Carnea de pui − in topul preferintelor romanilor

Rezultatele unui studiu realizat de iSense Solutions si Transavia plaseaza carnea de pui in topul preferintelor romanilor. Astfel, 95% dintre persoanele care gatesc cel putin saptamanal consuma acest tip de carne. Sapte din zece romani sustin ca o utilizeaza pentru pregatirea meselor de mai multe ori pe saptamana.

Studiul a fost efectuat pe un esantion de 520 de persoane, barbati si femei cu varste de peste 18 ani, din mediul urban, care obisnuiesc sa gateasca cel putin o data pe saptamana.

Hypermarketurile si supermarketurile raman cele mai frecventate locuri de unde romanii aleg sa cumpere carnea de pui (77%), in timp ce magazinele fizice specializate (49%) si magazinele alimentare obisnuite (46%) sunt preferate de un numar mult mai mic de persoane.

Totodata, 94% dintre romani prefera sa cumpere carne proaspata refrigerata in detrimentul celei congelate pentru care a optat un procent de doar 27%, format in special din tineri cu varste cuprinse intre 18 si 25 de ani.

Motivand alegerea frecventa a carnii de pui in alimentatia lor, romanii sustin ca aceasta este un aliment care se gateste usor (71%), are gust bun ( 62%) si este o carne slaba, cu putine calorii (57%). Cei mai multi asociaza acest tip de carne cu aportul caloric scazut, continutul mic de grasimi si viata sanatoasa. Consumatorii ocazionali percep carnea de pui ca fiind bogata in vitamine.

Tipurile de carne de pui utilizate cel mai des in bucatariile romanilor sunt pieptul de pui (82%), pulpele superioare (77%) si pulpele inferioare (72%). Modalitatile de pregatire folosite frecvent sunt la cuptor (81%), in mancare (75%) si la gratar (68%).
Un procent de 93% dintre respondenti, persoane care gatesc saptamanal, au ales pieptul de pui la gratar ca fiind cea mai des gatita reteta de pui in gospodarie. Pe locul doi este snitelul, cu o diferenta de doar un procent. Romanii si-au exprimat de asemenea o preferinta crescuta pentru tocanita de pui (91%), ciorba de pui cu taitei (88%) si supa de pui cu galuste (88%). Lista continua cu o serie de alte retete, precum pui cu orez, ficatei de pui la tigaie, pulpe de pui cu legume la cuptor, friptura de pui cu mujdei si mamaliga, salata beuf cu carne de pui sau mancare de mazare cu pui.

In top trei retete cu carne de pui gatite cel mai des pentru copii, snitelul este prima alegere a romanilor, 82% dintre participantii la studiu declarand ca pregatesc aceasta reteta pentru cei mici. A doua cea mai gatita reteta este ciorba de pui cu taitei (78%), iar supa de pui cu galuste reprezinta a treia alegere a romanilor pentru mesele copiilor.

81% dintre consumatorii de carne de pui sustin ca au aflat retetele pe care le pregatesc de la membrii familiei (mame, bunici), iar 57% dintre acestia au ca sursa de inspiratie mediul online, site-uri specializate sau bloguri.

Acest studiu vine si in contextul in care compania Transavia a implinit anul trecut 25 de ani de la infiintare, perioada in care s-a impus pe piata locala si externa prin investitii constante si printr-un model de business integrat vertical.
Transavia are o productie anuala de peste 70.000 de tone de carne de pui si dispune de 314 hale in 24 ferme de crestere a pasarilor, patru ferme vegetale, o fabrica de nutreturi combinate, trei abatoare de ultima generatie si o fabrica de procesare a carnii. 15% din productia anuala a companiei merge pe piata de export, in mai multe tari europene, precum Marea Britanie, Irlanda, Franta, Olanda, Ungaria, Grecia, Slovacia, Bulgaria, Spania si Croatia.

 

Articolul precedentRepublica Moldova: Ce retele de retail au continuat expansiunea in 2017?
Articolul următorPegas va deschide un nou magazin in Chisinau, al cincilea din acest oras
Daniela Oancea
Redactor-șef al Modern Buyer din iulie 2017. Absolventă a Universității București, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Daniela are o experiență de peste 20 de ani în presă. A început să lucreze ca reporter și apoi ca redactor de știri externe la cele mai importante cotidiene naționale: Tineretul Liber, România Liberă și Evenimentul Zilei. Și-a continuat cariera ca Business Editor pentru Mediafax și apoi ca Redactor-șef la diferite publicații Business to Business, precum și ca expert media, în trei proiecte europene: PHARE/SAPARD. Danielei îi puteți scrie pe adresa oancea.i.daniela@gmail.com