România, pe locul 7 în Uniunea Europeană, după volumul pieței

Volumul producției de bere în UE a depășit 400 de milioane de hectolitri pentru prima dată în ultimii zece ani arată cifrele – lansate ca parte a ediției 2019 a Raportului anual privind tendințele europene în materie de bere. România rămâne în top 10 piețe de bere din Europa, situându-se pe locul 7 din punct de vedere al volumului pieței.

Din ediția din 2019 a raportului reiese că Polonia este acum al doilea mare producător de bere – schimbând locurile cu Marea Britanie. În Franța, a crescut numărul de fabrici de bere cu 45%, de la 1.100 la 1.600. Slovenia și Irlanda au înregistrat creșterea numărului de berării cu 50%, respectiv 25%.

Exporturile au crescut din nou, Belgia rămânând cel mai mare exportator de bere din UE, depășind cu puțin Germania, în timp ce Olanda continuă să exporte aproximativ 40% din producția de bere către alte părți ale globului.

„Suntem bucuroși că România rămâne în top 10 piețe de bere din Europa, alături de Germania, Polonia, Marea Britanie, Spania, Olanda, Franța, Republica Cehă, Italia și Turcia, situându-se și în anul 2018 pe locul 7 din punctul de vedere al volumului pieței. Industria românească de bere este, totodată, unul dintre cei mai mari angajatori din Europa, un motor de creștere economică pentru economia locală, România ocupând locul 5 după Belgia, Marea Britanie, Austria și Franța, cu 5.973 de locuri de muncă generate direct și peste 85.000 locuri de muncă create în sectoarele conexe”, declară Julia Leferman, Director general Asociația Berarii României.

În 2018, consumul a crescut în fiecare țară, consumatorii putând alege dintr-o gamă de bere mai variată și mai specializată. Întrucât unii consumatori se îndreaptă către produse cu concentrație mai mică de alcool, precum berea și, în anumite ocazii, spre produse fără alcool sau cu conținut scăzut de alcool din categoria berii, această creștere a berii coincide cu o scădere atât a volumului total de alcool, cât și a consumului dăunător în Europa.

Piaţa berii din România a avut o creştere moderată a consumului în 2018, ajungând la un volum de 16,6 milioane Hl, totuși înaintea Cehiei, cu un consum de 15,9 milioane Hl, a Olandei (12,2 mil. Hl), a Austriei (9,1 mil.Hl) și a Belgiei (7 mil. Hl.).

În prezent, în Uniunea Europeană există peste 10.000 de fabrici de bere conform celor mai recente cifre dezvăluite de către Brewers of Europe, în timp ce atât producția, cât și consumul de bere au crescut treptat de la an la an în ultimii cinci ani.

Pierre Olivier Bergeron, Secretar General Brewers of Europe a declarat: „Este fantastic să poți anunța cea de-a 10.000-a berărie în Uniunea Europeană. Brewers of Europe salută toți producătorii noi de bere, mulți dintre aceștia fiind IMM-uri și microberării, și suntem foarte încurajați de rolul lor în diversificarea și consolidarea sectorului la nivel european”.

Informațiile au fost furnizate de Asociația Berarii României
Membrii săi sunt importanți producători de bere din România: Bergenbier, Heineken România URBB, Ursus Breweries și Martens, alături de microberăria Clinica de bere. Împreună, cei șase producători furnizează peste 85% din cantitatea de bere consumată în România. Totodată, din Asociație fac parte și reprezentanți ai producătorilor de materii prime: Soufflet Malt Romania și Asociația Producătorilor de Hamei din România.

Cele douăsprezece fabrici de bere, dintre care două microberării, aparținând membrilor Asociației sunt situate în Ploiești, Constanța, Craiova, Miercurea Ciuc, Târgu-Mureș, Pantelimon, Timișoara, Buzău, Brașov și Galați, iar cele două microberării sunt situate în Cluj-Napoca și Timișoara.

Articolul precedentVascar deschide două noi magazine, la Galați și Iași
Articolul următorPe cine afectează interzicerea comercializării produselor din plastic, din iulie 2021
Daniela Oancea
Redactor-șef al Modern Buyer din iulie 2017. Absolventă a Universității București, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Daniela are o experiență de peste 20 de ani în presă. A început să lucreze ca reporter și apoi ca redactor de știri externe la cele mai importante cotidiene naționale: Tineretul Liber, România Liberă și Evenimentul Zilei. Și-a continuat cariera ca Business Editor pentru Mediafax și apoi ca Redactor-șef la diferite publicații Business to Business, precum și ca expert media, în trei proiecte europene: PHARE/SAPARD. Danielei îi puteți scrie pe adresa oancea.i.daniela@gmail.com