Top 20 companii de distributie in retail si horeca, in 2016

0
3022

Asa cum scriam si la inceputul anului, 2016 a fost unul de crestere pentru marii distribuitori de produse FMCG in retail si horeca, iar cele mai recente date publicate pe site-ul Ministerului de Finante ne confirma ca impactul cresterii consumului s-a vazut si in evolutia business-ului lor. Afacerile cumulate ale celor mai mari 20 distribuitori de produse fmcg in comertul traditional si horeca au crescut in 2016 cu circa 9,13% fata de 2015, depasind pragul de 1,6 miliarde de euro.
Practic, o singura companie din top 20 a raportat anul trecut o diminuarea a cifrei de afaceri, respectiv Whiteland Sales & Marketing, ca urmare a deciziei partenerului sau strategic, Hochland Romania, de a-si schimba modelul de distributie, dupa o colaborare de doua decenii cu Whiteland.
Pentru al doilea an consecutiv, grupul Aquila ramane liderul pietei de distributie cu o cifra de afaceri cumulata de 908.5 milioane de lei in 2016 (cifra reflecta rezultatele financiare ale operatiunle de distributie realizate atat de Aquila Pard Prod Com cat si de Seca Distribution), in crestere cu 12,5% fata de 2015. Top trei distribuitori ramane neschimbat, asa cum era de prevazut, cateva mici schimbari aparand in restul clasamentului: Whiteland Sales & Marketing coboara de pe locul 5 pe locul 18 iar Punctual Comimpex mai castiga o pozitie ca urmare a acestei schimbari, Miruna International nu mai prinde top 20 desi cifra sa de afaceri a fost in crestere anul trecut, iar Amigo & Intercost reuseste sa devanseze D.R.I.M Daniel & Reclama Logistic datorita unui ritm superior de crestere a businessului (16,5% in 2016 fata de 2015).

Relevant poate fi si faptul ca din cele 20 de companii aflate in acest top, doar patru au obtinut o crestere a cifrei de afaceri sub 10%. Mai mult, cinci distribuitori au reusit o crestere a cifrei de afaceri de peste 20%, respectiv Luzan Logistic, Punctual Comimpex, Marathon Distribution, Agrirom si T&O Prodcom. Iata mai jos top 20 companii de distributie in retail si horeca, oferit pentru al patrulea an consecutiv de Modern Buyer.

Vom reveni si cu detalii suplimentare cu privire la evolutia altor indicatori cheie pentru cei mai importanti distribuitori din acest top.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here