BASF a ajutat fermierii să-și valorifice produsele perisabile și să le trimită către persoane vulnerabile sau defavorizate

Prin proiectul #MulțumimFermierilor, derulat de BASF Agricultural Solutions în perioada 22 aprilie -21 mai, compania a oferit soluții micilor fermieri pentru ca aceștia să-și valorifice produsele online, în condiții de piață nefavorabile și a căutat să dea o nouă perspectivă consumatorilor din România, demonstrând beneficiile susținerii producătorilor agricoli locali.

Prin intermediul platformei #MulțumimFermierilor, BASF Agricultural Solutions a facilitat întâlnirea online dintre micii producători și consumatorii români care au putut citi informații și sfaturi din partea specialiștilor.

Cea de-a doua componentă a acestei campanii, concursul adresat micilor producători agricoli, a avut rolul de a-i ajuta în mod direct, cumpărând o parte din producția a 20 de câștigători și redistribuind-o către persoane vulnerabile sau din categorii defavorizate.

Premiile au constat în achiziția de legume proaspete, fructe sau produse agroalimentare în valoare de 10.000 de euro, de la cei 20 de câștigători ai concursului.

Toate produsele cumpărate sunt, acum, trimise către ONG-uri sau instituții umanitare din toată țara, urmând a fi distribuite categoriilor de persoane vulnerabile sau defavorizate, care au mare nevoie de hrană proaspătă și sănătoasă. ONG-uri și instituții de îngrijire din 11 județe (Arad, Buzău, Caraș-Severin, Constanța, Dâmbovița, Giurgiu, Iași, Neamț, Prahova, Suceava și Vaslui) vor primi fructe și legume proaspete pentru a le oferi persoanelor de care se ocupă.

Dumitru Zamfir și Ionel Lilea – doi dintre fermierii câștigători ai concursului inițiat de BASF

Primele legume proaspete, produse de doi dintre câștigători, Dumitru Zamfir și Ionel Lilea, au ajuns deja la Centrul de Asistență Medico-Socială din orașul Răcari, județul Dâmbovița. Au fost un ajutor binevenit, după cum declară cei care se ocupă de îngrijirea persoanelor vârstnice de la centru.

”În vremuri de restriște vezi adevărata valoare a oamenilor, caracterul lor. Gestul companiei BASF se încadrează la categoria «Așa Da». În această perioadă de circa 60 de zile de suferință compania BASF s-a remarcat prin gestul pe care l-a făcut, motiv pentru care le mulțumim și îi așteptăm alături de noi și în vremuri mai bune. Astfel de gesturi sunt un exemplu de urmat și de alții și merită mediatizate”, a declarat domnul Marius Caravețeanu, primarul orașului Răcari și unul dintre cei care se ocupă permanent de acest centru. Instituția deservește peste 70 de persoane, dintre care 50 de vârstnici.

Produsele fermierilor câștigători au fost distribuite și către ROTSA, Rețeaua Organizațiilor în Autism, care cuprinde 90 de ONG-uri.

“Prin proiectul Help Community am trimis alimente către comunitate, produsele fiind direcționate către mai multe ONG-uri din țară, multe parte din rețeaua ROTSA. Unele dintre centrele la care au ajuns alimentele sunt în subordinea unor primării locale, dar nu sunt suficienți bani și supraviețuiesc de pe o zi pe alta. Deci le-am trimis acolo unde era mai mare nevoie de ele și fiecare părinte de copil cu tulburare de spectru autism s-a bucurat de binele primit, indiferent de cantitate. Am arătat cu toții că ne pasă de comunitate, asta e cel mai important.” a spus Mariana Sîrbu, coordonator al rețelei ROTSA.

„Alimentația sănătoasă este importantă, fiind cunoscut că uneori autismul e asociat și tulburărilor de alimentație. Unii copii chiar țin regim și au nevoie de alimente proaspete. Noi am luat în calcul familiile care aveau cea mai mare nevoie de ajutor. Astfel de inițiative ar fi foarte utile și pe viitor. Familiile copiilor și persoanelor cu TSA vor avea mereu astfel de dificultăți, dar pe perioade de pandemie aprovizionarea este esențială, fiind foarte greu sa mergi în piețe aglomerate”, a precizat coordonatorul rețelei ROTSA.

Și Organizația Umanitară Concordia a primit legume produse de fermierii-câștigători.

”Produsele de la BASF au fost distribuite atât în comunitate, cât și către casele de tip familial ale Organizației Umanitare Concordia. Pe viitor ne-ar plăcea să mai vedem astfel de inițiative precum cea a BASF. Ne-ar ajuta în continuare să facem asta, dacă există deschidere. Este nevoie de orice tip de produse, în special de cele agro-alimentare”, a declarat doamna Valentina Ion, directorul de programe pentru județul Prahova din cadrul Organizației Umanitare Concordia.

Inițiativa BASF a fost foarte apreciată și de fermierii care nu au primit doar susținere, ci s-au bucurat să poată ajuta la rândul lor.

”Mi-a fost și mie de ajutor concursul BASF, dar cel mai mult cred că a venit în sprijinul persoanelor la care ajung aceste legume. Am trecut cu toții printr-o perioadă dificilă, acum este mai bine, vin mai mulți oameni la piață. Inițiativa BASF a fost foarte bună, am vrea să mai vedem și pe viitor astfel de gesturi”, a spus și domnul Dumitru Zamfir, unul dintre fermierii câștigători.

Pentru echipa BASF Agricultural Solutions România campania #MulțumimFermierilor a reprezentat o ocazie de a-și reafirma sprijinul față de fermieri, chiar și într-o situație atipică pentru toată lumea. Echipele tehnice și de vânzări pentru culturile horticole au depus eforturi mari pentru a putea informa cât mai mulți mici fermieri.

”La noi, cei mai afectați au fost producătorii legumicoli, mai ales cei mici, care se bazau pe distribuția în piețele agroalimentare. O altă categorie extrem de afectată a fost cea a producătorilor viticoli, care depind, în mare parte, de sectorul HoReCa. Pentru toți aceștia am creat această campanie de conștientizare, în speranța că eforturile noastre vor aduce o schimbare, cât de mică. Nu trebuie să uităm că, sprijinind producătorii locali, sprijinim de fapt comunități întregi, nu doar 2-3 persoane, iar aceste efecte pozitive se propagă mai mult decât ne-am aștepta. Mă bucur foarte mult și că produsele fermierilor care au câștigat concursul nostru ajung rapid la cei care au mai mare nevoie în această perioadă incertă de hrană sănătoasă și proaspătă”, a declarat Marijan Tomšić, Country Manager BASF Agricultural Solutions România

Portofoliul BASF este organizat în şase segmente: Produse Chimice, Materiale, Soluţii Industriale, Tehnologia Suprafeţelor, Nutriţie şi Îngrijire şi Soluţii pentru Agricultură. BASF a generat o cifră de afaceri de aproximativ 59 mld. € în 2019. Acţiunile BASF sunt tranzacţionate la bursa din Frankfurt (BAS) şi ca American Depositary Receipts (BASFY) în SUA . În 2019, divizia BASF Agricultural Solutions a generat vânzări de 7,8 miliarde de euro.