Ancheta MADR/ ANSVSA privind dublul standard Est-Vest la alimente

O echipa de specialisti din cadrul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, ai Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor si ai Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor s-a deplasat la Maastricht (Olanda), Aachen (Germania) si Bruxelles (Belgia) in vederea analizarii şi depistarii eventualului dublu standard in privinta calitatii alimentelor produse in Vestul Europei.

Delegatia României a prelevat alimente din magazine in functie de prezenta lor in statele mai sus mentionate si in România, precum si produsele identice care se regasesc pe rafturile magazinelor din tarile vizate: LIDL – Germania si Olanda; KAUFLAND – Germania; Belgia – DELHAIZE (Mega Image –România).

Produsele au fost selectate tinand cont de ingredientele si declaratiile nutritionale ale acestora si, mai ales, tind cont sa aiba acelasi producator cu cele comercializate in România.

Dupa revenirea in tara, aceeasi echipa a efectuat actiuni de prelevare a produselor identice comercializate pe piata din România.

Avand ca termen de comparatie informatiile declarate pe eticheta de catre producatori/distribuitori, echipa a realizat, intr-o prima etapa, analize de laborator pentru un numar de 175 de produse alimentare (produse din carne, produse din lapte, conserve de peste, miere albine, legume si fructe).

Dupa finalizarea analizelor de laborator si emiterea buletinelor de analiza se va intocmi un raport final privind rezultatele studiului comparativ, raport care va fi adus la cunostinta opiniei publice.

In Germania, Olanda si Belgia au fost identificate si prelevate 29 de probe (preparate din carne, preparate din lapte, conserve de peste, ciocolata), acelasi numar de probe fiind prelevat si din România.

Probele au fost inaintate spre analiza comparativa Institutului de Igiena si Sanatate Publica Veterinara Bucuresti, apartinând ANSVSA.

Articolul precedentFranz Weiler este noul presedinte al Consiliului Investitorilor Straini
Articolul următorConceptul Fresh Corner din benzinariile MOL are o sortimentatie de vara
Daniela Oancea
Redactor-șef al Modern Buyer din iulie 2017. Absolventă a Universității București, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Daniela are o experiență de peste 20 de ani în presă. A început să lucreze ca reporter și apoi ca redactor de știri externe la cele mai importante cotidiene naționale: Tineretul Liber, România Liberă și Evenimentul Zilei. Și-a continuat cariera ca Business Editor pentru Mediafax și apoi ca Redactor-șef la diferite publicații Business to Business, precum și ca expert media, în trei proiecte europene: PHARE/SAPARD. Danielei îi puteți scrie pe adresa daniela.oancea@modernbuyer.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.