Pe 15 septembrie 2018, 1 milion de români sunt invitați să curețe România în cadrul a ceea ce se dorește a fi „cea mai mare mișcare civică de pe glob”. Partenerul principal al campaniei “Let`s Do It, Romania!” este Kaufland România, care susține organizația încă din 2010.
”Anual investim peste cinci milioane de euro în comunitate, prin proiectele derulate alături de ONG-uri, iar programele de responsabilitate socială reprezintă o componentă cheie în strategia companiei. De “Let’s Do It, Romania” ne leagă o prietenie veche, suntem alături de ei de peste opt ani și mă bucur că putem sprijini campaniile lor naționale de educație ecologică, în calitate de partener strategic. Am încredere că, pe 15 septembrie, cât mai mulți români ni se vor alătura, în cea mai ambițioasă mișcare civică de pe Glob ”, declară Valer Hancaș, Director Comunicare & Corporate Affairs Kaufland România.
Voluntarii mobilizați pe 15 septembrie vor curăța deșeuri a căror cartare sau identificare a mormanelor de deșeuri se realizează cu aplicația de mobil World Cleanup. Aplicația poate fi descărcată gratuit din AppStore sau GooglePlay. Cei care contribuie la Harta Deșeurilor pot câștiga premii în valoare de 17 250 de RON, precum laptop-uri, smartphone-uri și o excursie pentru 2 persoane în România. Cartarea se va încheia pe 2 septembrie, iar până acum au fost încărcate pe hartă 1600 de mormane de deșeuri.
Toate zonele cu deșeuri sunt încărcate în World Waste Platform, prima bază de date despre deșeuri dezvoltată la scală internațională. Aceasta cuprinde informații despre loc, tipuri, originea deșeurilor pentru analiză și pentru a arăta progresul realizat.
La nivelul societății civile, 56 de organizații neguvernamentale și grupuri civice din România, reunind zeci de mii de copii, tineri și adulți implicați și sute de mii de beneficiari și-au asumat împreună susținerea Zilei de Curățenie Națională, prin memorandumul semnat în luna iulie.
Rețeaua Let`s Do It, Romania! cuprinde echipe locale în cele 41 de județe, 200 de voluntari fiind parte din organizarea campaniei.
Mișcarea Let`s Do It, World!, organizatorul evenimentului World Cleanup Day, a luat naștere în 2008, atunci când Estonia a organizat prima Zi de Curățenie Națională și a reușit să mobilizeze 50 000 de voluntari într-o singură zi. România este parte din rețeaua internațională Let`s Do It World! încă de la început, fiind a patra țară care a organizat o acțiune națională de curățenie. Comunitatea s-a dezvoltat în ultimii 10 ani și numără astăzi 150 de țări cu experiență sau care vor organiza pentru prima oară o Zi de Curățenie Națională în 2018.