Penny România a prezentat raportul de sustenabilitate pentru anul 2022

Până în 2029, Penny își propune să ajungă la 600 de magazine și 6 depozite în România.
Până în 2029, Penny își propune să ajungă la 600 de magazine și 6 depozite în România.

Retailerul cu profil discount Penny România a lansat cel de-al șaselea raport de sustenabilitate, aferent anului 2022. Raportul reflectă activitatea companiei și analizează impactul de mediu, economic și social pe care aceasta îl generează.

„Prezentarea celui de-al șaselea raport de sustenabilitate marchează reușita unui an prolific. Anul 2022 a fost caracterizat de progrese notabile în toate domeniile activității noastre. Raportul reflectă rezultatele muncii depuse, măsurile implementate, precum și direcțiile pe care le urmăm pentru a ne îmbunătăți continuu.”, a declarat Daniel Gross, CEO, Penny România.

Principalele rezultate din 2022 prezentate în cel de-al șaselea raport de sustenabilitate Penny România sunt, după cum urmează:

Sortiment sustenabil

• 87,91% ponderea cheltuielilor cu furnizorii locali;
• 69,61% proporția produselor alimentare de origine regională (din România);
• 165 de măcelării partenere ale fermierilor și producătorilor locali;
• 48 de articole ecologice și pentru dietă specială comercializate;
• 103 articole nou dezvoltate, cu ambalaje secundare certificate FSC.

Energie și resurse

• 11% scădere a amprentei de carbon totale față de 2019;
• 6% scădere consum specific de energie electrică raportat la anul anterior;
• 6.242 MWh energie verde produsă intern cu 64 sisteme de panouri fotovoltaice;
• 0 magazine proprii încălzite pe bază de combustibili fosili;
• 53 amplasamente dotate cu stații de încărcare pentru mașini electrice;
• 23 de magazine deja certificate BREEAM.

Angajați și societate

• 6.596 angajați activi la final de an;
• 153.782 ore de instruire;
• 75% rata de promovare internă pentru poziții de management;
• 56,5% femei în poziții de management;
• 976.000 euro investiți în comunitate;
• 350 tone de surplus de alimente donate.

„Avem planuri pe termen lung și dorim să aducem o contribuție semnificativă la îmbunătățirea calității vieții în comunitățile din România. Ne-am asumat obiectivul de a atinge neutralitatea până în 2040, colaborând strâns cu Grupul Rewe. Realizarea acestui deziderat depinde, în mod esențial, de concentrarea eforturilor noastre în diverse inițiative locale, susținerea aprovizionării cu produse provenite din surse regionale și gestionarea atentă a resurselor în toate aspectele operaționale ale companiei noastre”, a subliniat Claudia Ivan, Manager Sustenabilitate, Penny România.

Raportul de sustenabilitate a fost realizat după metodologia GRI Standards, dezvoltată de Global Reporting Initiative, cel mai cunoscut standard de raportare în sustenabilitate, opțiunea aleasă fiind cea Core (de bază). Raportul a urmărit cadrele de raportare SASB (Sustainability Accounting Standards Board) din industria specifică Food Retail & Distributor Industry.

Demersurile incluse în acest document sunt în linie cu strategia de dezvoltare sustenabilă a organizației și urmăresc totodată cei trei piloni, care definesc sustenabilitatea în cadrul Penny.

Măsurile și soluțiile concrete, descrise în raportul de sustenabilitate au ca scop atât creșterea eficienței, cât și diminuarea impactului negativ pe termen mediu și lung. Detalii despre proiectele Penny și cel de-al șaselea raport de sustenabilitate pot fi consultate aici.

 

Articolul precedentdm drogerie markt România anunță o creștere a cifrei de afaceri cu peste 58% în anul financiar 2022 – 2023
Articolul următorKFC are 1.000 de restaurante în Europa Centrală și de Est
Modern Buyer
Modern Buyer este un pionierat in zona produselor editoriale specializate, fiind prima platforma de informare destinata specialistilor in achizitii – buyeri si oameni de vanzari - din Romania.