Campania #merglapiata ajunge în piața Obor

0
109

Miercuri, 18 Iulie, ora 11.30, campania #merglapiata ajunge în piața Obor din București, unde președintele Asociației Administratorilor de Piețe din România (AAPR) – Teodor Birț, oameni de afaceri, producători locali și cumpărători vor discuta importanța pieței în redresarea unei agriculturi românești axate din ce în ce mai mult pe importuri.

Tot atunci, un chef va împărtăși lucruri simple, pe care le poate face acasă oricine, cu ingredientele de sezon cumpărate din piață și îi va invita pe participanți la o degustare de produse și la făcut fotografii, care pot fi urcate pe Facebook sau Instagram ori trimise pe messenger-ul paginii de Facebook Piețe Agroalimentare România, însoțite de hashtag-uri precum #merglapiata, #pieteagroalimentareromania, #traiestesanatos.

Un deficit record de 853,9 milioane de euro în comerțul cu produse agroalimentare în 2017

Românii mănâncă mai mult produse din import decât din producția internă, deși agricultura românească este capabilă să producă suficient pentru întreaga populație a țării. Aceasta face ca, de 10 ani, deficitul comercial să fie afectat masiv de comerțul cu produse agroalimentare. Potrivit ultimului raport al Institutului Național de Statistică, în perioada ianuarie-mai 2018, deficitul comercial este mai mare cu 546,8 milioane de euro față de 2017, ajungându-se astfel la 5 miliarde de euro.

,,După datele Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, România a înregistrat și anul trecut un deficit record de 853,9 milioane de euro în comerțul cu produse agroalimentare, în creștere cu 53% față de 2016, importurile ajungând la 7,1 milioane de euro față de 6,51 miliarde de euro. Un nivel record în ultima decadă, înregistrat, în mod paradoxal, dintr-o zonă cu potențial românesc uriaș, respectiv, agricultura. Trendul este ascendent, așa că nu este exclus un nou record la import de alimente și în 2018.”

25-30% dintre orășeni cumpără de la piață, în sezon
Potrivit datelor Asociației Administratorilor de Piețe din România, procentul mediu din populația urbană care își procură produsele de bază din piață – locul cu cea mai mare pondere de produse românești – este de 25-30% în plin sezon. Practic, în condițiile în care doar un sfert, în unele zone chiar mai puțin, din populația urbană alege roșia, cartoful, brânza sau mărul cu gust românesc din piață, sprijinind, astfel, și producția locală, șansele de redresare pe termen lung se află sub un mare semn al întrebării’’ – Teodor Birț, președintele Asociației Administratorilor de Piețe din România.

Piața rămâne ultima redută în care producția locală mai are loc și este încurajată, iar românul mai este furnizor pentru români. În acest context, AAPR a inițiat campania #merglapiata, un proiect al comunității, pentru comunitate, care își propune să readucă oamenii alături de producătorii locali, dar și cu dorința de a aminti gustul mâncărurilor făcute de bunica sau mama, cu produse gustoase și zemoase cumpărate din piață, care nu poate fi reprodus nici măcar de cel mai priceput chef din lume.

AAPR însumează 260 de piețe agroalimentare din 35 de județe ale țării, peste 5.000 de spații comerciale și 10.000 de locuri de vânzare, încercând în acest fel să asigure funcționarea transparentă și evitarea practicilor neloiale, dar și organizarea unor spații de vânzare optime. Mii de familii, producători locali, trăiesc din veniturile obținute prin vânzarea produselor cultivate sau realizate de acestea.

Campania este organizată de Asociația Administratorilor de Piețe din România, cu sprijinul Patria Bank, Patria Credit și Gothaer Asigurări Reasigurări. Asociația Administratorilor de Piețe din România este persoană juridică de drept privat, fără scop patrimonial, apolitică, formată din 35 de membri (instituţii şi societăţi comerciale) de pe întreg teritoriul României, toate având atribuţii în domeniul administrării pieţelor şi a oboarelor din localităţile de provenienţă.