Supermarketul online Sezamo anunță dezvoltarea sortimentului ECO, ca urmare a creșterii interesului clienților. Astfel, trei din cinci coșuri conțin cel puțin un astfel de produs. Cea mai mare creștere a sortimentului se înregistrează pe partea de fructe și legume, unde supermarketul online a crescut numărul de articole listate cu 37% față de anul precedent.
În plus, aproximativ 30% din vânzările de fructe și legume în supermarketul online Sezamo sunt produse ECO, un procent semnificativ mai mare comparativ cu magazinele tradiționale.
Printre cele mai vândute produse ECO din categoria fructe și legume se numără roșiile, cireșele, ardeii, afinele și dovleceii.
„Interesul clienților pentru produse ECO este în creștere, în special pe partea de fructe și legume, iar asta ne bucură și este o confirmare că decizia noastră de a colabora cu micii fermieri, cu fermierii artizanali, a fost una foarte bună. Astfel putem aduce clienților produse proaspete chiar și la 6 ore de la recoltare, transformând conceptul from farm to table într-o experiență constantă”, a declarat Cristian Sălceanu, CEO Sezamo.

Sezamo a adăugat recent în portofoliul său o serie de produse ECO noi, precum mixul de roșii de la Nasul Rosu, “Cloșca și puii”, care include soiuri variate de roșii, dar și fructe de sezon de la Livada Domniței, precum căpșuni, zmeură, mure și caise.
Alte noutăți includ afine BIO de la Merry Berry și produse BIO de la Coșul cu Fructe, precum căpșune, vinete, roșii și verdețuri. De asemenea, Sezamo a început colaborarea cu un nou furnizor de cireșe BIO, Erika, și a adăugat în oferta sa avocado, lămâi și cartofi dulci din import. În domeniul verdețurilor, a introdus fenicul, salvie, apio, rucola și valeriană.
„Colaborarea cu micii producători locali este simplificată la Sezamo. Producătorii pot accesa o rubrică specială pe site-ul nostru, și putem începe colaborarea în câteva zile. Le oferim o piață de desfacere targetată și informații detaliate despre preferințele clienților, precum și garanții de achiziție pe termen lung, facilitându-le astfel planificarea și investițiile”, a adăugat Michael Kaiser, director comercial Sezamo.
“Sezamo lucrează în parteneriat cu Ferma artizanală Nasul Roșu de aproape doi ani cu rezultate permanent în creștere. Rezultatele colaborării sunt bune, clienții sunt foarte mulțumiți că găsesc produse ecologice de foarte bună calitate și mă refer la produse de sezon ecologice.”, a spus Eugen Știrbu, Category Manager F&V.
De la Nasul Roșu, Sezamo are de obicei, în ofertă, roșii de mai multe feluri, inclusiv varietăți de cherry, dar și dovlecei Zuboda și zucchini, pătrunjel, ardei Kapia roșu și verde.
“Nu am venit să îi învățăm pe cei de la Nasul Roșu ce să producă, noi considerăm că se pricep foarte bine. Sunt oameni care își iubesc munca și produsele. Ce putem să facem este să le punem în valoare produsele și să le livrăm proaspete mai departe. Practic, legumele stau foarte puțin la noi în platformă, le livrăm în condiții foarte bune și rapid clientului final.”, a mai spus Managerul de Categorie Sezamo.
18 oameni lucrează pentru ferma ecologică Nasul Roșu, care acum dispune de o suprafață de 1 ha, și de unde se recoltează 3-4 kg pe mp de roșii, de exemplu, într-un singur ciclu de producție.
„Parteneriatul cu Sezamo a fost exact ceea ce aveam nevoie pentru a duce produsele noastre ECO către publicul larg din București și Ilfov. Cu susținerea Sezamo și fără presiunea de a avea o anumită cantitate de stocuri sau frecvență, precum în retailul tradițional, putem oferi clienților fructe și legume autentice, care cresc natural, în ritmul lor, cu gust și miros de neegalat”, a declarat Dan Constantinescu, proprietar ferma ecologică Nasul Roșu.

Supermarketul colaborează cu furnizori și producători locali care împărtășesc viziunea lor privind sustenabilitatea. Prin acest tip de parteneriate se asigură clienților cele mai proaspete și de cea mai înaltă calitate produse, în timp ce supermarketul sprijină astfel afacerile locale și reduce amprenta de carbon asociată transportului pe distanțe lungi.
Sezamo își propune să facă produsele ECO accesibile prin politici de preț avantajoase: de la reduceri regulate, cum ar fi “cumpără BIO la prețuri convenționale”, pentru a diminua diferența de preț și a obișnui clienții și cu astfel de produse, la campanii și oferte speciale, precum campania în care oferă clienților credite în valoare de 50 de lei pentru a testa gratuit produse din „Lumea Eco”, dar și la reducerile primite în cluburile Premium și Sezamini.
În oferta Sezamo se regăsesc în prezent peste 1.500 de produse ECO din 12 categorii: Fructe și legume, Carne și pește, Lactate și refrigerate, Brutărie și patiserie, Mezeluri, Băcănie, Băuturi, Congelate, Mama și copilul, Detergenți, Cosmetice și Menaj.
Produsele sunt livrate către clienți din depozitul de 12.000 m2 situat în incinta CTPark, în nordul Bucureștiului, care include spații de depozitare ambientală și unități cu temperatură controlată, ce permit păstrarea produselor în condiții cât mai bune și reducerea costurilor de energie.
Sezamo este un supermarket online, parte din grupul european Rohlik, una dintre cele mai importante companii de e-grocery din Europa. Deja activ în: Cehia (Rohlik.cz), Ungaria (Kifli.hu), Austria (Gurkerl.at) și Germania (Knuspr.de), Rohlik s-a lansat în România în 2022, sub brandul Sezamo. Fiind o companie bazată pe tehnologie, Sezamo se angajează în favoarea durabilității, oferind clienților opțiuni ecologice și sprijinind furnizorii locali.
Compania a obținut statutul de unicorn în 2021 și este în creștere rapidă, cu o cifră de afaceri la nivel de grup de aproape 600 de milioane de euro în 2022.