Brandul vasluian Vascar va exporta conserve în Africa

0
300

Cu o cifră de afaceri de 16,5 milioane de euro în 2017 și o creștere estimată de 15% pentru 2018, Vascar, firma condusă de CEO-ul Vlad Ciurbuciu, se pregătește să exporte conserve pe continentul african. Fabrica din Vaslui se reînnoiește de la an la an, iar în 2018 este rândul secției de ambalare să se extindă. Vasluienii investesc în tehnologii care să reducă din costurile de producție. În plus, sunt preocupați să îmbunătățească zonele de infrastructură și comercial, obiective valabile și în 2018.

În vârstă de doar 28 de ani, Vlad Ciuburciu ocupă, din octombrie 2017, poziția de director general al producătorului românesc de carne Vascar. Înainte să preia această funcție, tânărul absolvent al Facultății de Management, din cadrul Academiei de Studii Economice din București, a mai activat în cadrul companiei cu capital 100% românesc ca Marketing Assistant și, mai apoi, ca director de marketing. În noul său rol, Vlad Ciuburciu își propune să continue trendul ascendent al companiei, care de-a lungul anilor a suferit o mulțime de transformări, dar a trecut și prin momente dificile. De la înființarea ei, în 1984, sub numele de Industria Cărnii Vaslui, până la privatizarea din anul 2000 sau extinderea distribuției în București, în 2016, Vascar a urmat toți pașii necesari pentru a deveni un brand național.

„Dacă e să punctăm un moment decisiv din istoria recentă, acela ar fi anul 2015, când am pus în practică o strategie de creștere atât a cifrei de afaceri, cât și a volumelor din cota de piață. Atunci am demarat și un proiect ambițios, care vizează transformarea brandului nostru, Moldova în Bucate, într-un brand național în categoria de mezeluri”, spune Vlad Ciuburciu. Care e secretul dezvoltării? Adaptabilitatea, răspunde Vlad Ciuburciu. „Orice companie trebuie să se adapteze, deoarece comportamentul de cumpărare și de consum al clientului se schimbă de la an la an.”

În 2016, Vascar și-a extins distribuția și în Capitală, mutare care a făcut parte dintr-un proiect mai amplu de dezvoltare la nivel național. Care este obiectivul pe termen lung al acestei extinderi?
Compania noastră e un jucător național de mulți ani, datorită categoriei de conserve. Obiectivul nostru strategic e să continuăm această creștere, iar în 2013 am finalizat un proiect complex de rebranding corporate & product. Cu ocazia acestui rebranding, am dezvoltat și brandul Moldova în Bucate, pe care, de la început, l-am gândit ca pe cel mai important din portofoliul nostru. Acum, acesta cuprinde o gamă largă de produse premium, de la mezeluri până la specialități și conserve (pateu și mâncare gătită).

Cum decurg negocierile cu retailerii pentru listarea produselor dumneavoastră la rafturi?
Avem relații foarte bune cu partenerii noștri. Decizia de listare a unui produs se bazează, de obicei, pe un P&L prealabil, care include o analiză serioasă: campaniile promo pe care trebuie să le susținem versus profitabilitate. În acest moment, avem listate în hipermarketuri atât produse Moldova în Bucate și Vascar, precum și produse marcă proprie – mezeluri și conserve. Lucrăm cu Auchan, Carrefour, Kaufland și Cora în ceea ce privește distribuția pentru brandurile noastre. Cât despre produsele marcă proprie, colaborăm cu  Auchan, Carrefour, Mega Image și Penny. Pentru perioada următoare, ne propunem să creștem amprenta în hipermaketuri. De ce? Deoarece pentru orice producător e important să fie expus acolo, în ideea unui volum mare de vânzări.

Cum relaționați cu micii distribuitori locali?
Distribuția directă este asigurată de echipele noastre de agenți, în timp ce pentru cea indirectă lucrăm cu distribuitori zonali, în special pe segmentul de conserve. Colaborarea este una normală, avem relații bune cu toți distribuitorii noștri.

