Metro a încheiat un parteneriat cu Microgreens pentru microserele cu plante aromatice

Metro a încheiat un parteneriat cu Microgreens România pentru a aduce, pentru început, în magazinul din Băneasa, o microseră inteligentă pentru creșterea plantelor aromatice, cu scopul de pune la dispoziția clienților din HoReCa ingrediente cât mai proaspete. Retailerul planifică în 2020 exinderea numărului de microsere în alte cinci magazine din rețea. Scopul inițiativei este de a crește disponibilitatea produselor ultrafresh, de înaltă calitate, pentru dezvoltarea afacerilor locale.

În magazinul din Băneasa sunt disponibile cele mai uzuale plante aromatice folosite în bucătăriile restaurantelor: patrunjel, leuștean, busuioc, coriandru, mentă și altele. Plantele sunt crescute până ajung la un gramaj de 30-40 g, în aproximativ două săptămâni, apoi sunt expuse direct pe rafturi, spre vânzare.

Producția este controlată prin intermediul unei aplicații care oferă informații specifice despre temperatură, umiditate sau luminozitate, ceea ce permite cultivarea plantelor în condiții optime. Astfel, microsera asigură un flux continuu de produse prospete pe rafturile retailerului cash & carry.

Sustenabilitatea este un pilon-cheie al activității Metro, iar parteneriatul cu Microgreens vine în susținerea acestei strategii. Microserele permit consevarea energiei (consum estimat la 730 Kwh/mp/an) și a apei (4 mc/mp/an), reducerea timpului de creștere și minimizarea nevoii de transport, în timp ce oferă plante de calitate superioară.

„Am început prin producția agricolă în sere semiautomatizate, iar din luna octombrie a acestui an facem următorul pas în sustenabilitate, prin plasarea microserelor în magazinele Metro. Este un parteneriat pe termen lung, cu o viziune inovatoare asupra agriculturii organice locale.” – a declarat Ciprian Tănăsescu, Head of Fresh, Ultrafresh & Horeca Sales Team, Metro Cash & Carry România.

„Microsera a ajuns acum la maturitate tehnologică și poate satisface nevoia de plante aromatice proaspete a oricărui magazin cash & carry. Parteneriatul cu Metro ne permite să începem reformarea modului în care se face agricultură în România și să încercăm să fim un exemplu de abordare ecologică a cultivării de legume și plante aromatice.” a declarat Cristian Tudor, Manager Microgreens România.

Microsera este o inovație în agricultura urbană și constă într-o “grădină vertical” indoor, automatizată, care susține creșterea simultană a 175 de ghivece de microplante, în numai două săptămâni. Plantele cresc într-un mediu controlat și sănătos, fără pesticide, ceea ce asigură păstrarea proprietăților nutritive și a nivelului ridicat de antioxidanți.

Articolul precedentURBB aduce în retail berea Bucur, la sticlă, în variantele blondă și brună
Articolul următorDorian Sveduneac, Alma Viva Grup, speaker la RO Fruits & Vegetables Show 2019
Daniela Oancea
Redactor-șef al Modern Buyer din iulie 2017. Absolventă a Universității București, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Daniela are o experiență de peste 20 de ani în presă. A început să lucreze ca reporter și apoi ca redactor de știri externe la cele mai importante cotidiene naționale: Tineretul Liber, România Liberă și Evenimentul Zilei. Și-a continuat cariera ca Business Editor pentru Mediafax și apoi ca Redactor-șef la diferite publicații Business to Business, precum și ca expert media, în trei proiecte europene: PHARE/SAPARD. Danielei îi puteți scrie pe adresa daniela.oancea@modernbuyer.ro