Salconserv Food – investiție de 3 milioane de euro în brandul Verdino

Compania Salconserv Food, deținută de oamenii de afaceri Raul Ciurtin și Eberhart Răducanu, a investit trei milioane de euro în brandul Verdino. Verdino conţine acum o gamă cu peste 30 de produse, pe bază de proteină de mazăre, care substituie carnea.

Verdino este un brand produs la Mediaș de compania Salconserv Food și propune o alternativă vegetală la produsele din carne, folosind proteina de mazăre. Gama de produse Verdino include burgeri, mici, carne tocată, parizer, cârnăciori, salam, crenvurști, brânzeturi din ulei de cocos și specialități precum Mortadella cu fistic ori Bacon.

În afara faptului că nu conțin carne sau lapte, produsele Verdino sunt bogate în fibre și proteine și sunt fără lactoză, soia și organisme modificate genetic.

Produsele Verdino se găsesc în marile rețele comerciale – Cora, Auchan, Profi şi Rewe -, dar compania livrează şi prin propria platforma online.

Compania Salconserv Food a început producția la sfârșitul anului 2018, încheind 2019 cu o cifră de afaceri de 8,3 milioane de lei și 80 de angajați și estimează o creștere de până la 12,2 milioane de lei

“Verdino este fundația pentru o categorie complet nouă de produse și suntem mândri că putem spune că mâncarea viitorului se produce și în România. Am început anul acesta primele exporturi cu produsele plant-based Verdino. Am semnat primele contracte de distribuție pentru câteva țări din Europa, un contract de distribuție pentru SUA și suntem în negocieri cu mai mulți potențiali distribuitori pentru produsele noastre și în alte țări din Europa, dar şi din Canada și China”, a declarat Eberhart Răducanu, CEO Salconserv Food.

Alimentele pe bază de plante devin din ce în ce mai căutate datorită cererii în creștere a consumatorilor pentru produse care să îndeplinească criterii de sustenabilitate. De aceea, producătorii se orientează către astfel de alimente la nivel mondial și folosesc tehnologii performante, inovând pentru a obține alimente similare ca gust cu cele pe bază de carne.

Mazărea este considerată proteina viitorului pentru că în producția unui kilogram de mazăre se consumă cu 87% mai puţină apă și se emite cu 90% mai puțin CO2 decât în producția unui kilogram de carne.

Piața globală a substitutelor de carne pe bază de plante a fost estimată la 12,1 miliarde de dolari în 2019 și este preconizat să ajungă la 27,9 miliarde de dolari până în 2025, cu o rată anuală de creștere de 15% (Euromonitor 2019).

Good Food Institute a comunicat că vânzările de alimente care substituie carnea, bazate pe plante, au crescut în SUA cu 38% între 2017 și 2019, iar o cercetare de piață recentă a Nielsen a indicat o creștere cu 279,8% în timpul pandemiei de coronavirus. Și în Marea Britanie s-a constatat că aproape opt milioane de oameni au consumat mai multe alimente vegane de la începutul pandemiei.

Durabilitatea produselor pe bază de plante și preocupările legate de impactul negativ al cărnii asupra sănătății determină interesul consumatorilor și modificări ale obiceiurilor de consum.

Pe plan mondial, piața alimentară bazată pe plante este de așteptat să ajungă la 120 de miliarde de dolari până în 2025, potrivit companiei globale de consultanță AT Kearney.