Gebrüder Weiss: serviciile nișate de livrare la domiciliu pot îmbunătăți experiența consumatorilor cu brandurile (P)

La finalul anului 2019, domeniul e-commerce înregistra o creștere anuală de 20% a valorilor comenzilor plasate online de către consumatorii români, atingând cifra de 4,3 miliarde de euro. Apoi, peste creșterea susținută anticipată pentru acest segment de piață, s-a suprapus pandemia provocată de coronavirus.

Stările de urgență cu numeroase restricții de circulație și perioadele de lockdown au dat peste cap previziunile, propulsând creșterea anuală a comerțului electronic la peste 40% față de 2020. Se estimează că vânzările în online au atins 6 miliarde de euro, conform studiului efectuat de iSense Solutions pentru GPeC.

În același timp, comerțul cu amănuntul în magazinele fizice a înregistrat scăderi masive pe diverse segmente, când românii s-au repliat către comenzile online, fie din rațiuni de siguranță, constrânși de restricții.

Soluția salvatoare pentru retailerii cu prezență preponderent sau chiar exclusiv fizică a fost o digitalizarea accelerată a procesului de vânzare. Iar aceasta a adus cu sine și provocări majore. În numeroase cazuri, oferta nu a făcut față unei cereri dezechilibrate, rezultând sincope majore. Transformarea întregului lanț de distribuție a pus o presiune foarte mare pe serviciile de livrări ale magazinelor, care s-a propagat de multe ori către clienții finali sub forma unor întârzieri semnificative.

Cel mai probabil, o bună parte din consumatorii care au făcut forțat saltul către comenzile online vor continua să folosească acest canal. Devine cu atât mai necesar ca retailerii să implementeze soluții care să le permită să facă față cât mai bine creșterii graduale, cât și perioadelor de vârf.

O posibilă variantă este contractarea unor servicii de livrare la domiciliu nișate, care ar face posibilă și evitarea propagării problemelor de livrare la toate categoriile de mărfuri. În plus, fiecare tip de marfă are anumite specificații la livrare. De exemplu, pentru alimente și băuturi, trebuie asigurate temperaturile corecte și timpii optimi de livrare, fiind vorba de mărfuri foarte perisabile.

În extrema cealaltă, livrarea unor mărfuri voluminoase implică anumite bune practici specializate, cum ar fi un număr suficient de livratori, o anumită flexibilitate a orarului de livrare și asigurarea livrării până la ușa destinatarului final. Toate acestea au rolul de a elimina stresul suplimentar atât pentru retaileri, cât și pentru consumatori, fiind vorba de un lanț de aprovizionare mai complex, care crește riscul de deteriorare a mărfurilor la manipulare și livrare și, implicit, costurile.

Pe acest tipar a fost construit serviciul Home Delivery oferit de Gebrüder Weiss. La finalul anului 2018, compania a introdus pe piața locală un serviciu nișat de livrare la domiciliu, deja oferit de grup în țări precum Austria, Cehia, Slovacia, Ungaria, Croația și Serbia. Este vorba de o opțiune de livrare a mărfurilor grele, între 25 și 45 kg, care se diferențiază prin asigurarea confortului pentru clientul final.

Se întâmplă adesea ca experiența de cumpărare pe care un consumator o are cu un anumit brand să fie afectată negativ de livrare. Iar rolul serviciului de Home Delivery este acela de a evita ca acest lucru să se întâmple în această etapă.

De la ridicarea la termen a produselor de la producător, distribuitor sau depozit central până la livrarea finală, experiența este construită pentru a fi cât mai pozitivă. Există întotdeauna doi livratori care asigură livrarea mărfurilor până în locația selectata de destinatar, respectând protocoalele de siguranță impuse de pandemie. Clientul beneficiază și de flexibilitatea de a alege între trei intervale, apel telefonic cu 30 de minute înainte de livrare și trasabilitate a coletului.

În plus, estimările clare ale duratei creează așteptări realiste: mărfurile sunt livrate pe tot teritoriul României în termen de două zile, inclusiv seara și în zilele de sâmbătă, existând și posibilitatea unui serviciu expres, de livrare în 24 de ore.

Despre Gebrüder Weiss România

Prezentă în România încă din anul 1994, Gebrüder Weiss se bazează pe o infrastructură națională cu 9 hub-uri logistice situate în București, Arad, Sibiu, Cluj, Bacău, Brașov, Constanța, Oradea și Craiova. Compania oferă soluții logistice inteligente pentru clienții săi și asigură servicii flexibile de distribuție prin transport rutier, feroviar, aerian și maritim.

Din 2018, compania a lansat în România şi un serviciu de livrări la domiciliu, axat pe comenzile de marfă tip cargo (Home Delivery), iar în 2020 a deschis un hub logistic dedicat acestui serviciu, de unde sunt gestionate operațiunile de cross-docking, terminalul deservind întreaga țară.

Ca parte din strategia digitală, Gebrüder Weiss a lansat la începutul anului 2020 platforma ETA (en. Estimated Time of Arrival), prin care clienții companiei pot urmări procesul de expediere online, inclusiv timpul estimat de sosire a comenzilor. Gebrüder Weiss oferă acest serviciu digital pentru transportul de marfă în regim de grupaj în toate locurile unde compania efectuează livrarea finală.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here