Gitana listată în rețeaua de magazine Carrefour România

Lilia Dulgher, CEO Gitana Winery

Începând cu luna mai, vinurile Gitana din Republica Moldova vor fi listate în rețeaua de magazine Carrefour România. Pentru toată rețeaua va fi disponibilă gama Clasică, ce include Cabernet Sauvignon, Merlot, Rose și Chardonnay. În magazinul Carrefour Băneasa vor fi disponibile și următoarele vinurile premium: Saperavi, La Petit Sophie, Lupi, și Mănăstirea.

În România, vinăria Gitana este prezentă în hipermarketurile Auchan, Selgros, Metro și în supermarketurile Mega Image.

Distribuția vinurilor Gitana nu se rezumă doar la piața locală, acestea sunt comercializate și pe piața internațională, precum Japonia, Coreea de Sud, China, SUA și Europa.
Portofoliul Gitana numără 16 soiuri de vin – vinurile premium, precum: Saperavi, La Petit Sophie, Lupi, Surori și Mânăstirea; gama Clasică, ce include Cabernet Sauvignon, Merlot, Rose și Chardonnay; gama Autograf, ce include Feteasca Regală, Cabernet Sauvignon, Chardonnay și Merlot; și gama Young, ce include Alb, Roz și Roșu de Gitana.

Gitana este marca comercială înregistrată a Vinăriei Țiganca. În prezent, Gitana exploatează aproximativ 360 de hectare de viţă-de-vie, având o capacitate de stocare de 7 milioane de litri şi una de producţie de la 2,2 până la 2,7 milioane de litri.
Plantaţiile de viţă-de-vie deţinute de Vinăria Țiganca fac parte din regiunea viticolă Valul lui Traian.

Podgoriile sunt plasate în arealul a două sate din raionul Leova, fiind împărțite în trei zone. O zonă se află în satul Filipeni, iar celelalte două în satul Romanovca. Zonele respective sunt favorabile cultivării viței-de-vie, deoarece întrunesc toate caracteristicile pedoclimatice necesare pentru producerea vinului de înaltă calitate.

Vinăria Țiganca este „locul de naştere” a vinurilor Gitana. A fost cumpărată de familia Dulgher în 1997. Crama a fost reconstruită şi retehnologizată, iar plantaţiile de viţă-de-vie au fost extinse în arealul Valul lui Traian, satele Filipeni şi Romanovka.

Dacă cu zece ani în urmă, Gitana Winery era în topul celor mai mari trei exportatori de vin în vrac şi proprietarii doar planificau exportul de sticle, în prezent planurile au fost materializate, luna iunie a anului 2011 marcând momentul îmbutelierii primei sticle a brandului Gitana.

Anul 2015 a fost unul foarte important pentru companie, aceasta extinzându-se în Europa, inclusiv pe piața din România, în 2016 vinurile Gitana fiind comercializate și în supermarketurile Mega Image din București.

În anul 2017, Gitana Winery s-a extins către piețele din Asia și au avut loc primele exporturi către Japonia, China și Coreea de Sud. Tot în anul 2017 a fost lansată gama Autograf, care include 4 soiuri de vin, Fetească Regală, Cabernet Sauvignon, Chardonnay și Merlot, iar în anul 2018 Gitana Winery a anunțat o altă noutate, lansând cele trei vinuri din gama Young, Alb, Roz și Roșu de Gitana.