APAR (Asociația pentru Promovarea Alimentului Românesc) anunță finalizarea elaborării unei politici publice alternative în domeniul promovării exporturilor românești. În cadrul conferinței de încheiere a proiectului “Elaborarea unei politici publice alternative în domeniul promovării exporturilor românești” – Cod SIPOCA 297, de marți, 02 iulie, 2019, la Hotel Capital Plaza din București, Ștefan Pădure, Președintele APAR, a anunțat următoarele rezultate:
- realizarea unei analize de identificare a problemelor din domeniul promovării produselor românești la export;
- crearea unei platforme online, instrument independent de consolidare a dialogului social si civic, de monitorizare și evaluare a politicii publice pentru promovarea produselor românești la export;
- Propuneri formulate pentru modificarea instrumentelor actuale care susțin promovarea exporturilor;
- A fost elaborată o politică publică alternativă nouă, în domeniul promovării produselor românești la export;
- 61 de persoane din ONG-uri și parteneri sociali au fost instruite în domeniul ”Elaborării politicilor publice”.
Proiectul, cofinanțat din FSE prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020 (POCA,) a demarat în luna august 2018, se desfășoară pe o perioadă de 12 de luni și are un buget total eligibil de 995.358,09 lei, din care valoarea nerambursabilă este de 975.450,93 lei.
Obiectivul general al proiectului a fost acela de a elabora o politică publică alternativă în domeniul promovării produselor românești la export, precum și instruirea unui număr de 60 de persoane, personal din ONG-urile partenere și parteneri sociali ai acesteia.
„Prin politica publică alternativă în domeniul promovării exporturilor românești propusă către Ministerul pentru Mediului de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat – MMACA, ne dorim să facem din brandul de export al României nu numai un motiv de mândrie națională, ci și un motor al economiei românești.”, Ștefan Pădure, Președintele APAR.
Președintele APAR a amintit și programele care susțin producătorii români la export, respectiv: Programul de promovare a Exportului – PPE (2002), Programul Național de Dezvoltare Rurală – PNDR (2007), ENJOY IT’S FROM EUROPE Regulament UE 1144/2014, Programul de cooperare Româno-Elvețian pentru IMM-uri (2015) și Programul de Internaționalizare – PINT (2018).
Asociația pentru Promovarea Alimentului Românesc are 128 de membri, a căror cifră de afaceri totală de afaceri a depășit recent 2 miliarde de euro.