Mondelēz: Pentru mai mult de 8 din 10 persoane, comoditatea (87%) și calitatea (85%) influențează alegerea unei gustări

Raportul State of Snacking, elaborat de Mondelēz International, în parteneriat cu specialiștii în domeniul sondajelor pentru consumatori de la The Harris Poll, arată că obiceiul de a lua gustări (snackingul) este un comportament în creștere la nivel mondial. Astfel, 6 din 10 adulți din întreaga lume spun că preferă să mănânce mai multe mese mici pe parcursul zilei, spre deosebire de câteva mai mari (59%), consumatorii mai tineri alegând în special gustări, 7 din 10 în rândul Millennials (70%).

Datele-cheie din raportul complet (disponibil pe www.stateofsnacking.com) privind consumul de snacking arată că relația noastră cu mâncarea se schimbă fundamental. Pentru consumatorii din întreaga lume, rolul pe care alimentele îl joacă în sănătate și starea de bine este din ce în ce mai important. Oamenii au în vedere din ce în ce mai mult modul în care porțiile mai mici – gustările – le influențează starea de bine, precum și sănătatea.

Pentru mai mult de 8 din 10 persoane, comoditatea (87%) și calitatea (85%) sunt printre factorii de top care influențează alegerea unei gustări.
o 80% dintre consumatori caută gustări sănătoase și echilibrate.
o 71% dintre adulți spun că gustarea îi ajută să își controleze foamea și să-și gestioneze caloriile pe parcursul zilei.
Momentele de răsfăț continuă să aibă un loc important în rutinele zilnice.
o 80% dintre adulții din întreaga lume spun că sunt preocupați de un stil echilibrat luând în calcul ambele opțiuni, sănătatea și răsfățul, în funcție de nevoia de moment.
o 77% dintre consumatori sunt de acord că există un timp și un loc pentru o gustare sănătoasă și un timp și un loc pentru o gustare care te răsfață.
o Majoritatea oamenilor spun că gustările sunt la fel de importante pentru starea lor de bine mentală (71%) și emoțională (70%), cât și pentru starea lor de bine fizică.

Snackingul este cu mult mai mult decât ceea ce mâncăm
Snackingul este o modalitate-cheie pentru oamenii din întreaga lume să se conecteze la cultura lor și să-și împărtășească sentimentul de identitate cu comunitățile și familiile lor.
o 71% spun că snackingul este o modalitate de a-și aminti de acasă.
o 7 din 10 adulți depun eforturi pentru a împărtăși gustările preferate ale copilăriei cu alții (70%).

În întreaga lume, mai mult de 8 din 10 părinți folosesc timpul gustării ca o modalitate secundară de conectare cu copiii lor (82%).
o 76% dintre părinți folosesc gustările pentru a transmite ritualuri culturale privind gustarea, către copiii lor.
o Mai mult de trei din patru părinți (78%) spun că gustările pe care le aleg pentru copiii lor reflectă cine sunt ca părinți.

„Vedem că, la nivel global, adultul de vârstă medie mănâncă acum mai multe gustări decât mese într-o zi, lucru determinat de condiționări, asociate în mare măsură cu modul în care trăim astăzi. În rândul consumatorilor există o nevoie tot mai mare de comoditate, o dorință de a împărtăși experiențe nostalgice și culturale, o preferință pentru starea de bine și o dorință de a face alegeri care variază de la sănătos la răsfăț.”, a spus Dirk Van de Put, Președinte și CEO al Mondelēz International

„Oamenii care preferă gustările nu ar trebui să aleagă între a gusta și a mânca corect sau să se îngrijoreze de impactul pe care îl au alegerile lor în lume și în comunitățile lor. Acesta este motivul pentru care ne-am angajat să oferim oamenilor snackurile potrivite.” a continuat Van de Put.

Sondajul a fost realizat online de The Harris Poll, pentru Mondelēz International, în perioada 16 – 27 septembrie 2019, pe un eșantion la nivel global de 6.068 adulți cu vârste de peste 18 ani. Cercetarea a cuprins 12 piețe, inclusiv: SUA (n = 504), Canada (n = 506), Mexic (n = 505), Brazilia (n = 515), Franța (n = 501), Germania (n = 503 ), Marea Britanie (n = 501), Rusia (n = 515), China (n = 503), India (n = 508), Indonezia (n = 504) și Australia (n = 504). Alte grupuri-cheie analizate, includ: Centennials cu vârste între 18-22 ani (n = 602), Millennials cu vârste între 23-38 ani (n = 2404), Gen Xers cu vârste între 39-54 ani (n = 1702), Boomers cu vârste între 55-73 ani (n = 1236) și Generația Tăcută cu vârsta de peste 75 ani (n = 124). Datele sunt ponderate acolo unde este necesar pentru a le alinia proporțiilor reale ale populației. A fost aplicată o post-pondere globală pentru a asigura o pondere egală a fiecărei țări din totalul global.

Mondelēz International este prezentă în aproximativ 150 de țări din întreaga lume. Cu venituri de aproximativ 26 de miliarde de dolari în 2018, MDLZ are în portofoliu branduri globale și locale iconice, precum biscuiții Oreo, belVita și LU; ciocolata Cadbury Dairy Milk, Milka și Toblerone; bomboanele Sour Patch și guma Trident.