Lavazza: venituri de 3,1 miliarde de euro în 2023, o creștere de 13% față de 2022

Antonio Baravalle, CEO-ul Grupului Lavazza
Antonio Baravalle, CEO-ul Grupului Lavazza

În 2023, grupul Lavazza a raportat venituri de 3,1 miliarde de euro, o creștere de 13% față de 2022.

EBIT (profitul înainte de dobânzi și taxe) a fost de 97 milioane de euro, în scădere de la 160 milioane de euro în 2022. Profitul net a totalizat 68 milioane de euro, față de 95 milioane de euro obținute anul trecut.

EBITDA grupului (profitul înainte de dobânzi, taxe, depreciere și amortizare) a fost de 263 milioane de de euro, în scădere față de 309 milioane de euro în 2022, cu o marjă de 8,6% față de 11,4% – marja obținută în 2022. Strategia grupului a fost aceea de a limita creșterile de preț la consumator într-un mediu inflaționist, absorbind o parte din creșterea costurilor în cadrul marjelor sale.

Grupul Lavazza a raportat o creștere în valoare a vânzărilor pe canalul de retail în toate piețele și mai ales în SUA (+9,8%), Polonia (+21%) și UK (+8,6%).

Italia și Franța (piețele cele mai importante pe care activează grupul) au înregistrat și ele creșteri de 6,3% și respectiv 5,8%.

Cifra de afaceri a înregistrat o creștere stabilă și continuă atât pe canalele Home, cât și Out-of-Home, și mai ales comerțul electronic, zonă care a avut o creștere de 28% comparativ cu 2022.

Segmentul de cafea boabe continuă să crească și a fost, în 2023, cel mai dinamic din piață: luând în considerare cele 15 regiuni geografice principale în care operează grupul, segmentul a crescut cu 6,6% față de 2022, cota de piață a Grupului Lavazza crescând cu 9,1% față de 2022.

Pe segmentul Single Serve (capsule), în principal datorită finalizării lansării gamei îmbunătățite de capsule de aluminiu NCC , grupul a cunoscut o creștere în valoare de 15,3% față de 2022, comparativ cu o creștere de doar 3% a pieței globale, evoluție care a rezultat într-o creștere a cotei de piață.

Poziția financiară netă la finalul anului 2023 a fost o valoare negativă de 292 milioane de de euro, ce reflectă operațiuni extraordinare, în particular achiziția MaxiCoffee, finalizată în 2023.

”În 2023, scenariul macroeconomic pentru industria noastră a fost complex, din cauza creșterii abrupte a costurilor cu materiile prime, cu prețuri la niveluri record pentru cafeaua verde și îndeosebi pentru Robusta. Cu toate acestea, am ales să ținem sub control creșterile de prețuri pentru a ne proteja consumatorii, prin menținerea volumelor și sacrificarea profitabilității. Sănătatea financiară robustă a Grupului Lavazza ne-a permis să profităm de oportunități majore de piață și să livrăm creștere, datorită achizițiilor, cum a fost cea a companiei franceze MaxiCoffee, obținând astfel venituri record de peste 3 miliarde de euro”, a spus Antonio Baravalle, CEO-ul Grupului Lavazza.

Grupul va continua să investească pentru a-și asigura creșterea businessului pe termen lung

Achiziția MaxiCoffe din Franța, finalizată pe 31 martie 2023, a contribuit la creșterea prezenței companiei la nivel internațional. Compania franceză țintește atât consumatorii individuali, cât și companiile, prin intermediul platformei sale de e-commerce, o rețea de 60 de agenții comerciale de pe tot teritoriul Franței, propriile Écoles du Café și magazine-concept.

Platforma oferă o selecție de 8.000 de produse din peste 350 de mărci diferite de cafea (boabe, măcinată și capsule), plus o gamă largă de mașini de cafea, cafetiere, râșnițe de cafea și accesorii.

În 2023, Grupul Lavazza s-a întâlnit cu câteva provocări majore: ca și anul anterior, 2023 a fost încă un an de creștere a costurilor cu cafeaua crudă, în particular cu Robusta, costuri care au atins un plafon superior de aproape 3.200 USD/tonă și care continuă la același nivel extrem de ridicat.

Conform așteptărilor, nivelul inflației în toate piețele a erodat și continuă să afecteze puterea de cumpărare a consumatorilor. Acest lucru a avut un impact semnificativ asupra volumelor globale, piața cafelei raportând o contracție de aproximativ 3%, în perioada ianuarie-decembrie 2023.

În ciuda dificultăților, grupul a vrut să își protejeze consumatorii, în timp ce a continuat să investească pentru a asigura creșterea businessului pe termen lung. Acest lucru a rezultat, pe de o parte, în marje reduse, iar pe de altă parte, într-o îmbunătățire a performanței grupului, atât în valoare, cât și în volum, comparativ cu piața, în general, reflectată într-o creștere a cotei de piață de +0,3%.

”În 2024 ne propunem să trecem peste dificultățile actuale, în același timp anticipând o întoarcere la condiții economice mai bune și având ca obiectiv principal recuperarea marjei operaționale brute. Acest proces va fi susținut de sacrificiile făcute în anii anteriori, baza noastră solidă de consumatori și clienți și o concentrare constantă asupra managementului financiar și operațional”, a adăugat Antonio Baravalle, CEO al Grupului Lavazza.

Înfiinţată în 1895 la Torino, Lavazza este deţinută de familia Lavazza de patru generaţii. Astăzi, Grupul Lavazza este unul dintre cei mai importanți jucători pe scena mondială a cafelei, cu un portofoliu de mărci de top care sunt lideri pe piețele respective, cum ar fi Lavazza, Carte Noire, Merrild și Kicking Horse.

Grupul este activ în toate sectoarele de afaceri și are operațiuni pe 140 de piețe, cu opt fabrici în cinci țări și aproximativ 5.500 de colaboratori în întreaga lume.

Articolul precedentAna-Maria Deaconescu, Private Label and Filiers Coordinator, Auchan România este speaker al conferinței Private Label & Convenience Food Innovation Show 2024
Articolul următorFrosta, partener la ediția 2024 a Private Label & Convenience Food Innovation Show
Modern Buyer
Modern Buyer este un pionierat in zona produselor editoriale specializate, fiind prima platforma de informare destinata specialistilor in achizitii – buyeri si oameni de vanzari - din Romania.