Brian Sharoff, Presedinte PLMA (Asociatia Internationala a Producatorilor si Furnizorilor de Marci Private), a raspuns catorva intrebari lansate de Modern Buyer pe tema parteneriatului dintre retaileri si furnizori in productia de marci private, punctand trei recomandari importante.
Oportunitate
Marcile private pot constitui o oportunitate pentru producatorii care nu au posibilitatea financiara sa sustina prin promotii la raft si reclame in media brandurile proprii. In acest context, afacerea cu marcile private poate constitui pentru un producator un mod foarte profitabil de a-si construi businessul. O oportunitate poate fi, totodata, si pentru producatorii care intentionaza sa se dezvolte pe pietele externe, ca de exemplu cele europene. Astfel, pentru un furnizor, poate fi un efort considerabil sustinerea unui produs listat intr-un magazin din Germania sau Franta, in timp ce livrarea de marca privata (acelorasi retaileri) poate fi o strategie de succes.
Recomandari
Cel mai mare risc pentru un producator de marci private de succes este sa devina prea dependent de o retea de retail. Astfel, in cazul in care reteaua de magazine are probleme financiare si afacerea producatorului este direct afectata. De obicei, se recomanda producatorilor de marci private sa pastreze o balanta in businessul lor si sa livreze marci private in mai multe retele de magazine.
Din ce in ce mai multi producatori de marci private sustin ca principala problema care apare in colaborarea cu retelele de comert modern este stabilirea de comun acord a unui pret pentru produsele listate: un pret agreat de ambele parti, pe care retailerul sa fie dispus sa il plateasca, si pe care producatorul sa il considere corect pentru a continua sa realizeze marci private. Este aceeasi problema intalnita si in colaborarea dintre retaileri si producatorii de branduri. Totusi, o negociere buna poate veni in sprijinul lor.
In alta ordine de idei, producatorii de succes se asigura ca au adunat toate informatiile necesare inainte de a incepe livrarea de marfuri in magazine. In unele cazuri, ceea ce retailerii doresc de la producatorii de marci private nu se poate realiza prin costurile pe care ei sunt dispusi sa le plateasca. De aceea, furnizorul trebuie sa isi evalueze businessul in mod realist si sa vada daca isi poate permite pretul oferit de retailer.
Profitabilitate
Parteneriatul dintre un retailer si un producator de marci private poate fi profitabil, daca furnizorul livreaza constant produse de calitate. Colaborarea dintre cei doi are sanse sa devina profitabila pentru producatorul de marci private, fara presiunea costurilor pe care o implica crearea brandului insusi.
Autor: Claudia Popa