Retailerul suedez IKEA a raportat vanzari in valoare de 514.661.610 lei (fara TVA) in anul financiar 1 septembrie 2015 – 31 august 2016, in crestere cu 21,2% fata de anul financiar precedent. Numarul total de produse cumparate a fost de 17,3 milioane, iar 3,2 milioane de oameni au vizitat magazinul. In plus, 6,6 milioane de vizitatori unici au accesat site-ul IKEA.ro.
„In acest an financiar, magazinul IKEA din Bucuresti a avut vanzari record si a adus o crestere solida Romanieisi regiunii IKEA SEE. Aceasta se datoreaza in primul rand cresterii serviciului IKEA Comenzi online, care ne-a depasit asteptarile. Produsele IKEA au jucat de asemenea un rol important in succesul de anul acesta, iar conceptul de Democratic Design (care se traduce prin cinci dimensiuni pe care trebuie sa indeplineasca fiecare produs IKEA: Aspect, Functionalitate, Calitate, Sustenabilitate şi Pret Scazut) a avut un rol important. Mai mult, echipa IKEA Romania a facut o treaba excelenta in a indeplini nevoile si asteptarile celor mai multi oameni si lucreaza constant la imbunatatirea serviciilor”, a spus Stefan Vanoverbeke, Country Retail Manager IKEA South East Europe.
Planurile pentru Romania vizeaza un total de 9 magazine
Potrivit va fi oficialului companiei, piata romaneasca are potential pentru un total de 9 magazine, astfel ca pana in 2021 urmeaza sa mai fie deschise inca opt, in orase precum Bucuresti, Brasov, Timisoasa si Cluj. Magazinul programat pentru Bucuresti va fi amplasat in zona Pallady si va fi deschis catre finalul lui 2018.
„Ne bucuram sa vedem progresul planurilor de expansiune, rezultat al eforturilor colegilor din echipa de Property&Expansion. Ne aflam pe drumul cel bun cu planul pentru deschiderea celui de-al doilea magazin, aproape de obtinerea Planului Urbanistic Zonal – pe 8 noiembrie se va incheia termenul pentru dezbaterea publica finala pentru PUZ – iar apoi putem aplica pentru autorizatia de constructie, care ne va conduce catre o data de deschidere sigura. In acest moment, putem estima ca vom deschide cel de-al doilea magazin la finalul anului 2018. Mai mult, Timisoara, Brasov si Cluj sunt urmatoarele trei orase in care deschiderea de noi magazine in Romania este o prioritate pentru IKEA South Europe. Echipa de Property&Expansion se afla in proces de prospectare de terenuri care sa indeplineasca parametrii necesari pentru un magazin nou, precum: acces la mijloace de transport in comun si o buna infrastructura de drumuri, suprafata terenului si o localizare buna, aproape de oras. Pe termen lung, organizatia regionala IKEA South East Europe se apropie de indeplinirea planurilor de expansiune de a atinge 13 magazine in Croatia, Romania, Serbia si Slovenia pana in 2025,” a declarat Stefan Vanoverbeke in cadrul unei conferinte de presa.
In anul finanaciar 2016, IKEA a vandut 17,3 milioane de produse, din care 79,5% au fost produse de mobilier si 20,5% accesorii si decoratiuni. De asemenea, in perioada mentionata, au fost inregistrate 103.975 de comenzi online, o crestere de peste 140% a vanzarilor generate in comparatie cu anul financiar 2015. Cele mai multe comenzi au venit din Bucuresti, Cluj, Timisoara, Iasi si Constanta.
„Datoram mare parte din succesul acestui an serviciului IKEA Comenzi online si cresterii sale incredibile: peste 140% mai mult in comparatie cu anul precedent. Ne pasa de clientii nostri si ne dorim sa imbunatatim modul in care ne desfasuram activitatea. Acesta este motivul pentru care principala prioritate in urmatorul an va fi sa lucram la introducereaunor tarife fixe pentru a simplifica si creste transparenta si pentru a imbunatati calitatea serviciilor,” a adaugat Stefan Vanoverbeke.
Departamentul IKEA FOOD, format din restaurantul IKEA, Magazinul de Delicatese Suedeze si Bistro, a avut o crestere de 7,4% fata de anul anterior. In anul financiar 2016, vanzarile IKEA FOOD au reprezentat 6,3% din vanzarile totale ale IKEA Romania. Mai mult, magazinul IKEA din Bucuresti a vandut cele mai multe prajituri Almondy din lume (297.000 de bucati), iar produsele din peste sunt 100% certificate ASC/MSC.
Numarul total de angajati din anul financiar 2016 a fost 569. Dintre acestia, 264 lucreaza pentru companie de peste cinci ani si 48% se califica pentru TACK!, pensia privata oferita de IKEA Group tuturor angajatilor care lucreaza pentru companie de peste 5 ani. 52% dintre angajati sunt barbati si 48% femei, dintre care 50% femei in echipa de management a magazinului IKEA din Baneasa. Acelasi procent de 50% femei este valabil pentru echipa de management din organizatia IKEA South East Europe. 13.000 de ore de programe de dezvoltare au fost oferite angajatilor IKEA Romania in acest an financiar. 82% dintre angajati au incredere in compania IKEA, 86% sunt mandri sa lucreze pentru IKEA si 96% spun ca sunt mandri de modul in care IKEA Romania lucreaza cu sustenabilitatea, potrivit sondajelor interne.
In mai 2016, salariul minim brut in IKEA Romania a fost majorat la 2.000 de lei, cu 47% mai mult in comparatie cu decembrie 2015. Mai mult, au fost introduse noi beneficii: bonus pentru vacanta de 900 de lei net si decontarea cheltuielilor lunare de transport, in valoare de pana la 150 lei.