Grupul Carrefour anunță reducerea costurilor, mii de concedieri şi majorarea investiţiilor în comerţul electronic

0
207

Carrefour va reduce mii de locuri de muncă în Franța și va lansa un nou parteneriat cu grupurile chineze Tencent și Yonghui, ca parte a planului strategic de relansare a activităţii, „Carrefour 2022”, a anunțat CEO-ul grupului, Alexandre Bompard.

Acțiunile companiei au crescut cu 4,7% în dimineața zilei de 23 ianuarie, după ce Bompard a spus că grupul planifică economii de 2 miliarde de euro până în 2020. Acesta va reduce 2.400 de locuri de muncă în Franța și va închide 273 de magazine cumpărate de la discounterul spaniol DIA în 2014.

Investiții în atractivitatea și eficiența hipermarketurilor
Pentru a îmbunătăți eficiența acestui format, compania va reduce suprafețele de vânzare ale hipermarketurilor la zonele de atractivitate; hipermarketurile din Franța își vor reduce suprafața de vânzare cu cel puțin 100.000 m² până în 2020.
Se vor căuta alianțe de cumpărare și de vânzare pentru a îmbunătăți oferta nealimentară atunci când aceasta nu este relevantă. Carrefour urmărește consolidarea eficienței operaționale a hipermarcheturilor prin adoptarea celor mai bune practici în fluxurile de mărfuri, gestionarea inventarului și a pierderilor.

Vor adapta rețeaua de hipermarketuri când este necesar, operând cinci hipermarketuri în sistem de management leasing. În Franța nu este prevăzută nicio închidere.

Investiții accelerate în supermarketuri și magazine de tip convenience
Supermarketurile și magazinele convenience sunt formate de creștere pentru grup. Carrefour va deschide cel puțin 2.000 de magazine în următorii cinci ani, în marile orașe europene.

Fiecare dintre aceste formate vor participa activ la completarea universului omnichannel al grupului, acționând ca centre de livrare sau puncte de preluare și retur pentru clienți.

Grupul dorește, de asemenea, să accelereze implementarea formatului cash & carry
Carrefour va deschide 20 de magazine Atacadão pe an în Brazilia începând din 2018, inclusiv prin conversia a cinci hipermarketuri în acest an.

În Argentina, Carrefour anunță că investește în brandul Maxi prin conversia a 16 hipermarketuri în 2018.
Adaptarea acestor formate în Europa va continua, cu o accelerare a lansărilor Promocash în Franța. Grupul va continua să experimenteze cu acest format și în alte țări.

Carrefour a anunțat că dorește să devină lider mondial în comerțul electronic cu produse alimentare și vizează vânzări anuale de alimente în valoare de 5 miliarde de euro până în 2022. Pentru aceasta, va investi 2,8 miliarde de euro în ofertele digitale și va lansa o singură platformă online în Franța, Carrefour.fr.

De asemenea, grupul a anunțat un potențial parteneriat în China cu Tencent – gigantul tehnologic chinez – și Yonghui, un comerciant cu amănuntul care se specializează în alimente proaspete și este deținut în parte de Tencent.

Carrefour urmărește, de asemenea, să îmbunătățească calitatea alimentelor sale și vizează vânzări de produse ecologice în valoare de 5 miliarde de euro până în 2022.

Cu peste 10.100 de magazine în 34 de țări, Grupul Carrefour este al doilea retailer mondial și numărul unu în Europa. În România, Grupul Carrefour numără 311 magazine dintre care 33 hipermarketuri ‘Carrefour’, 225 supermarketuri (209 magazine ‘Market’ si 16 magazine’Express Orange’), 42 magazine de proximitate ‘Express’, 10 magazine de proximitate ‘Contact’, un magazin de comerț online: www.carrefour-online.ro.