În România, supermarketul online Sezamo, parte a grupului Rohlik, a livrat 60.000 de comenzi în 2022

Tomáš Chadzivasilis, Chief Executive Officer, Sezamo România

Grupul european Rohlik, care deservește în prezent 1,5 milioane de clienți și a procesat 11 milioane de comenzi în 2022, dintre care, un milion de comenzi doar în luna decembrie, a realizat o creștere a veniturilor de la an la an de 33% până la 574 milioane de euro. În acest an financiar, compania ar dori să realizeze o cifră de afaceri, la nivel de grup, de peste 750 de milioane de euro.

Tot în 2022, grupul Rohlik a atras 220 de milioane de euro în runda de finanțare din seria D, condusă de investitorul belgian Sofina, ceea ce a plasat evaluarea companiei peste seria C, adică un unicorn cu o evaluare de 1 miliard de euro.

Rohlik Group a investit anul trecut peste 50 de milioane de euro în automatizare și vrea să automatizeze complet centrele de distribuție din München, Frankfurt și Viena.

În România, supermarketul online Sezamo, parte a grupului Rohlik, a livrat 60.000 de comenzi în 2022.

Sezamo s-a lansat oficial în România pe 18 octombrie 2022, după ce și-a testat serviciile vreme de șase luni.

Tomáš Chadzivasilis, Sezamo.ro: „În decembrie 2022, cea mai încărcată lună din an, am fost, pe rând, și picker în depozit, și curier.”

„Personal am gestionat deja sute de conversații cu clienții și vă pot spune că feedbackul lor este de neprețuit. Vom continua să surprindem, să evoluăm și să schimbăm lucrurile în bine”, a mai spus Chadzivasilis, Chief Executive Officer Sezamo România.

Majoritatea clienților Sezamo sunt femei, cu un procent considerabil de 80% și tot ele cumpără cele mai multe produse de brutărie și patiserie, mai exact 83% dintre clienții Sezamo de după lansarea publică.

Cel mai fidel client a plasat în această perioadă 62 de comenzi, iar cea mai mare comandă a avut 95 de pungi, a fost plasată în luna decembrie și a costat 10.584 lei.

Compania din România a inițiat de la lansarea publică peste 34.000 de apeluri în care a solicitat feedback de la clienți. La capătul celălalt al firului, aproape 13.000 de clienți au discutat cu operatorii Customer Care Sezamo pentru a cere îndrumări, a oferi feedback sau chiar a cere rețete și indicații de folosire pentru produsele mai exotice.

Sezamo oferă un sortiment atent selecționat, de peste 12.000 de produse, precum produse proaspete direct de la fermieri autohtoni, alimente de la artizani locali, dar și branduri internaționale de tip supermarket, toate într-un singur loc. Compania oferă garanția „Banii înapoi garantat” pentru eventualitatea în care clientul nu este mulțumit de un produs, fără întrebări suplimentare.

Toate produsele comandate sunt livrate către clienți din depozitul de 12.000 m2 situat în nordul Bucureștiului, care include spații de depozitare ambientală și unități cu temperatură controlată, care permit păstrarea produselor în condiții cât mai bune și reducerea costurile de energie.

Grupul Rohlik investește, de asemenea, în reducerea amprentei de carbon a companiei, ajungând la finalul anului trecut la aproape 200 de mașini electrice, 1 milion de kilometri cu zero emisii în fiecare lună și 10-15% reducere a emisiilor de CO₂ datorită utilizării mai bune a mașinilor în cazul autovehiculelor standard.

Sustenabilitatea se află în ADN-ul grupului, astfel că Sezamo a salvat prin categoria Save food peste 35 de tone de mâncare și are în folosință în acest moment 11.000 de pungi reutilizabile, făcute din plastic reciclat. La asta se adaugă deja milioane de pungi de hârtie care au fost reciclate de către companie.

Sezamo este un supermarket online, parte din grupul european Rohlik, una dintre cele mai importante companii de e-grocery din Europa. Deja activ în: Cehia (Rohlik.cz), Ungaria (Kifli.hu), Austria (Gurkerl.at) și Germania (Knuspr.de), Rohlik se lansează în România în 2022, sub brandul Sezamo. Implementând tehnologie și logistică de vârf la nivel mondial pentru a livra o gamă largă de produse de calitate (10000 SKU+), Sezamo oferă o fereastră de livrare de 15 minute, cu livrare în 3 ore de la plasarea comenzii sau livrare programată. Compania a obținut statutul de unicorn în 2021.