Afacerile comerciaţilor din Republica Moldova, în creştere în 2019

308

Datele preliminare publicate de Biroul Naţional de Statistică din Republica Moldova arată că 2019 a fost un an de creştere pentru comercianţii din Republica Moldova. Mai exact, în intervalul ianuarie-septembrie 2019, cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul a fost în creştere cu 14,1% (în preţuri comparabile) faţă de perioada corespunzătoare din anul 2018.

Creşteri ale veniturilor au înregistrat în special comercianţii care au continuat expansiunea pe piaţa internă, apreciază managerii din retailul local.

„Şi în 2019 ne-am păstrat o rată de creştere peste media pieţei, iar o parte din creşterea de două cifre atinsă vine şi din expansiune”, a precizat Maria Movileanu, Director Comercial la Linella, companie care a deschis la finalul lunii decembrie 2019 magazinul cu numărul 100. În 2019, Linella a adpugat 17 noi magazine reţelei sale răspândite la nivel naţional. Tot în 2019 compania a achiziţionat reţeaua de magazine IMC Market, operaţiune avizată de Consiliul Concurenţei.

Alte reţele care au continuat expansiunea în 2019 sunt: Nr. 1, cu un magazin deschis în Chişinău, Fidesco – redeschidere magazin din Chişinău şi deschiderea unui nou Supermarket Fidesco en gros, Family Market – cinci magazine noi şi o redeschidere sau Bonus (un magazin în Comrat şi unul în Bălţi).

Pentru reţeaua Fourchette, 2019 a fost un an fără investiţii în expansiune. „Din punct de vedere al rezultatelor, noi am avut o cifră de afaceri apropiată de cea din 2018”, spune Adrian Lăzărencu, General Manager, Fourchette. În 2019 compania a pus bazele lansării unui nou brand de retail ToTo Market, despre care vom reveni cu mai multe detalii în zilele următoare.