(P) Serviciile logistice digitalizate construiesc afaceri mai competitive

Gebrüder Weiss sintetizează modul în care digitalizarea serviciilor de logistică și transport determină competitivitatea unei afaceri și loializarea clienților acesteia.

Elementul care diferențiază o afacere este capacitatea de a-și livra cu succes produsele către veriga finală a lanțului comercial, consumatorul. Este, desigur, o simplificare dusă la extrem a unei ecuații complexe, din care fac parte numeroase variabile precum strategia de marketing sau calitatea serviciilor pre- și post-vânzare. Însă livrarea efectivă a produsului, de la producător, la furnizor și până la clientul final, determină, în cele din urmă, dacă experiența clientului este una pozitivă sau negativă. Fie că este vorba de un departament intern sau un terț specializat, furnizorul de servicii logistice și transport este responsabil de calitatea livrării și influențează, în mare măsură, competitivitatea unui business pe piață.

Timpii dintre momentul în care produsul este lansat și promovat pe piață până la momentul în care cumpărătorul decide să comande respectivul produs și, ulterior, până când acesta ajunge la el trebuie să fie perfect optimizați. Este un echilibru ce trebuie permanent rearanjat, pentru a nu exista stocuri mari în așteptare care blochează fluxul de lichiditate, însă nici întârzieri care aduc nemulțumirea clientului final.

Acest echilibru este construit strategic de profesioniști și recalibrat continuu cu ajutorul digitalizării – cea mai mare transformare prin care trece la ora actuală industria logisticii. Optimizarea timpilor de transport prin sincronizarea la necesitățile business-ului în funcție de algoritmii care analizează datele existente are un rol esențial. Rezultatul final înseamnă, în mod ideal, livrarea produselor în timpul dorit de cumpărător, fără a rezerva mai mult spațiu de stocare și resurse financiare decât este nevoie pentru a face asta.

Atunci când scenariul ideal nu este posibil din cauza unor factori neprevăzuți – cum ar fi recentele blocaje în transporturi la nivel global – soluția este oferită tot de digitalizare. Printre beneficiile sale regăsim trasabilitatea în timp real, iar faptul că, în orice moment, furnizorul de servicii de transport si logistică poate comunica unde se află produsul duce la o gestionare corectă a așteptărilor privind termenii de livrare. Comunicarea promptă și corectă a informațiilor de la furnizorul de logistică și transporturi către client, apoi către destinatarul final, reduce fricțiunea dintre părțile implicate.

Digitalizarea în relația cu furnizorul de logistică poate însemna, spre exemplu, implementarea unui cont de client în care acesta poate intra și afla pe loc răspunsul la o solicitare. Iar într-o oră poate deja să creeze o nouă previziune în baza datelor obținute, pe care să o pună și în practică.

Este unul dintre scenariile pe care Gebrüder Weiss l-a luat în calcul atunci când a construit portalul pentru clienți myGW. Orice client are acces flexibil la un canal de comunicare actualizat constant, care oferă informații în timp real despre momentul livrării mărfurilor (ETA). Portalul digital vine în completarea asistenței umane dedicate și le oferă clienților posibilitatea de a gestiona anumite operațiuni în timpul propriu, fără a depinde de un anumit program.

Digitalizarea logisticii reprezintă baza perfectă pentru o colaborare care converge către scopul de a menține competitivitatea unui business în orice perioadă. Datorită serviciilor augmentate digital, profesioniștii Gebrüder Weiss pot interveni cu precizie și eficiență exact acolo unde este cel mai important, având mai mult timp pentru a oferi consiliere strategică clienților. Și, odată ce necesitățile logistice sunt acoperite de către experții în domeniu, business-urile se pot concentra pe activitatea lor de bază, adaptându-și strategiile în baza unor informații în timp real.

Despre Gebrüder Weiss în România

Prezentă în România încă din anul 1994, Gebrüder Weiss se bazează pe o infrastructură națională de hub-uri logistice situate în București, Arad, Sibiu, Cluj, Bacău, Brașov, Constanța și Craiova. Compania oferă soluții logistice inteligente pentru clienții săi și asigură servicii flexibile de distribuție prin transport rutier, feroviar, aerian și maritim.

Din 2018, compania a lansat în România şi un serviciu de livrări la domiciliu, axat pe comenzile de marfă tip cargo – Home Delivery, iar în 2020 a deschis un hub logistic dedicat acestui serviciu, de unde sunt gestionate operațiunile de cross-docking, terminalul deservind întreaga țară.

Ca parte din strategia digitală, Gebrüder Weiss a lansat la începutul anului 2020 platforma ETA (en. Estimated Time of Arrival), prin care clienții companiei pot urmări procesul de expediere online, inclusiv timpul estimat de sosire a comenzilor. Gebrüder Weiss oferă acest serviciu digital pentru transportul de marfă în regim de grupaj în toate locurile unde compania efectuează livrarea finală.

Odată cu lansarea myGW în România și integrarea ETA în portal, clienții companiei au acces la toate informațiile relevante dintr-un singur cont, oricând și de oriunde (status, documente relevante, stocuri, comenzi).