Consiliul concurenței a aprobat tranzacția prin care Żabka Polska sp. z o.o. va prelua un pachet de părți sociale al DRIM Daniel Distribuție FMCG S.R.L., prin intermediul Castle Romanian Holdco S.R.L., companie constituită pentru această operațiune.
În același timp, Radu Trandafir, Marcela Trandafir și Ioana Ionițescu și Żabka Polska sp. z o.o. vor înființa o nouă companie, RetailCo, prin intermediul căreia vor desfășura activități pe piața bunurilor de larg consum.
Achiziționarea formală a unei majorități de acțiuni la DRIM Daniel Distributie permite creșterea accelerată ulterioară a companiei anunțate de Grupul Żabka, profitând de poziția sa pe piață, reputația locală, cunoștințele în domeniul convenienței și angajamentul de capital al DRIM.
“Am primit cu bucurie vestea că procesul formal de fuziune între DRIM Daniel Distributie și Grupul Żabka a fost finalizat. Acesta este încă un pas către dezvoltarea ecosistemului de convenience pe piața europeană și spre extinderea noastră ulterioară. Sperăm că și cooperarea strategică cu DRIM va influența dezvoltarea dinamică continuă a acestei companii” – a spus Tomasz Suchanski, CEO al Grupului Żabka.
DRIM Daniel Distributie este una dintre cele mai mari rețele de distribuție pentru produse FMCG pe piața din România, având în prezent peste 800 de angajați. Pe parcursul celor 30 de ani de activitate, compania a creat o structură logistică extinsă, permițându-i să aprovizioneze aproximativ 12.000 de magazine de comerț tradițional, în prezent.
Cu afaceri de 3,4 mld. euro anul trecut, cu o reţea de 10.000 de magazine de proximitate şi cu 3 milioane de clienţi pe zi, retailerul polonez Zabka este activ în sectorul de comerț cu amănuntul al bunurilor de larg consum prin gestionarea unei rețele de franciză de magazine de proximitate în Polonia.
În urma analizei, Consiliul Concurenței a constatat că această tranzacție „nu ridică obstacole semnificative în calea concurenței efective pe piața romȃnească sau pe o parte substanțială a acesteia și că nu există îndoieli serioase privind compatibilitatea sa cu un mediu concurențial normal”.