Peste 11.000 de vizitatori și aproximativ 44.000 de pahare de vin consumate – acesta este bilanțul celei de-a doua ediții a Festivalului Vinului Moldovei, care a avut loc la Snagov în weekendul 14 – 15 septembrie.
“Este o piață foarte importantă pentru noi și, într-adevăr, inclusiv după evenimentul de anul trecut mai multe crame au găsit parteneri în piața românească. Acesta este doar unul dintre evenimentele pe care le avem în România. Pe 20-22 septembrie vom fi la Iași, iar pe 27-29 septembrie, Wine of Moldova ajunge la Baia Mare”, a declarat Irina Bîstrițchi, director adjunct ONVV.
La acest eveniment dedicat Republicii Moldova au participat, prin intermediul Oficiului Național al Viei și Vinului, 32 de crame, care au prezentat publicului din România peste 200 de etichete de vin, majoritatea dintre acestea fiind premiate la marile competiții internaționale de profil.
Participanții la eveniment au avut posibilitatea de a savura preparate tradiționale moldovenești, dar și reinterpretate, gătite în cadrul unor sesiuni de live cooking susținute de Chef Constantin Turculeț și Chef Cătălin Constantin.
De asemenea, vizitatorii s-au putut relaxa pe malul lacului din Snagov, iar cei mici s-au distrat în voie în zonele create special pentru ei.
În fiecare seară, pe scena de la Lagoo-Snagov au urcat artiști de renume: Irina Rimes, The Motans, Robin and the Backstabbers, Alex Calancea & Lupii, Timpuri Noi, Mihail, FiRMA și Dara, iar gazda evenimentului a fost Cosmin Tudoran, binecunoscut blogger de vin, somelier, degustător autorizat și fost solist al trupei Cassa Loco.
Misiunea principală a Oficiului Național al Viei și Vinului, care reunește toate cramele din Moldova sub brandul de țară Wine of Moldova, este de a promova toate aceste crame pe plan internațional și pentru a le oferi producătorilor sprijin în ceea ce privește exportul.
România este a doua piață ca valoare și volum unde Republica Moldova exportă, conform cifrelor de anul trecut.
Festivalul Vinului Moldovei este primul și singurul festival de vinuri digitalizat din România care, prin utilizarea tehnologiei dedicate, a reușit să faciliteze informarea publicului și accesul rapid la toate detaliile și activitățile festivalului.
Accesul la eveniment s-a făcut printr-o brățară identificabilă prin cod unic, care a fost scanată la fiecare degustare, vizitatorii având astfel posibilitatea de a oferi vinului degustat un rating pe o scara de la 1 la 5, prin intermediul unei interfețe digitale.
“Vinul Moldovei. O legendă vie este brandul de țară” care reunește toți producătorii de vinuri din Republica Moldova și este marcă înregistrată susținută de Oficiul Național al Viei și Vinului. Acesta a reorientat complet industria viticolă din această țară către calitate și excelență, de aceea Vinul Moldovei este un vin al schimbării și al transformărilor, dar și o promisiune și un angajament față de consumatori.