Prospețime și origine „de Ro” la Penny Market

“Focusul nostru este pe produsele provenite din România. Acestea reprezintă 60% din sortimentul nostru, pe timp de vară. Acest procent reprezintă share-ul din cifra de afaceri generată în lunile cu vârf de producție, pe sezonul de România.”, a declarat Daniel Costache, Team Leader al Departamentului de Achiziții al Penny Market, în cadrul Ro-Fruits & Vegetables Show.

“Suntem un magazin de tip discounter și nu ne permitem să avem un număr foarte mare de articole. De aceea, fiecare articol este atent selectat și verificat pentru eficacitatea pe care o generează, ca cifră de afaceri, în spațiul pe care îl ocupă.”

Penny Market și-a propus extinderea sezonalității la produsele “de Ro”
„Acum trei-patru ani aveam merele din România doar în perioada august-septembrie până în decembrie. Am reușit, în 2018, să prelungim sezonul până în mai și ne propunem să îl extindem până la 12 luni. Dacă în țările vecine se poate, cu siguranță vom reuși și noi! Printr-un parteneriat foarte strâns cu producătorii cu care lucrăm în momentul de față și, de ce nu, prin oportunități noi, cu alți producători. Optimizarea portofoliului de parteneri este foarte importantă, parteneri care prezintă o anumită siguranță, corectitudine în businessul pe care îl dezvoltăm în comun, pentru a ajunge la o situație win-win.”

În ultimii doi-trei ani, pe piața din România, regulile s-au schimbat, a precizat managerul Penny Market. “Clientul nostru își dorește să fie cât mai informat cu privire la produsele pe care le avem în magazine, își dorește să cunoască mai mult despre originea produselor. Factorii care impactează cifra de afaceri a unui retailer sunt marketingul, comunicarea, trasabilitatea, calitatea și prețul. Încă suntem o țară în care prețul este larg dezbătut, și trebuie să ținem cont și de acest aspect.”

„Trasabilitatea completă este importantă pentru că ne dorim să știm cât mai multe despre originea produselor, a soiurilor, despre modul în care au crescut plantele, pentru a comunica aceste lucruri, mai departe, către clienții noștri.”

“Obiectivul nostru este de a scurta lanțul de aprovizionare, și de a genera o prospețime a fructelor și legumelor de o înaltă calitate.”

Categoria legume & fructe în cadrul magazinelor Penny market

„În ultimii trei ani, pe categoria legume & fructe am înregistrat o creștere a cifrei de afaceri de aprox. 65%. Cum am reușit? Prin asigurarea profesionalismului în cadrul recepției de marfă, prin instrumente de verificare a calității, prin standardizarea profilelor de articole – încercăm să standardizăm calitatea produselor pe care le primim, să nu amestecăm foarte multe loturi – , prin vizite la producători.”

„Am început să intensificăm vizitele la producători în 2019, pentru a ne cunoaște partenerii, să știm ce capacități au, să ne dăm seama ce tip de business am putea dezvolta cu dânșii. Rezultatul scontat este o selecție echilibrată de articole și clienți mulțumiți și loiali. Satisfacția clienților duce către o vânzare mai mare, efect al unei colaborări cât mai bune cu producătorul din spate.”

Parteneriate de peste 7 ani cu producătorii români
„Am planificat și facem ultimii pași pentru a dezvolta o selecție întreagă de produse de România (marcă proprie) sub brandul nostru Hanul Boieresc – care include doar produse 100% fabricate și ambalate în România.”

„Sub această selecție pregătim și ediții de sărbătoare; vom comunica mai bine cu clienții la nivel de produs și brand. Vom extinde layoutul și vom diferenția printr-un brand diferit produsele de import (marcă proprie) pentru a sublinia în fața clienților faptul că avem că avem o selecție mare de produse de România, dar și de produse internaționale indispensabile, foarte greu de produs aici.

„Mă mândresc cu faptul că avem parteneriate de peste șapte ani cu anumiți producători, care înțeleg nevoile clienților noștri și am convingerea că se pot realiza foarte multe prin parteneriate strânse cu aceștia.”

Sustenabilitatea a devenit o preocupare din ce în ce mai importantă pentru Penny Market în ultimii doi ani, și din ce în ce mai vizibilă.

„Am început să integrăm acest concept în sortimentație, în strategia de negociere, toate acestea având ca focus nevoile clienților noștri. Urmărim îmbunătățirea experiențelor acestora la cumpărături și oferirea unui sortiment cu un raport calitate-preț corect.”

„Sustenabilitatea nu înseamnă doar dezvoltarea unor produse Bio și reducerea plasticului – este mult mai mult de atât. Presupune implicare socială, parteneriate puternice dezvoltate cu colaboratorii noștri.”

„În procesul de achiziție, sustenabilitatea este intens integrată, dorim să oferim clienților noștri produse cu un raport calitate-preț bun, și să integrăm sustenabilitatea în fiecare etapă a acestui proces. Se poate!”

Penny Market România- peste 400 de magazine până în 2025
În 2018, Rewe a operat cu peste 360.000 de angajați și 17.500 de magazine în 22 de țări europene. Discounterul Penny Market este prezent în cinci țări, cu peste 1.500 de magazine.

Pentru România, Penny Market are un plan de expansiune bine dezvoltat, și anual deschide între 20 și 25 de magazine, investiția în România fiind substanțială (peste 60 de mil.euro anual). În 2018, Penny Market a dezvoltat o cifră de afaceri 3,45 mild. Lei, având peste 4.500 de angajați și 244 de magazine active.

Magazinele sunt aprovizionate de trei centre de distribuție, aflate la Turda, Ștefăneștii de Jos și Bacău.

“Ne așteptăm ca până în 2025 să avem peste 400 de magazine. Am demarat procedurile de licitație pentru cel de-al patrulea depozit logistic, care va fi amplasat în zona Olteniei.”

Articolul precedentfoodpanda: Comenzile online de mâncare românească au crescut cu 120% în ultimul an
Articolul următorVascar deschide două noi magazine, la Galați și Iași
Daniela Oancea
Redactor-șef al Modern Buyer din iulie 2017. Absolventă a Universității București, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Daniela are o experiență de peste 20 de ani în presă. A început să lucreze ca reporter și apoi ca redactor de știri externe la cele mai importante cotidiene naționale: Tineretul Liber, România Liberă și Evenimentul Zilei. Și-a continuat cariera ca Business Editor pentru Mediafax și apoi ca Redactor-șef la diferite publicații Business to Business, precum și ca expert media, în trei proiecte europene: PHARE/SAPARD. Danielei îi puteți scrie pe adresa oancea.i.daniela@gmail.com