Penny România a încheiat anul 2023 cu o cifră de afaceri de 8,32 miliarde de lei

Penny România a încheiat anul 2023 cu o cifră de afaceri de peste 8,32 miliarde de lei, reprezentând un avans de 16% față de anul anterior și un profit net de 224 milioane de lei. Este al 9-lea an consecutiv în care Penny România a avut cea mai mare creștere a cifrei de afaceri în rândul entităților de retail alimentar din grupul Rewe.

Până la sfârșitul anului, Penny a ajuns să opereze 376 de magazine și 4 centre logistice. Compania a investit în România peste 634 milioane de lei, echivalentul a peste 130 milioane de euro, în extinderea și modernizarea rețelei sale, precum și în extinderea centrului logistic din Bacău.

Planurile de expansiune rămân ambițioase, vizând investiții de 1 miliard de euro până în 2030, cu scopul de a extinde rețeaua și de a dezvolta competențele logistice. Pentru 2024, sunt planificate între 35 si 40 deschideri de noi magazine pentru a ajunge și mai aproape de consumatorii români, precum și construirea unui nou centru logistic lângă București.

„Am continuat și în 2023 să consolidăm relațiile cu clienții noștri, să extindem semnificativ rețeaua Penny și să ne reafirmăm angajamentul pe piața locală, precum și susținerea producătorilor români și a economiei, în ansamblul ei. Am crescut cifra de afaceri, profitul și investițiile în România, ne-am îmbunătățit serviciile și am ajuns și mai aproape de milioanele de clienți care aleg să-și facă cumpărăturile la Penny, fiind primul an în care am deschis 40 de magazine în România – un nou record pentru noi. Continuăm să ne angajăm în dezvoltarea comunităților prin sport și promovarea unui stil de viață echilibrat, continuăm să susținem producătorii români și afacerile locale și să aducem la raft produse realizate integral în România – 3RO. Toate aceste eforturi ne-au adus realizări importante la finalul lui 2023 și au validat direcția strategică sănătoasă pe care o urmăm” a declarat Daniel Gross, CEO Penny România.

Experiență îmbunătățită la cumpărături

În 2023, Penny a optimizat experiența de cumpărături și a remodelat magazinele pentru a permite accesul mai rapid la produsele frecvent cumpărate, crescând astfel eficiența și satisfacția clienților.

Aceste îmbunătățiri subliniază interesul continuu de a oferi o experiență de cumpărături fluidă și plăcută, prin aplicarea unei strategii atent planificate în cadrul companiei.

Acțiunile propuse de Penny, pe care le pune în aplicare au la bază două componente principale – localitatea și mărcile proprii. Astfel, o serie de îmbunătățiri aduse în magazinele Penny sunt, după cum urmează:
• Accesul rapid în zona de intrare a magazinului la sortimentul de salate și produse Ready to Go;
• Eficientizarea spațiului în zona de fructe și legume în ceea ce privește expunerea produselor la raft și aplicarea de spații de publicitate prin care clienții pot identifica ușor locul de proveniență al fructelor și legumelor;
• Spații dedicate în magazin pentru produse din categorii dedicate seniorilor, bebelușilor și animalelor de companie;
• Poziționarea mai facilă a unor produse în cadrul magazinului precum condimentele sau înghețata;
• Reorganizarea și poziționarea strategică a unor articole, de exemplu cele identificate ca fiind “ de impuls”.

De asemenea, magazinele sunt echipate cu sisteme de refrigerare cu CO2 și oferă stații de încărcare pentru vehicule electrice, reflectând preocuparea retailer-ului în ceea ce privește confortul clienților și responsabilitatea față de mediu.

Prin inițiativa 3RO, care își propune să crească la raft procentul de produse cu ingredientul principal din România, procesate și ambalate în țară, în 2023 Penny a intensificat eforturile în cadrul acestui proiect alături de Academia de Studii Economice din București, odată cu lansarea studiului amănunțit privind modalitățile de stimulare a producției naționale de bunuri din diverse categorii. Angajamentul Penny de a sprijini economia locală continuă să crească și prin îmbunătățirea și extinderea ofertei de mărci proprii cu produse accesibile și de înaltă calitate.

În linie cu poziționarea ca discounter, cele 4 priorități sunt disponibilitatea produselor la raft, calitatea, localitatea și, bineînțeles, prețul.

Anul 2023 a marcat progrese semnificative în digitalizarea serviciilor Penny România, optimizând experiența de cumpărături prin tehnologii moderne. De asemenea, compania și-a extins serviciile de livrare la domiciliu prin parteneriatele cu Glovo și Bringo pentru a oferi o selecție variată de produse direct la ușile clienților. În martie 2024, Penny a inițiat colaborarea Tazz, extinzând astfel opțiunile de livrare disponibile pentru români.

Penny este conceptul de succes al grupului german Rewe și unul dintre cei mai activi retaileri din România, cu primul magazin deschis pe piața locală în anul 2005.

Întreaga rețea este deservită de patru centre logistice situate în localitățile Ștefăneștii de Jos, Turda, Bacău și Filiași. În prezent, rețeaua Penny în România este alcătuită din 378 magazine la nivel național și o echipă dedicată formată din peste 7.300 de angajați.

 

Articolul precedent52.000 de participanți la Grillfest, cel mai mare festival de barbeque din Europa
Articolul următorPrivate Label & Convenience Food Innovation Show, 16 mai 2024, Bucureşti
Modern Buyer
Modern Buyer este un pionierat in zona produselor editoriale specializate, fiind prima platforma de informare destinata specialistilor in achizitii – buyeri si oameni de vanzari - din Romania.