GfK: În 2018, românii nu au mai migrat către segmente superioare de preț (up trade)

Industria bunurilor de larg consum a înregistrat pe parcursul anului 2018 o creștere de 5,7% comparativ cu 2017. Consumul s-a aflat într-o ușoară creștere, însă românii nu au mai migrat către segmente superioare de preț, arată rezultatele studiului GfK care monitorizeaza consumul casnic de bunuri de larg consum. Creșterea a fost determinată în cea mai mare parte de inflație. Conform Eurostat, majorarea prețurilor alimentelor a fost anul trecut de 4%.

Din perspectiva comportamentului de cumpărare, familiile din România au mers la fel de des la cumpărături în comparație cu anul trecut, în schimb suma medie platită la un act de cumpărare s-a majorat cu 6%.

Magazinele de tip discount iau avânt 
Pe parcursul anului 2018, comerțul modern a căpătat o importanță și mai mare pentru cumpărăturile de produse de larg consum cu destinație casnică. Aceste formate dețin în prezent 62% dintre cheltuieli, cu aproape 2 puncte procentuale mai mult decât în 2017.

Românii au lăsat cea mai mare parte din bani în hipermarketuri, însă au fost vizitate mai rar pentru achiziția de produse pentru acasă. În schimb, magazinele de tip discount și supermarketurile și-au crescut cota de piață ca urmare a sumelor mai mari lăsate de familii în aceste formate.

Și magazinele moderne de proximitate și-au consolidat poziția pentru cumpărăturile casnice și au reușit să atragă mai mulți cumpărători în 2018 față de 2017.

 

Lactatele au avut cea mai mare creștere
Din perspectiva cumpărăturilor pentru acasă, toate segmentele de bunuri de folosință curentă au înregistrat creșteri pe parcursul anului 2018, influențate de coșuri mai mari achiziționate la un act de cumpărare. Remarcăm cea mai accelerată evoluție în rândul lactatelor pentru care românii au cheltuit cu 9% mai mult. Și segmentul produselor pentru îngrijirea locuinței a înregistrat o creștere semnificativă (+7%), în timp ce produsele pentru îngrijire personală au evoluat în același ritm cu piața.

În ceea ce privește produsele alimentare, atât cele ambalate, cât și cele proaspete au avut o dinamică de aproximativ 6% în valoare. Pentru segmentul băuturilor (alcoolice și non-alcoolice) observăm o creștere mai modestă, de 4%.

Articolul precedentCifra de afaceri a companiei Farmec a depăşit 236 milioane lei în 2018, în creştere cu 10% faţă de 2017
Articolul următorAuchan deschide MyAuchan Vivido, primul său magazin de proximitate din Cluj
Daniela Oancea
Redactor-șef al Modern Buyer din iulie 2017. Absolventă a Universității București, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Daniela are o experiență de peste 20 de ani în presă. A început să lucreze ca reporter și apoi ca redactor de știri externe la cele mai importante cotidiene naționale: Tineretul Liber, România Liberă și Evenimentul Zilei. Și-a continuat cariera ca Business Editor pentru Mediafax și apoi ca Redactor-șef la diferite publicații Business to Business, precum și ca expert media, în trei proiecte europene: PHARE/SAPARD. Danielei îi puteți scrie pe adresa oancea.i.daniela@gmail.com