FrieslandCampina si-a vandut divizia de sucuri de fructe

Compania de produse lactate FrieslandCampina a vandut divizia sa de sucuri de fructe, care conținea printre altele si marca Appelsientje, societatii olandeze de investitii, Standard Investment. Valoarea tranzactiei nu a fost dezvaluita, insa retaildetail.eu relateaza ca fondul de investitii are actiuni si in alte companii din domeniul alimentar, cum ar fi Burger King Olanda sau producatorul de produse pre-coapte de patisserie, Dutch Bakery. FrieslandCampina isi va pastra o participatie minora in companie.

Divizia de sucuri a fost parte a lui Riedel, care a fuzionat cu predecesorul lui FrieslandCampina in 1970. Cifra de afaceri actuala a ajuns la 125 milioane de euro, pe o piata care a scazut cu 25% in ultimii zece ani. Nici sucurile Riedel nu au facut exceptie. Standard Investment isi propune sa rastoarne situatia prin introducerea sucurilor de fructe in mai multe lanturi de supermarketuri europene.

„Consideram ca Riedel are mult potential neexploatat, care nu a fost valorificat sub umbrela FrieslandCampina”, a declarat partenerul Standard Investment, Guido Grobbink. „Marcile sale sunt foarte cunoscute printre olandezi si produsele sale ies mereu in topul testelor printre preferintele consumatorilor”. De asemenea, exista intentia de a investi mai mult in marketingul acestor produse, care a fost redus la minimum in ultimii ani, cand divizia facea parte din portofoliul de produse lactate al companiei FrieslandCampina. Noul proprietar are in vedere si extinderea pe noi piete, cum ar fi Tarile Scandinave si Germania.

Standard Investment nu a fost singura companie preocupata de achizitionarea diviziei de sucuri a FrieslandCampina, de care fusesera interesate si compania germana Eckes-Granini, precum si imbuteliatorul olandez, Refresco.

Articolul precedentRomania – una din tarile europene cu cea mai mare crestere a increderii consumatorilor
Articolul următorMetro Cash&Carry si IGD Retail Analysis, noi invitati confirmati la Private Label Innovation Show
Daniela Oancea
Redactor-șef al Modern Buyer din iulie 2017. Absolventă a Universității București, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Daniela are o experiență de peste 20 de ani în presă. A început să lucreze ca reporter și apoi ca redactor de știri externe la cele mai importante cotidiene naționale: Tineretul Liber, România Liberă și Evenimentul Zilei. Și-a continuat cariera ca Business Editor pentru Mediafax și apoi ca Redactor-șef la diferite publicații Business to Business, precum și ca expert media, în trei proiecte europene: PHARE/SAPARD. Danielei îi puteți scrie pe adresa daniela.oancea@modernbuyer.ro