Cel mai mare magazin de bere artizanală produsă în România se deschide la București pe 27 iunie 2018. Pe principiul “Bei bere bună dacă o poți găsi” Adina Mugescu, CEO & cofondator al The Beer Institute, spune că proaspătul lansat beer shop urmărește să educe consumatorul român. „Am descoperit că zonal sunt foarte multe beri bune, dar ele nu ajungeau la București pentru că nu exista un loc care să le reunească pe toate.”
Așadar, proprietarele magazinului, Adina Mugescu și Andreea Săraru, și-au propus să reunească toată oferta de bere artizanală Made in Romania într-un singur loc. Astfel, au căutat și au descoperit (aproape) toate microberăriile și le-au propus să colaboreze. „Am contactat microberăriile, am aflat despre ei chiar de la unii producători de bere craft. La Cluj știam două microberării, dar producătorii ne-au spus că mai există una. Este o comunitate foarte frumoasă și oamenii se sprijină între ei. I-am contactat pe fiecare, le-am spus despre shop și am avut un feedback foarte bun de la început; toți și-au dorit să își expună berea.”
Investiția în “Institutul” de bere se ridică deocamdată la 20.000 de Euro. Magazinul este situat în zona Piața Romană, pe Calea Dorobanți nr. 31-33 (la intrarea în Carrefour Market) și oferă în prezent peste 100 de sortimente de la 30 de berării. Berea provine de la cele zece microberării din București, restul de la Timișoara, Cluj, Iași.
„Ne cerem scuze dacă am ratat pe cineva, dar atât am putut face până în acest moment. Să sperăm că cei care vor afla despre noi, vor și veni către noi.” Condițiile pe care le impun proprietarele magazinului pentru prezența la raft sunt destul de clare: “Să fie cu adevărat bere artizanală. Să fie bine făcută, să nu facă rabat de la calitate. Calitatea este singurul standard.”
Magazinul de adresează preponderent cunoscătorilor de bere artizanală, dar și consumatorilor care nu au avut niciodată contact cu berea craft. „Aș vrea să vină să încerce și să vadă că e o diferență colosală între berea de masă și genul acesta de produs. Prețurile sunt decente și reflectă calitatea. Ne-am consultat cu berarii când am stabilit prețurile. Noi spunem că sunt prețuri corecte și se situează cum trebuie în piață.”
Targetul antreprenoarelor pe termen scurt este să deschidă mai multe magazine și pe termen lung să se poziționeze pe piața online. „Vom dori să găsim și spații stradale, în cazul acestui prim magazin zona ne-a încântat foarte mult și nu am văzut o problemă să ne aflăm în incinta unui Carrefour Market.”
„De când am lansat această provocare citim mult, ne documentăm și cerem foarte multe informații de la berari. Când vin cu o bere la noi, încercăm să aflăm cât mai multe informații despre ea, pentru ca la rândul nostru să putem informa clientul cât mai bine și să îi oferim o privire de ansamblu asupra sortimentelor pe care le avem.”
La The Beer Insitute veți găsi doar produse de top, branduri premium. Referindu-se la furnizorii săi, Adina Mugescu spune că “acești oameni depun un efort foarte mare pentru calitate și ca produsele lor să fie foarte bune.”
Până la finalul lui 2018, Adina Mugescu speră să mai deschidă un magazin, iar în asortiment său să se regăsească absolut toate berile artizanale produse în România, inclusiv cele care se vor lansa de aici înainte.