România s-a aflat în centrul atenției internaționale la ANUGA 2025, cel mai mare târg mondial al industriei alimentare, desfășurat la Köln, în perioada 4-8 octombrie 2025.
Cu 114 companii participante, dintre care 86 în pavilionul național finanțat de Guvernul României prin ARICE, România s-a numărat printre primele 20 de țări participante la această ediție aniversară – cea mai mare din istoria târgului.
Pavilionul României este prezent în patru hale tematice:
– Carne și produse din carne;
– Fine Food;
– Panificație și Patiserie;
– Produse Organice.
Sub umbrela brandului DOR – De Origine România, membrii Asociației pentru Promovarea Alimentului Românesc (APAR) promovează gustul autentic, calitatea și inovația produselor alimentare românești. Sub această identitate comună, producătorii români își consolidează prezența pe piețele internaționale și contribuie la recunoașterea României ca sursă de produse alimentare premium. Evenimentul marchează o nouă etapă în consolidarea imaginii României pe piețele internaționale și contribuie la echilibrarea balanței comerciale prin creșterea exporturilor agroalimentare.
„Prezența companiilor românești la Anuga demonstrează potențialul și competitivitatea sectorului alimentar românesc. Brandul DOR – De Origine Romania – merită asociat cu excelența, inovația și seriozitatea – valori pe care le-am regăsit la expozanții români.”, a declarat E.S. Adriana Stănescu, Ambasadorul României în Republica Federală Germania care a vizitat toți expozanții români în prima zi a târgului și a felicitat participanții pentru profesionalism și pentru contribuția lor la consolidarea imaginii României prin produse de calitate, competitive la nivel internațional.
La rândul său, Decebal Ștefăniță Pădure, președinte al Asociației pentru Promovarea Alimentului Românesc (APAR) a subliniat: „Participarea membrilor APAR la cea mai mare ediție Anuga din istorie arată că România are o industrie alimentară matură și ambițioasă. Prin brandul DOR – De Origine România, promovăm identitatea noastră comună bazată pe calitate, autenticitate și respect față de consumator. Participarea la târgurile internaționale de contractare, cum este Anuga, contribuie direct la echilibrarea balanței comerciale a României pe segmentul produselor agroalimentare, prin creșterea exporturilor de produse cu valoare ridicata și consolidarea prezenței brandurilor românești pe piețele internaționale. Este esențial ca această finanțare de la bugetul de stat să continue, așa cum actuala coaliție de guvernare a introdus deja în programul său de guvernare, pentru a susține în mod constant internaționalizarea companiilor românești.”

























