Danone România a finalizat o investiţie de 7 milioane de euro pentru susținerea micilor fermieri din zona Zimnicea

Danone România împreună cu Polaris Group au finalizat o investiție de 7 milioane de euro în proiectul socio-economic „O șansă pentru familia ta”, din Zimnicea. Proiectul are ca scop stimularea antreprenoriatului local în domeniul laptelui, oferind sprijin micilor fermieri pentru a produce lapte de calitate la standarde europene și pentru adoptarea de practici agricole regenerative.

În plus, anul acesta, Danone România, împreună cu partenerul local, Polaris Group care coordonează centrul de colectare din Zimnicea, colaborează cu autoritățile locale în vederea deschiderii unei clase specializate în mecanică agricolă, la Liceul Teoretic din Zimnicea.

Clasa, va pregăti 12 elevi să devină specialiști în domeniul agricol, atât de necesari sectorului zootehnic. Danone va oferi burse de performanță și sociale în valoare de 5.000 de euro anual.

„Investiția de 7 milioane de euro și integrarea producției de lapte de la gospodării din Zimnicea în lanțul nostru de aprovizionare și producție subliniază această dedicare. Mai mult, formarea clasei specializate în mecanică agricolă la Liceul Teoretic Zimnicea este un pas important în susținerea educației și pregătirii viitoarei generații pentru o industrie agricolă inovatoare și responsabilă”, a declarat Cătălin Andreica, Milk Procurement & Project Manager, Danone România.

„Contribuția companiei Polaris Group la dotarea noii clase cu echipamente esențiale și oferirea de burse școlare lunare celor 12 elevi înscriși reflectă angajamentul nostru ferm față de dezvoltarea educațională și profesională a viitoarelor talente”, a precizat Iulian Brânzoi, Director General Polaris Group.

„Această inițiativă reprezintă o oportunitate extraordinară pentru elevi de a-și construi o carieră solidă într-un sector vital pentru economia noastră și suntem mândri să susținem acest demers inițiat de Danone și compania Polaris Group”, a declarat Pârvu Petre, Primarul orașului Zimnicea.

Asociația Polaris, care gestionează centrul de colectare din Zimnicea, este un partener strategic pentru Danone de 25 de ani. Începând cu 1999, Danone a început să colecteze lapte din Zimnicea, marcând începutul unui parteneriat durabil. Din anul 2012 Danone și Polaris au lucrat împreună pentru dezvoltarea producției locale de lapte de calitate, conform standardelor europene. Acest efort a fost extins pentru a include susținerea agriculturii regenerative și a educației.

Prin proiectul socio-economic “O șansă pentru familia ta”, demarat în 2012, peste 220 de mici gospodari din orașul Zimnicea au devenit antreprenori, laptele produs în gospodăriile lor fiind livrat zilnic către fabrica de iaurt Danone din București. Danone achiziționează doar lapte românesc, iar 10% din necesarul anual provine din proiectul “O șansă pentru familia ta”.

Danone a achiziționat fabrica de lactate Miorița din București în anul 1996, iar până în acest moment au fost investiți aproximativ 90 milioane euro pentru modernizarea și retehnologizarea acesteia.

În prezent, 1 milion de iaurturi sunt distribuite către consumatorii români, dar și către alte 13 piețe europene.

Danone România procesează anual peste 60.000 tone de litri de lapte, din care aproximativ 100% este lapte românesc. Numai anul trecut, compania a colectat lapte proaspăt de la 23 de ferme mari și peste 220 de gospodari.

Danone este prezent pe piața românească cu produse lactate proaspete (Danone, Activia, Danonino, Actimel), produse pe bază de plante (Alpro), precum și cu produsele alimentare pentru bebeluși și nutriție specializată (Aptamil, Milupa, Forticare).

Danone România a obținut certificarea B Corp, în cadrul grupului regional al Europei Centrale și de Est, din care România face parte alături de Bulgaria, Ungaria, Cehia și Slovacia.

Danone România se alătură astfel mișcării sociale pentru sustenabilitate ce aduce împreună peste 6.000 de companii, în peste 80 de țări și 150 de industrii ce îndeplinesc standarde riguroase de performanță socială și de mediu, transparență și responsabilitate.

Articolul precedentKaufland România anunță o nouă rundă a programului În Stare de Bine 2024 – 2025
Articolul următorNestlé a lansat pe piața din România Nescafé 3in1 Black Roast
Modern Buyer
Modern Buyer este un pionierat in zona produselor editoriale specializate, fiind prima platforma de informare destinata specialistilor in achizitii – buyeri si oameni de vanzari - din Romania.