Grupul Nestlé raportează vânzările pe primele trei luni ale anului 2024 și anunță o creștere organică de 1,4%

Grupul Nestlé raportează vânzările pe primele trei luni ale anului 2024 și anunță o creștere organică de 1,4%, cu pricing de 3,4% și creștere internă reală (RIG) de -2,0%.
Vânzările totale raportate au fost de 22,1 miliarde CHF, o scădere de 5,9% (la 3 luni în 2023: 23,5 miliarde CHF).

În general, creșterea organică a vânzărilor Grupului a fost determinată de Zona Europa și de piețele emergente, cu un impact negativ din America de Nord. Se confirmă prognoza pentru întregul an 2024: o creștere organică a vânzărilor de aproximativ 4%.

Rezultatele financiare ale Nestlé România indică o creștere organică de 2,1% pentru trimestrul 1 al anului 2024.

„Am avut un început de an cu o creștere organică de 2,1% în primul trimestru, cu contribuții importante de la șapte dintre cele zece categorii din portofoliul nostru. Suntem încrezători în faptul că produsele noastre de calitate și noile lansări vor convinge consumatorii să continue să ne aleagă. De 28 de ani contribuim la economia locală și la dezvoltarea comunității prin proiectele educaționale și de sustenabilitate pe care le derulăm. Direcțiile noastre strategice de anul acesta vor fi consolidarea brandurilor, menținerea în topul preferințelor consumatorilor, sprijinul acordat familiilor, tinerilor și mediului prin proiectele in derulare, dar și prin sprijinul nostru pentru reducerea risipei alimentare”, declară Silvia Sticlea, Country Manager Nestlé România.

Rezultatele pentru Zona Europa

Creșterea organică a fost de 4,4%, cu pricing de 4,6% și creștere internă reală de -0,2% pentru zona Europa. Schimbul valutar a avut un impact negativ asupra vânzărilor cu 5,8%. Cesionările nete au redus vânzările cu 3,6%. Vânzările raportate în zona Europa au scăzut cu 5,0%, la 4,6 miliarde CHF.

Creșterea organică în vânzările din retail a rămas robustă la 1,4%. Vânzările online au crescut cu 6,1%, ajungând la 17,4% din vânzările totale ale Grupului. Creșterea organică a canalelor out-of-home a fost de 2,0%.

Zona a înregistrat creșteri ale cotei de piață în hrana pentru animale de companie și nutriția pentru sugari. Pe categorii de produse, principalul factor care a contribuit la creștere a fost Purina PetCare, condus de mărcile premium Purina One, Felix și Gourmet.

Vânzările de cafea au crescut cu o rată medie de o singură cifră, cu contribuții puternice din partea produselor Nescafé și Starbucks. Dulciurile au înregistrat o creștere medie de o singură cifră, cu o cerere puternică pentru KitKat și produse sezoniere.

În ianuarie, Zona Europa a lansat KitKat Breaks for Good, primul baton de ciocolată făcut cu cacao provenită de la familii de fermieri susținute de programul Nestlé Income Accelerator. Categoria de produse culinare a crescut cu o rată scăzută de o singură cifră, conduse de Maggi, care și-a extins distribuția pentru portofoliul său de tăiței. Categoria de nutriție pentru sugari și copii de vârstă mică a înregistrat o creștere scăzută de o singură cifră.

Mark Schneider, Nestlé CEO, a comentat: „În America de Nord, continuăm să inovăm și am crescut nivelul activităților comerciale, în special în domeniul alimentelor congelate, care au pierdut teren în primul trimestru. Planul de integrare pentru divizia de vitamine și suplimente minerale a Nestlé Health Science este pe drumul cel bun, cu un punct de cotitură așteptat în al doilea trimestru și o creștere puternică preconizată ulterior.”

Nespresso este recunoscută ca fiind una dintre cele mai bune 100 de mărci din lume
Astăzi, Nespresso este recunoscută ca fiind una dintre cele mai bune 100 de mărci din lume de către Interbrand, o companie globală de consultanță în domeniul mărcilor.

Sustenabilitatea afacerii se concentrează pe două aspecte-cheie: lanțul de aprovizionare și sfârșitul ciclului de viață pentru materialele utilizate.

Programul Nespresso AAA Sustainable Quality sprijină cultivatorii de cafea în implementarea celor mai bune practici agricole, îmbunătățirea productivității acestora și producția de cafea de calitate superioară. Creat împreună cu Rainforest Alliance, programul a sărbătorit anul trecut cea de-a 20-a aniversare și ajută fermierii să facă tranziția către o agricultură regenerativă.

Având în vedere că peste 95% din cafeaua sa verde are un preț mai mare decât prețul minim Fairtrade International, Nespresso contribuie la asigurarea unui venit stabil pentru cultivatorii de cafea AAA.

De asemenea, se dezvoltă un program de asigurare a culturilor pentru a le oferi fermierilor o plasă de siguranță atunci când sunt afectați de evenimente meteorologice. În plus, colaborează cu parteneri pentru a relansa producția de cafea în țări care au suferit în urma unor dezastre naturale sau a unor conflicte, inclusiv în Cuba, Republica Democratică Congo, Puerto Rico și Uganda.

Nespresso a făcut, de asemenea, pași mari în reducerea deșeurilor. Folosește cel puțin 80% conținut de aluminiu reciclat în capsulele sale Original și Vertuo și își extinde programul de aparate recondiționate Relove în mai multe țări.

În prezent, peste 90% din capsulele din aluminiu Nespresso sunt achiziționate de consumatori care au acces la o opțiune de reciclare convenabilă.

Afacerea a colaborat cu diverși parteneri pentru a prezenta creații care utilizează capsule de cafea reciclate, de exemplu, ceasuri Hublot, pixuri Caran d’Ache sau biciclete electronice de la start-up-ul Miloo. Cel mai recent, Nespresso a introdus o nouă gamă de capsule de cafea compostabile la domiciliu pe bază de hârtie.

Cele peste 2.000 de branduri ale Nestlé includ nume emblematice precum Nescafe, Nespresso, Maggi și Nesquik. Performanța companiei este susținută de strategia Nutrition, Health and Wellness.

Sediul principal al Nestlé se află în Vevey, Elveția, unde compania a fost fondată în urmă cu mai bine de 150 de ani.

Articolul precedentAlina Horgea și Radu Gherman – speakerii Carrefour România în cadrul în conferinței Private Label & Convenience Food Innovation Show 2024
Articolul următorRadisson Blu Hotel Bucharest deschide Nami Beach Club & More în luna iunie
Modern Buyer
Modern Buyer este un pionierat in zona produselor editoriale specializate, fiind prima platforma de informare destinata specialistilor in achizitii – buyeri si oameni de vanzari - din Romania.