Grupurile Carrefour și Alimentation Couche-Tard discută o posibilă fuziune

Grupul francez Carrefour și grupul canadian Alimentation Couche-Tard au confirmat că au început discuțiile cu privire la o posibilă fuziune, scrie astăzi presa internațională. Bloomberg News a scris pe 12 ianuarie că grupul cu sediul în Laval (Canada) vrea să cumpere Carrefour pentru 20 de miliarde de dolari, dar potrivit Alimentation Couche-Tard, „în acest stadiu al discuțiilor preliminare nu există nicio certitudine care să ducă la un astfel de acord”.

Carrefour a confirmat că a fost abordat, într-o manieră informală, de grupul Alimentation Couche-Tard pentru un proiect de fuziune, dar că discuțiile sunt în stadiu incipient.

„Această presupusă fuziune dintre Carrefour și Alimentation Couche-Tard prezintă relativ puține sinergii, deoarece zonele geografice acoperite și specializările lor sunt foarte diferite”, comentează publicația de specialitate Lineaires.

Prezent în principal în Europa și America de Sud, Carrefour (cu peste 12.500 de magazine și o cifră de afaceri de 80 de miliarde de euro) se poziționează drept un model omnicanal, în care predomină hipermarketurile, în special în Franța.

În schimb, grupul cu sediul în orașul Laval, din sud-vestul Quebecului (la nord de Montreal) – Alimentation Couche-Tard – este axat pe benzinării și magazine de tip convenience (de proximitate), aflate în principal în Canada și SUA (unde este prezent în 47 de state, cu brandul Circle K).

Couche-Tard este prezent și în Europa în Norvegia, Suedia și Danemarca, Estonia, Letonia și Lituania, precum și în Irlanda și Polonia. Compania canadiană mai operează magazine în sistem franciză, în Orientul Mijlociu, Asia și America Centrală.

Couche-Tard administrează un număr total de 14.200 de magazine, care au generat vânzări de 44,4 miliarde de euro în 2020. Compania a obținut venituri nete globale de până la 1,6 miliarde de euro, aproape dublu față de Carrefour. Gigantul canadian are o capitalizare de piață de trei ori mai mare decât cea a grupului Carrefour: 37 miliarde față de 12,6 miliarde euro.

Despre Grupul Alimentation Couche-Tard
Branduri: Couche-Tard, Circle K, Ingoo
Cifră de afaceri: 44,4 miliarde de euro, în 2020
Puncte de vânzare: 14.200 de magazine, dintre care 9.261 în America de Nord, 2.722 în Europa și 2.220 în Orientul Mijlociu, Asia și America Centrală
Angajați: 131.000