Colliers International caută investitori pentru fabrica Nestlé de la Timișoara

361

Compania de consultanţă imobiliară Colliers International a fost desemnată să atragă investitori interesaţi de achiziţia fostei unități de producție deţinută de Nestlé la Timişoara.

Fabrica din Timișoara a fost achiziționată de Nestlé în anul 2000 și a avut o producție anuală de peste 10.000 tone de dulciuri și cafea. Pentru a se adapta la contextul în schimbare, Nestlé a căutat o soluție sustenabilă care să ofere flexibilitatea necesară în producție pentru toate mărcile sale. La începutul anului trecut, compania anunţa că va continua producţia în alte locații în încercarea de a simplifica procesele și de a funcționa mai eficient, astfel încât consumatorii să nu fie afectați.

„Fabrica se află în zona industrială și logistică din vestul Timișoarei, unde sunt prezente multe alte companii internaționale, cum ar fi Smithfield, Continental Contithech, Kromberg & Schubet si ELBA Lighting International. Din punct de vedere geografic, unitatea de producţie are o localizare strategică: la doar 300 km de Budapesta, având acces la autostradă directă atât către Budapesta, cât și către Viena. Pentru investitori, acest lucru se traduce prin oportunitatea unor livăriri rapide către multe pieţe europene precum Ungaria, Cehia, Slovacia, Polonia, Serbia, inclusiv România ş.a”, explică Laurenţiu Duică, Partner & Head of Industrial Agency în cadrul Colliers International.

Cifre cheie ale proprietății

Proprietatea se desfăşoară pe o suprafaţă de peste 21.000 mp, oferind şi posibilităţi de extindere în funcţie de nevoile noilor investitori. Spaţiul destinat activităţilor de producţie este, la rândul lui, de circa 10.000 mp, iar cel de depozitare puţin peste 2.000 de mp. Clădirea are o înălţime totală de 12,87 de metri, dispunând de toate utilităţile necesare.

Un aspect important de menţionat este că fabrica a fost modernizată substanţial de către Nestlé, companie care pune un accent deosebit pe siguranţa alimentară. Unitatea de producţie a beneficiat de investiţii de milioane de euro în dezvoltare, în tehnologii de ultimă generaţie, echipamente şi alte aspecte necesare respectării celor mai înalte standarde internaţionale de siguranţă alimentară în domeniul producţiei. S-au realizat, de asemenea, investiţii consistete în ceea ce priveste acţiunile de mediu.

Un alt beneficiu foarte important pe care vreau să-l subliniez este faptul că spaţiul permite o serie de modificări în funcţiile liniilor de producţie pe care un potenţial cumpărător doreşte să le instaleze. Indicat este să discutăm pe marginea unui plan concret pentru că spaţiul este uşor adaptabil nevoilor unui producător din segmentul alimentar, de pildă, indiferent că vorbim de dulciuri, conserve sau alte produse. Nu este deloc dificil să găsim împreună soluţiile potrivite. În acest moment, în vestul ţării nu este disponibilă pe piaţă o unitate de producţie alimentară similară cu aceasta. Din experienţa acumulată în industria de logistică şi FMCG, consider că ar fi ideal ca proprietatea să fie folosită în scopuri similare, unitatea de producţie de la Timişoara fiind cu adevărat o oportunitate de piaţă şi din punct de vedere al preţului. Nu în ultimul rând, consider că preţul este unul extrem de competitiv, sub cel practicat pentru proprietaăţi similare din Ungaria, Polonia, Cehia sau chiar România”, a mai subliniat Laurenţiu Duică, Partner & Head of Industrial Agency în cadrul Colliers International.

Nu în ultimul rând, un alt mare beneficiu îl reprezintă forţa de muncă specializată şi bine pregătită din zonă. Rata șomajului în Timiș este sub 1%, a doua cea mai mică din țară, după Iași. PIB-ul pe cap de locuitor a ajuns la circa 13.000 Euro. Nu în ultimul rând, Timișoara este un centru urban viu care reprezintă deschiderea României către vest. Orașul este cunoscut pentru arhitectura sa în stil European, viața culturală efervescentă, titlul de Capitală Culturală Europeană în 2021, şi oportunitățile de afaceri mereu in creștere.

Nestlé a intrat pe piața din România în 1995 și a devenit unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața de alimente şi băuturi, cele mai multe dintre branduri fiind lideri în categorie.

Colliers International Group Inc. este unul dintre liderii globali în domeniul consultanței imobiliare și al managementului investițiilor. Cu operațiuni în 68 de țări, cei peste 17.000 specialiști întreprinzători lucrează împreună pentru a oferi consultanță și servicii de specialitate pentru a maximiza valoarea proprietății pentru chiriași, proprietari și investitori.