sunt distribuite către consumatorii români, dar și către alte 14 piețe europene. Danone România procesează anual peste 60.000 tone de lapte.

Danone este prezent pe piața românească cu produse lactate proaspete: Danone, Activia, Danonino, Actimel, produse pe bază de plante (Alpro), precum și cu produsele alimentare pentru bebeluși și nutriție specializată: Aptamil, Milupa, Forticare.

 

Articolul precedentKaufland și Cătălin Botezatu lansează colecția capsulă Smart Fashion Summer
Articolul următorCarrefour își propune să crească ponderea mărcilor proprii în vânzări, cu cel puțin două puncte procentuale în 2024
Modern Buyer
Modern Buyer este un pionierat in zona produselor editoriale specializate, fiind prima platforma de informare destinata specialistilor in achizitii – buyeri si oameni de vanzari - din Romania.