Grupul Ikea raporteaza vanzari anuale din retail de 34,1 miliarde de euro

0
46

Pentru anul financiar 2017 (1 septembrie 2016 – 31 august 2017), grupul Ikea (INGKA Holding B.V si entitatile sale controlate) raporteaza vanzari totale de 34,1 miliarde de euro (fata de 32,9 miliarde de euro vanzari totale in 2016) pentru segmentul de retail. Ajustate la impactul cursului valutar, vanzarile din segmentul de retail ale Ikea Group au crescut cu 3,8% in cursul anului financiar 2017.

Grupul Ikea, cel mai mare retailer din sistemul de franciza Ikea, detine si opereaza 355 de magazine in 29 de tari. Pe parcursul anului, 149.000 de angajati au primit 817 de milioane de vizite in magazinele Ikea si peste 2,1 miliarde de vizite pe ikea.com.

„Vom folosi situatia noastra financiara stabila pentru a investi cu scopul de a intampina si mai bine nevoile clientilor nostri. Mi-am petrecut prima luna in calitate de CEO al companiei vizitand magazinele noastre din mai multe tari, pentru a asculta si a invata de la colegi si clienti. Acum sunt si mai convins ca suntem pe calea cea buna pentru a deveni complet accesibili clientilor nostri,” spune Jesper Brodin, Presedinte si CEO al Ikea Group (INGKA Holding B.V.), incepand de la 1 septembrie 2017.

Pe parcursul anului trecut, Ikea a continuat sa imbunatateasca oferta pentru clienti cu noi formate de magazine, intervale de livrare mai scurte si solutii de distributie imbunatatite.  Un exemplu al acestei transformari este achizitia recenta de catre Ikea Group a TaskRabbit, o platforma de servicii la cerere, care ofera clientilor servicii mai flexibile si mai accesibile.

„Intr-un mediu de retail care se transforma rapid, ne straduim sa le oferim clientilor o viata de zi cu zi mai buna acasa. Vrem sa impartasim cunostintele noastre despre modul in care traiesc oamenii si sa devenim o sursa de inspiratie pentru modul in care amenajarea casei poate imbunatati viata acasa. In acest an, ne axam pe camera de zi, imbunatatim aceasta zona in toate magazinele noastre si oferim o gama mai larga de produse si solutii inteligente pentru acasa,” a completat Jesper Brodin.

Ikea continua sa investeasca in crearea unui impact pozitiv asupra mediului inconjurator. Investitiile recente din Franta, Canada si Lituania au dus la atingerea unui numar total de 415 turbine eoliene. Acest lucru inseamna ca grupul Ikea detine acum un numar mai mare de turbine eoliene fata de cel de magazine si se apropie de obiectivul sau de a deveni independent din punct de vedere energetic prin producerea unei cantitati de energie regenerabila egala cu cea consumata prin operatiunile sale, pana in 2020.

Grupul Ikea (INGKA Holding BV si entitatile sale controlate) este unul dintre cele 11 grupuri de companii diferite care detin si opereaza canalele de vanzari ale Ikea sub acorduri de franciza cu Inter Ikea Systems B.V. Ikea Group este cel mai mare retailer de mobilier si decoratiuni din lume si opereaza 355 de magazine in 29 de tari. Ikea Group ofera produse de mobilier cu design bun, functional si sustenabil la preturi atat de mici, incat cei mai multi oameni sa isi poata permite o casa frumoasa si functionala. Magazinele din Ikea Group au avut 817 milioane de vizite pe parcursul anului financiar 2017 si 2,1 miliarde de vizite pe ikea.com.