Decizia de cumpărare este condusă de inspirație: consumatorii din regiunea CEE sunt mai puțin predispuși să caute activ informații despre mărci sau produse online, în schimb, au tendința de a folosi canalele online pentru a se inspira.
Românii și polonezii sunt mai pragmatici decât consumatorii din Bulgaria, Republica Cehă și Ungaria: 57% dintre respondenții români aleg să folosească internetul pentru a descoperi informații despre produs/brand.
Platformele sociale joacă un rol crucial în accelerarea acestor activități online, în special printre consumatorii mai tineri care se orientează către decizii de cumpărare conduse de inspirație.
În opoziție cu tendința globală favorabilă cumpărăturilor online, regiunea CEE arată o preferință pentru experiențele de cumpărare în magazin. 59% dintre respondenții români preferă să-și facă cumpărăturile în magazinele fizice vs 50% în Republica Cehă.
Cu toate acestea, generațiile mai tinere din regiune arată o mai mare înclinație către comerțul electronic, cu mențiunea că în Polonia preferințele pentru cumpărături online domină.
Livrarea gratuită este un beneficiu care ar convinge 63% dintre respondenții români să facă o achiziție online. Livrarea a doua zi este un beneficiu important pentru români (37%) și polonezi (28%).
Cumpărături impulsive pentru obiectele personale
Regiunea CEE se evidențiază ca fiind deosebit de „impulsivă”, cu un procent mai mare de consumatori care fac achiziții neplanificate în sectoare-cheie.
Construirea strategică a brandului pe platformele-cheie de informare este evidențiată ca fiind crucială, asigurându-se că brandurile rămân în prim-plan în mintea consumatorilor atunci când iau decizii spontane de cumpărare.
Raportul ‘Ești ceea ce cumperi’ oferă perspective valoroase în peisajul unic de retail din Europa Centrală și de Est și ne prezintă foarte precis comportamentele de cumpărare ale consumatorilor din regiune.
„În continuare, explorăm și sectorul commerce și pregătim analize similare aprofundate în alte industrii și categorii.” a declarat Maria Tudor, Chief Operating Officer, Publicis Groupe CEE.
„Investim în extinderea prezenței GWI în regiune ca principala sursă credibilă pentru înțelegerea profundă a comportamentului consumatorului în mai multe țări (România, Republica Cehă, Ungaria, Bulgaria și, cel mai recent, Croația). Combinarea expertizei globale de cercetare a GWI și a expertizei noastre detaliate asupra pieței, ne permite să aducem împreună o vizibilitate sporită asupra comportamentului consumatorului din regiune. Împreună cu acest parteneriat, punem la dispoziția clienților noștri și un panel exclusiv al Publicis Groupe pentru a-i informa cu privire la alocarea investițiilor media în diverse touchpoints, pentru ca, în cele din urmă, să stimuleze creșterea afacerii și ROI-ui.”
„Cercetarea extensivă a GWI s-a dovedit încă o dată a fi esențială în dezlegarea legăturilor complexe pe care le analizăm atunci când studiem comportamentul consumatorilor”, a adăugat Jason Mander, Chief Research Officer at GWI.
„Rezultatele acestui studiu pun la dispoziția brandurilor care își doresc să stabilească conexiuni semnificative cu consumatorii din regiunea Europa Centrală și de Est o hartă detaliată a comportamentului acestora.”
Publicis Groupe Central & Eastern Europe (CEE) în colaborare cu GWI, platforma globală de cercetare a consumatorilor, au lansat raportul privind tendințele de retail „Ești ceea ce cumperi”.
Studiul oferă o perspectivă rară asupra comportamentului consumatorilor din Europa Centrală și de Est și se bazează pe celebrul sondaj al GWI privind comportamentul consumatorilor online, prezentând date de la utilizatorii de internet cu vârsta cuprinsă între 16 și 64 de ani din Bulgaria, Republica Cehă, Ungaria, Polonia și România. Ediția globală a aceluiași raport acoperă un total de 52 de piețe, peste 950.000 de interviuri pe an și reprezintă 2,7 miliarde de utilizatori de internet.
GWI și Publicis Groupe Central & Eastern Europe (CEE) colaborează în prezent în 7 piețe din regiune, inclusiv Bulgaria, Croația, Republica Cehă, Grecia, Ungaria, Polonia și România, oferind o perspectivă rară asupra tendințelor consumatorilor digitali din regiune și facilitând includerea reprezentării regiunii CEE în studiile globale cheie realizate de GWI.
GWI reprezintă o abordare modernă în cercetarea comportamentului consumatorului – globală, la cerere și accesibilă tuturor, nu doar experților în date. Este o platformă concepută pentru companiile care au nevoie de acces la cele mai noi date și perspective despre consumatorii lor. Valori, procese de achiziție, utilizarea media, obiceiurile pe platformele sociale – sunt toate analizate.
Cu date reprezentative pentru 2,7 miliarde de oameni din peste 50 de țări, GWI a devenit alegerea preferată pentru agenții, branduri și companii media care doresc să știe ce motivează cu adevărat publicul lor să acționeze.