APAR a finalizat elaborarea unei politici publice alternative în domeniul promovării exporturilor românești

APAR (Asociația pentru Promovarea Alimentului Românesc) anunță finalizarea elaborării unei politici publice alternative în domeniul promovării exporturilor românești. În cadrul conferinței de încheiere a proiectului “Elaborarea unei politici publice alternative în domeniul promovării exporturilor românești” – Cod SIPOCA 297, de marți, 02 iulie, 2019, la Hotel Capital Plaza din București, Ștefan Pădure, Președintele APAR, a anunțat următoarele rezultate:

  1. realizarea unei analize de identificare a problemelor din domeniul promovării produselor românești la export;
  2. crearea unei platforme online, instrument independent de consolidare a dialogului social si civic, de monitorizare și evaluare a politicii publice pentru promovarea produselor românești la export;
  3. Propuneri formulate pentru modificarea instrumentelor actuale care susțin promovarea exporturilor;
  4. A fost elaborată o politică publică alternativă nouă, în domeniul promovării produselor românești la export;
  5. 61 de persoane din ONG-uri și parteneri sociali au fost instruite în domeniul ”Elaborării politicilor publice”.

Proiectul, cofinanțat din FSE prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020 (POCA,) a demarat în luna august 2018, se desfășoară pe o perioadă de 12 de luni și are un buget total eligibil de 995.358,09 lei, din care valoarea nerambursabilă este de 975.450,93 lei.

Obiectivul general al proiectului a fost acela de a elabora o politică publică alternativă în domeniul promovării produselor românești la export, precum și instruirea unui număr de 60 de persoane, personal din ONG-urile partenere și parteneri sociali ai acesteia.

„Prin politica publică alternativă în domeniul promovării exporturilor românești propusă către Ministerul pentru Mediului de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat – MMACA, ne dorim să facem din brandul de export al României nu numai un motiv de mândrie națională, ci și un motor al economiei românești.”, Ștefan Pădure, Președintele APAR.

Președintele APAR a amintit și programele care susțin producătorii români la export, respectiv: Programul de promovare a Exportului – PPE (2002), Programul Național de Dezvoltare Rurală – PNDR (2007), ENJOY IT’S FROM EUROPE Regulament UE 1144/2014, Programul de cooperare Româno-Elvețian pentru IMM-uri (2015) și Programul de Internaționalizare – PINT (2018).

Asociația pentru Promovarea Alimentului Românesc are 128 de membri, a căror cifră de afaceri totală de afaceri a depășit recent 2 miliarde de euro.

Articolul precedentPaul lansează Mic Dejun cu Atitudine – o selecție de meniuri pentru fiecare zi din săptămână
Articolul următorÎn perioada 3-16 iulie, hipermarketurile Auchan organizează Târgul de bere
Modern Buyer
Modern Buyer este un pionierat in zona produselor editoriale specializate, fiind prima platforma de informare destinata specialistilor in achizitii – buyeri si oameni de vanzari - din Romania.