Linéaires – Le magazine de la distribution alimentaire – despre rezultatele grupului Carrefour în S1 2019

Vânzările totale ale grupului Carrefour pentru primul semestru din 2019 s-au ridicat la 38,79 miliarde de euro. Aceasta reprezintă o creștere de 3,5%, în termini comparabili, față de + 2,4% în a doua jumătate a anului 2018 și doar + 1,1% în prima jumătate a anului 2018.

În Europa, vânzările în primul semestru al anului 2019 s-au ridicat la 11,08 miliarde de euro și reprezintă o scădere de -0,7% în termini comparabili.

Profitul operațional curent, la cursurile de schimb valutar constante, a fost de 618 milioane euro, o creștere cu 4,5%, adică de 27 milioane euro. Datoriile de la 122 milioane de euro s-au stabilit la 5,95 miliarde de euro.

Pe piața franceză, „încă foarte competitivă”, produsele alimentare, a căror dinamică este „satisfăcătoare”, conduc în vânzările grupului.

În Franța, retailerul a înregistrat o creștere a vânzărilor în toate formatele, de + 0,8, o cifră mai mare decât cea a întregului an 2018 (+ 0,3%).

Chiar dacă și-au îmbunătățit performanța față de anul precedent (-1,4% în 2018), hipermarketurile rămân în impas (-0,5% în prima jumătate a anului 2019, pe o bază comparabilă).

Supermarketurile (+ 2,0%) și magazinele de proximitate au fost cele care au progresat cel mai mult (+ 2,7%) în primele șase luni ale anului 2019.

Profitul operațional recurent obținut în Franța este conform așteptărilor, cu o creștere de 5,3% obținută „după trei ani de declin” și a atins 116 milioane de euro.

În ciuda acestor anunțuri pozitive, trebuie menționat că cifra de afaceri totală a retailerului continuă să scadă. În urma vânzării unei părți de 80% din Carrefour China către grupul Suning.com din luna anul trecut, vânzările din această țară (cu excepția Taiwanului) sunt înregistrate ca operațiuni suspendate și, prin urmare, nu mai sunt incluse în rezultatele Carrefour, scrie Linéaires – Le magazine de la distribution alimentaire.

Acest lucru a scăzut deja volumul afacerilor grupului cu mai mult de 2 miliarde de euro în prima jumătate a anului 2019, adică o scădere de aproximativ 6%. Acest aspect nu îl împiedică pe CEO-ul Alexandre Bompard să evidențieze efectele planului său Carrefour 2022, ale cărui obiective se confirmă.