Carrefour extinde plata cu PET-ul în 6 hipermarketuri din țară

Carrefour continuă programul “Punem preț pe plastic” și extinde plata cu PET-ul în 6 orașe din țară, timp de 10 zile. “Punem Preț pe Plastic” este un program de economie circulară adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare.


Astfel, timp de zece zile, se poate plăti cu PET-ul în orașele Timișoara, Oradea, Cluj, Constanța, Buzău și București, după cum urmează:
 Carrefour Cluj și Carrefour Constanța: 11 octombrie – 20 octombrie
 Carrefour Oradea și Carrefour Timișoara: 25 octombrie – 3 noiembrie
 Carrefour Buzău și Carrefour Park Lake: 8 noiembrie – 17 noiembrie

În perioadele menționate, clienții din cele 6 orașe vor putea cumpăra fructe și legume provenite de la producători locali în hipermarketul Carrefour din orașul lor, cu PET-uri. Fiecare PET valorează un fruct sau o legumă! Carrefour transformă plasticul în monedă pentru a stimula consumatorii să folosească plasticul în mod inteligent, prin reducere, refolosire și reciclare.

Plata cu PET-ul va fi implementată cu sprijinul Greenpoint Management și Green Acadamey, iar în Buzău cu sprijinul Primăriei Municipiului Buzău și Green Resources Management S.A., în cadrul unor campanii de informare și educare a publicului și operatorilor economici din fiecare oraș.

Programul-pilot “Plata cu PET-ul” s-a desfășurat la București, în Carrefour Băneasa, timp de aproape 3 săptămâni. La final, Carrefour a colectat peste 7.5 tone de PET-uri, iar cei peste 3000 de oameni care au vizitat standul au primit la schimb peste 2 tone de fructe și legume provenite de la producători locali.
În ultimii 2 ani, Carrefour România a luat o serie de măsuri în direcția introducerii plasticului într-un traseu circular (reducere, refolosire, reciclare):

  • Prezența unei game extinse de produse biodegradabile, în toate hipermarketurile și supermarketurile – de la tacâmuri, la pungi și saci menajeri, Carrefour oferă clienților alternative pentru consumul de plastic.
  • Vino cu caserola ta de acasă! – un program prin care clienții hipermarketurilor și supermarketurilor Carrefour pot achiziționa produse din zona de Gastronomie în propriile caserole. Compania încurajează astfel refolosirea produselor de plastic, pentru diminuarea consumului. Anul trecut, clienții Carrefour au folosit peste 5 milioane de caserole de plastic pentru zona de Gastronomie, caserole care devin de cele mai multe ori de unică folosință.
  • Colectare selectivă în birourile Carrefour România.
  • Carrefour a fost primul retailer care a introdus, în iunie 2018, punga biodegradabilă de cumpărături. Până acum, au fost folosite peste 23 de milioane de pungi biodegradabile.
  • Carrefour a fost primul retailer care a introdus sistemul de acceptare a produselor cu ambalaj reutilizabil cu reținere de garanție, în toate magazinele cu suprafață de peste 400mp.
Articolul precedentMai este reclama – sufletul comerţului cu fructe şi legume?
Articolul următorEvoluția mărcilor private – în strânsă legătură cu avansul retailului modern și al discounterilor
Daniela Oancea
Redactor-șef al Modern Buyer din iulie 2017. Absolventă a Universității București, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Daniela are o experiență de peste 20 de ani în presă. A început să lucreze ca reporter și apoi ca redactor de știri externe la cele mai importante cotidiene naționale: Tineretul Liber, România Liberă și Evenimentul Zilei. Și-a continuat cariera ca Business Editor pentru Mediafax și apoi ca Redactor-șef la diferite publicații Business to Business, precum și ca expert media, în trei proiecte europene: PHARE/SAPARD. Danielei îi puteți scrie pe adresa oancea.i.daniela@gmail.com