Kaufland se retrage din Australia

Kaufland se retrage de pe piața australiană, urmând să se concentreze pe piețele sale de bază din Europa. În declarația dată publicității pe 22 ianuarie 2020, reprezentanții companiei Kaufland au precizat că viitorul investițiilor deja existente în Australia va fi discutat cu părțile implicate, în zilele următoare. Este de presupus că retailerul german investise deja aproape 500 de milioane de dolari în Australia, inclusiv într-un centru de distribuție de 255 milioane de dolari din Melbourne, care se afla în mijlocul construcțiilor și alte 24 de milioane de dolari într-un magazin din Australia de Sud.


Kaufland Australia urma să deschidă 11 magazine noi în Victoria, inclusiv unul în Kennington, lângă Bendigo. Pe termen lung, avea în plan să înființeze o rețea de cel puțin 30 de magazine în Australia și avea deja 200 de angajați în această țară.

În 2019, Kaufland Australia anunțase intenția de a investi 459 de milioane de dolari australieni în Victoria (cca 300 milioane de euro) în construcția magazinelor și a unui depozit de 110.000 de metri pătrați care urma să aprovizione magazinele din Victoria.

Depozitul urma să fie construit pe un teren achiziționat de gigantul german în Merrifield Business Park în sudul statului Victoria și ar fi fost cel mai mare din Australia.

Compania a dat asigurări că decizia de a se retrage din Australia pentru a se concentra pe piața europeană nu are legătură nici cu eforturile angajaților săi, nici cu conducerea companiei locale și nici cu sprijinul comunității de afaceri sau al autorităților australiene.

Frank Schumann, CEO Kaufland International, a declarat că decizia nu a fost luată cu ușurință.

„Ne-am simțit întotdeauna bineveniți în Australia. Am dori să le mulțumim angajaților noștri și să ne cerem scuze pentru perturbarea pe care această decizie o va provoca”, a spus Schumann.

Articolul precedentTârg de cafea și ceai în hipermarketurile Auchan
Articolul următorGebrüder Weiss a deschis o linie directă de transport București-Istanbul
Daniela Oancea
Redactor-șef al Modern Buyer din iulie 2017. Absolventă a Universității București, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Daniela are o experiență de peste 20 de ani în presă. A început să lucreze ca reporter și apoi ca redactor de știri externe la cele mai importante cotidiene naționale: Tineretul Liber, România Liberă și Evenimentul Zilei. Și-a continuat cariera ca Business Editor pentru Mediafax și apoi ca Redactor-șef la diferite publicații Business to Business, precum și ca expert media, în trei proiecte europene: PHARE/SAPARD. Danielei îi puteți scrie pe adresa oancea.i.daniela@gmail.com