În lunile iunie și iulie 2024, Lidl România a facilitat exporturi în valoare de aproape 1 milion de euro pentru 5 producători români de afine și zmeură. Este vorba despre companiile locale Vital Berry, Campo Doro, Padeș Berries, Romtransilvan și Smartware.
În total, 176 tone de afine și aproximativ o jumătate de tonă de zmeură, produse în România, au fost exportate către magazinele Lidl din Ungaria și Polonia.
Lidl România a continuat să crească și anul acesta cantitatea de fructe și legume românești la raft, așa că în luna iulie a înregistrat o prezență de 100% la o gamă variată de fructe și legume românești: căpșune, afine, zmeură, vinete, ceapă verde, dovlecei, țelină, verdețuri aromatice, cartofi și ceapă.
De asemenea, în luna iulie, peste 96% din roșiile mari și peste 86% din roșiile cherry, precum și peste 90% din pepenii verzi din magazinele Lidl au provenit din România.
Lidl România și producătorii locali
În anul 2024, Lidl România a colaborat cu peste 450 de producători locali de fructe și legume autohtone, din toate regiunile țării și a avut un total de aproape 70.000 de tone de fructe și legume românești în Piața Lidl.
Lidl colaborează exclusiv cu producători locali de fructe și legume certificați Global G.A.P., standardul internațional pentru bune practici agricole.
De asemenea, în parteneriat cu Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară București (USAMVB), Lidl România a dezvoltat o metodă pilot pentru evaluarea sustenabilității și îmbunătățirea practicilor agricole. Aceasta constă într-o listă de verificare care monitorizează aspecte esențiale ale producției, precum utilizarea resurselor de apă, sol, climă și biodiversitate. Evaluările sunt urmate de recomandări din partea specialiștilor USAMVB pentru a îmbunătăți practicile agricole și administrarea fermelor, reducând impactul negativ asupra mediului.
Proiectul cu USAMVB a început în 2022 cu un test aplicat la trei furnizori, iar metoda a fost extinsă treptat. Până la sfârșitul anului 2023, 69 de furnizori locali de fructe și legume au fost evaluați, iar anul acesta se vor adăuga încă 50.
Pentru a informa consumatorii despre proveniența produselor românești, Lidl a lansat platforma #trecipeproaspăt în urmă cu patru ani. Prin această platformă, clienții pot accesa detalii despre originea fructelor și legumelor de pe rafturile Lidl, inclusiv informații despre trasabilitate, certificări de calitate și poveștile furnizorilor locali.
Clienții pot vizita surprize.lidl.ro/piatalidl pentru informații despre furnizori sau surprize.lidl.ro/scan pentru a scana codurile QR de pe lădițele din Piața Lidl. Platforma rămâne un instrument eficient pentru a obține informații detaliate despre produse, inclusiv soiuri disponibile, specificații ale legumelor și fructelor, detalii despre procesul de cultivare, sezoane și proprietăți speciale ale alimentelor.