La ora actuală, ce categorii de produse aveți și cu ce nume de brand sunt ele comercializate?
Avem un portofoliu diversificat, atât pe segmentul mezeluri, cât și pe conserve, astfel încât putem să acoperim toate categoriile de preț. La mezeluri, amintesc gama de produse rumenite, produse țărănești, salamuri crud-uscate, specialități crud-uscate, salamuri fierte și afumate, parizere, șunci, cârnați, afumături. La conserve, avem pateuri, cărnuri, mâncăruri și ciorbe fără E-uri și aditivi. Brandurile sub care distribuim produsele noastre sunt două: Vascar și Moldova în Bucate, ultimul dintre ele premium. Nu în ultimul rând, ne lăudăm cu un număr de 17 magazine proprii, toate în regiunea Moldovei.

Care este stadiul actual când vine vorba despre numărul de angajați și cum vedeți evoluția acestui număr în 2018? Dar în ceea ce privește cifra de afaceri?
În momentul de față, avem 320 de angajați. În funcție de evoluția pieței, vom crește exponențial numărul de angajați în următoarea perioadă, atât pe partea de producție, cât și pe segmentul comercial. În ceea ce privește cifra de afaceri a companiei, aceasta a fost în 2017 de 16,5 milioane de euro. Pentru 2018, ne-am propus o creștere de 15%.

Una dintre misiunile asumate de Vascar este să răspundă cerințelor și nevoilor clienților. Care sunt preferințele actuale ale românilor?
În ultima vreme, o tendință evidentă este orientarea consumatorilor spre produse de calitate superioară. A crescut mult nivelul de informare asupra ingredientelor folosite și a beneficiilor produselor pe care le achiziționează oamenii. Astfel, se caută produse fără E-uri, fără alergeni și fără conservanți. Pe scurt, produse mai sănătoase. Iar companiile trebuie să învețe să se adapteze acestor cerințe.

Ce proiecte relevante ați dezvoltat în anul 2017?
În primul rând, am dezvoltat canalele de vânzări existente, pentru a ne consolida poziția regională, fără să pierdem însă din vedere extinderea la nivel național. Apoi, am mizat foarte mult pe inovație. Așadar, am adus pe mesele românilor noi game de produse inovatoare marca Moldova în Bucate. De la gama care poartă semnătura lui Chef Horia Vîrlan – care conține și burgerul de vită Moldova în Bucate, realizat exclusiv din antricot -, până la celelalte noi categorii.

Astfel, pentru linia de produse rumenite, am folosit o tehnologie de producție inovatoare: produsele sunt fabricate prin coacere și afumare, procedură care permite păstrarea unui standard superior de calitate. În cazul specialităților de rață și carne proaspătă de porc mangalița folosim ambalaje speciale, de tip skin, care asigură nu doar un aspect mai atrăgător, ci și condiții mai bune de păstrare. Am lansat o gamă de pateuri cu 45% ficat, precum și mâncăruri și ciorbe fără E-uri și aditivi, pe care le promovăm sub sloganul „Ai timp pentru tine!”. Această ultimă linie de mâncăruri cuprinde, printre altele, chifteluțe cu sos, varză cu afumătură, mazăre cu carne de vită, sărmăluțe cu carne de porc și vită sau tocăniță de cartofi cu pulpă de porc.

Vă gândiți ca pe viitor să exportați toate aceste produse?
La ora actuală, exportăm doar în țările unde există comunități extinse de români, care apreciază gustul tradițional al preparatelor locale: Spania, Italia, Anglia și Germania. În același timp, avem o categorie care ne permite să exportăm foarte mult și să ne pliem pe cerințele fiecărei piețe în parte; este vorba de categoria conservelor. De altfel, chiar suntem în discuții cu potențiali parteneri pentru a trimite produsele noastre în Africa.