Romanii cheltuiesc aproximativ 150 de lei lunar pentru pachetul de pranz al scolarilor

0
203

Piata de produse de nutritie sanatoasa pentru copii a inregistrat o usoara crestere in ultimii doi ani. De asemenea, vanzarile de produse naturale pentru copii inregistreaza o usoara crestere, de pana la 20%, in lunile septembrie-octombrie, odata cu inceperea scolii. Cererea se mentine constanta pana in luna aprilie, iar ulterior, pe perioada verii, volumul vanzarilor de pe acest segment este mai mic.

Astfel, potrivit lui Dragos Erceanu, reprezentant al companiei Unicorn Naturals, familiile din Romania cheltuiesc lunar aproximativ 150 de lei pentru pachetul celor mici, in timp ce in alte tari europene investitiile lunare de pe acest segment sunt cu pana la 5-6 ori mai mari.

“Din pacate, piata din Romania nu este inca foarte educata in ceea ce priveste produsele sanatoase pentru copii, existand inca o diferenta foarte mare fata de vestul Europei sau Marea Britanie, de exemplu, unde piata de snack-uri naturale pentru copii a depasit pragul de 81 de miliarde de lire sterline. De asemenea, o alta problema este ca piata de produse naturale pentru copii din Romania este concentrata pe segmentul de varsta de 1-2 ani si este foarte saracacioasa in ceea ce priveste optiunile de snack-uri sanatoase potrivite pentru scoala”, a declarat reprezentantul Unicorn Naturals.

Parintii romani tind sa acorde o atentie mai deosebita alimentatiei copiilor de pana in 10 ani, insa acestia au nevoie de o alimentatie sanatoasa si supervizata indeaproape in toate etapele lor de dezvoltare.

Cu toate ca exista inca o diferenta foarte mare intre obiceiurile de consum din Marea Britanie sau din tarile din vestul Europei si Romania atunci cand vine vorba de grija pentru o alimentatie sanatoasa si bugetele acordate in acest sens, potrivit lui Dragos Erceanu, semnalele din piata sunt din ce in ce mai pozitive si la noi.

“Consumatorul roman incepe sa fie din ce in ce mai interesat, receptiv si sa se informeze din ce in ce mai mult in privinta alimentatiei sanatoase, mai ales atunci cand vine vorba de copii, iar acest lucru ne bucura enorm, intrucat usor-usor se formeaza o tendinta si la noi. Romanii nu mai adauga in cos tot ce vad la raft, incep sa citeasca etichetele produselor si sa evite anumite ingrediente, constientizand ce repercusiuni pot avea anumiti coloranti, sulfiti, conservanti sau zaharul rafinat asupra sanatatii copiilor lor”, a subliniat reprezentantul Unicorn Naturals.

Cu toate ca nu exista inca cifre exacte, piata fiind inca foarte stratificata si la inceput de drum, atat retailerii, cat si importatorii resimt o usoara crestere a cererii din piata pe categoria produselor de nutritie naturala pentru copii.

“Vorbim de o piata in plina dezvoltare, cu cresteri mari de la un an la altul, dar pe care exista totusi inca suficient spatiu de exploatare. Cu toate ca, de cele mai multe ori, intrarea pe acest segment presupune investitii masive in campanii de promovare si educare, noi suntem optimisti si multumiti de ritmul de crestere a pietei din ultimii doi ani. Chiar am fost impresionati de interesul manifestat pentru produsele noastre in cadrul ultimei editii a expozitiei pentru mame si copii Baby Boom Show”, a mai adaugat Dragos Erceanu.

“Puterea de cumparare inca scazuta datorata veniturilor mai mici decat in alte parti ale Europei, lipsa varietatii si a educatiei in ceea ce priveste alimentatia sanatoasa sau a programelor nationale de incurajare a consumului de fructe si legume (cum este 5 per Day in Marea Britanie, de exemplu) au efecte dezastroase in Romania, acestea fiind unele dintre principalele motive pentru care tara noastra se plaseaza printre primele locuri in Europa in ceea ce priveste rata de obezitate si de diabet zaharat infantil“, sustine Dragos Erceanu.

“Prin produsele pentru copii pe care le aducem pe piata locala incercam sa contribuim la schimbarea obiceiurilor de consumsi constientizarea diferentelor de gust si sanatate dintre un produs natural si unul clasic, educand parintii sa faca alegeri mai responsabile atat pentru copiii lor, cat si pentru ei insisi. De exemplu, am decis sa aducem pe piata locala gama BEAR pentru copii, brandul nr. 1 din Marea Britanie, ce vine cu niste produse extrem de atractive si educative, 100% naturale, pe baza de fructe, fara sulfiti, zahar adaugat si foarte bogate in fibre. La fel, tot din considerente de calitate si gust, am mai adus si gama Urban Fruits, care se diferentiaza de alte produse prin gustul natural si delicios de fructe deshidratate la foc bland si care sunt, la fel, fara alte ingrediente capcana”, sustine Dragos Erceanu.

Diferenta de pret intre o gustare clasica si una naturala nu este mare, insa calitatea produselor poate fi cu totul alta In ceea ce priveste costurile pe care parintii ar trebui sa le investeasca lunar pentru un pachet gustos, sanatos si atractiv pentru cei mici, potrivit Unicorn Naturals, acestea se ridica la aproximativ 200-250 de lei/ luna, cu o medie de 10-12 lei/zi.

Asadar, diferenta de pret nu este foarte mare, insa calitatea produselor oferite celor mici poate fi cu totul alta.

Unicorn Naturals este unul dintre principalii importatori de pe piata locala, specializat in vanzarea si distributia de produse de nutritie 100% naturale, destinate atat segmentului de copii (1+ ani), cat si a celui pentru adulti interesati sa adopte un stil de viata mai sanatos.

Lansat in 2013, Unicorn Naturals comercializeaza in prezent o sortimentatie de peste 100 de produse de calitate, atent selectionate (fara zaharuri adaugate, fara aditivi, fara conservanti, fara OMG; game bio, organice, pentru vegetarieni, vegani, raw-vegani, diabetici sau celiaci etc.) care fac parte din portofoliul unor branduri europene de top, lideri pe segmentul lor de activitate.

Printre cele mai cunoscute marci aduse pe piata locala de Unicorn Naturals se numara si produsele pentru copii de la BEAR Nibbles, biscuitii si fursecurile organice BUITEMAN, apa, laptele si uleiul de cocos CHI, ciocolata organica Green & Black, ciocolata calda Hans Sloane, granola Lizi’s, painea scotienilor Nairn’s, batoanele raw vegane Nakd, gama pentru mic dejun Rude Health, bauturile vegetale Terra E Pane, fructele deshidratate Urban Fruit sau batoanele proteice Trek.

Produsele Unicorn Naturals sunt disponibile in magazinele Carrefour, Mega Image, Billa, Selgros, Bebe Tei, Carturesti si Naturalia sau se pot achizitiona online, de pe Diverta.ro, AlimenteSpeciale.ro, BioPlanet sau site-ul Unicorn-Naturals.ro.