Gaëtan Pacton, Profi: Bugetul nostru de investiții în 2023 este de 500 milioane de lei

Gaëtan Pacton, Directorul General al Profi Rom Food, face bilanțul evoluției rețelei Profi în 2022 și anunță o cifră de afaceri de peste 11 miliarde de lei, în creștere cu 22% față de anul 2021, precum și creșterea profitului operațional. CEO-ul Profi estimează o rată de deschideri de minimum 250 de magazine (noi sau remodelate după noul standard Profi) în 2023.

În momentul de față, mai mult de 1.000 de magazine din cele peste 1.600 care compun rețeaua sunt gestionate de antreprenori, care le conduc în sistem de parteneriat. De asemenea, el a afirmat că circa 95% din produse provin de la furnizori din România.

“În 2022 am deschis 96 de magazine, mai multe decât în 2021, am atins cea mai mare cifră de afaceri din istoria noastră: 11,6 mld. lei, am trecut de pragul a 1.000 de magazine manageriate de parteneri (1.032), ne-am confirmat statutul de cel mai mare angajator privat din România.”

“Anul trecut am reușit să promovăm peste 2.000 de colegi. Dacă raportați cele 2.000 de promovări interne la o cifră de 28.000 de angajați sub umbrela Profi este o performanță bună și o dinamică susținută.”

„Există în companie tradiția de a deschide multe magazine, avem know-how pentru a face acest lucru. Să deschizi sau să modernizezi – costul este aproximativ același: aceeași muncă, același timp investit și aceleași resurse.”

“Am modernizat două magazine în 2020, 73 în 2021 și am ajuns la 177 în 2022. Am avut o rată de 273 de magazine fie nou deschise, fie modernizate în 2022. Am încheiat anul 2022 cu 1641 de magazine dintre care 177 de magazine modernizate sub formatul nou. Am avut oportunitatea de a accelera pe parte de modernizare. Astăzi avem 440 de magazine conform standardelor noi dintr-un total de 1641.”

Pe lângă expanisune (remodelarea magazinelor și deschiderea de magazine noi), bugetul de investiții aferent anului 2022, de 500 de milioane de lei (aprox. 1 mil. de euro), a fost direcționat către logistică și digitalizare.

„Am investit destul de mult și anul trecut, după cum bine știți am deschis un depozit logistic, am extins unul la București, am ajuns la o cifră de 290.000 de metri pătrați de surafață logistică. Am investit în logistică, în magazine și în digitalizare.”

“Am lansat aplicația Profi în aprilie 2022 și zilele acestea ne-am uitat la performanța ei. Din momentul T 0 până în prezent am ajuns la 1.400.000 de utilizatori. Activitatea noastră digitală explodează de la lună la lună și am ajuns să stabilizăm frecvența de vizitare la 1.200.000 de clienți zilnici.”

Printre inițiativele lansate și susținute de Profi se numără Raftul Bunătăților locale, un program gândit pentru a-i sprijini pe producătorii locali artizanali și Proaspete de la noi, un program dezvoltat pentru ca un număr din ce în ce mai mare de produse proaspete românești să ajungă pe rafturile din retail.

Profi desfășoară un proiect pilot de implementare a panourilor fotovoltaice pe magazinele sale din Șag, Făget, Timișoara, Giarmata, Sânandrei, Lipova, și din alte localități, ca măsură de economisire a energiei, cu efect atât imediat, cât și pe termen lung.

Compania susține anual ONG-uri din domenii diverse, de la educație și până la protecția animalelor, implicându-se activ în viața comunităților din jurul magazinelor rețelei.

Articolul precedentCele mai bune proiecte de mediu și sustenabilitate din România, premiate în cadrul celei de-a doua ediții a Galei Green Report
Articolul următorAlexandru Pasat, Country Sales Director al Efes Moldova, este speaker în conferința “Retail modern în Republica Moldova”
Modern Buyer
Modern Buyer este un pionierat in zona produselor editoriale specializate, fiind prima platforma de informare destinata specialistilor in achizitii – buyeri si oameni de vanzari - din Romania.