Danone, 20 de ani de producție locală și investiții de 10 milioane de euro în România

Anul acesta, Danone aniversează 20 de ani de activitate în România și de producție locală în cadrul fabricii din București. Pentru companie, 2019 are o dublă semnificație, întrucât Danone celebrează la nivel global 100 de ani de istorie în producția de iaurt.

Compania a devenit unul dintre cei mai mari producători de iaurt din România, având o producție zilnică de 1 milion de iaurturi și peste 60 de milioane de litri de lapte proaspăt colectați anual, cea mai mare parte provenind de la ferme și gospodării românești.

„Danone a venit în România într-o perioadă când industria lactatelor era diferită de tot ce vedem acum în piață: erau mai puțini jucători și o mai mică diversitate de iaurturi la raft. Începuturile fabricii Danone în București, în 1999, au însemnat 21 de angajați și o primă șarjă de iaurt de 10 tone.” a spus Natalia Gelshtein-Kiss, General Manager, Danone România, Bulgaria și Țările Adriatice.

“De-a lungul anilor, am investit peste 10 milioane de euro pentru a asigura cele mai înalte standarde de producție în fabrica din București, dar și cea mai bună calitate a surselor locale de lapte.”

„Vom continua să investim în tehnologia pe care o folosim, să susținem fermierii și gospodarii români, să investim în educație pentru obiceiuri sănătoase și nu în ultimul rând, să oferim consumatorilor produse de cea mai bună calitate.”, a spus General Managerul Danone.

Iaurtul făcut în București ajunge atât pe mesele românilor, cât și pe cele ale consumatorilor din peste 13 țări. Prin munca sa, echipa locală a contribuit la dezvoltarea celei mai performante fabrici Danone din Europa, care a fost transformată într-un centru regional de producție. Țările în care ajunge iaurtul produs în București sunt: Republica Moldova, Țările Adriatice, Ungaria, Grecia, Cehia, Bulgaria, Spania, Franța, Belgia, Marea Britanie, Italia, Slovacia și Polonia.

În România, Danone a făcut investiții semnificative pentru susținerea gospodăriilor locale, printr-un program pe termen lung. În 2012, compania a început programul social „O șansă pentru familia ta”, în parteneriat cu Fundația Heifer și Polaris, o investiție unică în Europa.

De-a lungul celor 6 ani, programul s-a dezvoltat în mod constant, funcționând după principiul „dar din dar”: gospodarii români care au primit văcuțe de rasă gratuit au donat către alte familii prima vițelușă născută. În prezent, peste 140 de gospodării și-au dezvoltat propria afacere și livrează lapte proaspăt la standarde europene, către fabrica din București.

Toate familiile care fac parte din acest program au primit încă de la început văcuțe de rasă, echipamente specializate, stații de muls mobile, informații despre îngrijirea animalelor în cadrul unor traininguri dedicate și suport pentru a realiza agricultură regenerativă.

Până în prezent, 4,6 milioane de euro au fost investiți în program, Danone contribuind la dezvoltarea mai multor zone rurale defavorizate.

Danone România are în portofoliu zeci de sortimente de produse, realizate în majoritate în fabrica din București, cu lapte proaspăt colectat de la fermierii români. Fabrica Danone din București a produs local primele iaurturi în 1999.

Danone România face parte din compania Danone, activă în domeniile: produse lactate proaspete, produse pe bază de plante, ape minerale îmbuteliate, alimentație pentru bebeluși și alimentație medicală avansată. Cele mai renumite mărci Danone includ iaurturi probiotice (Activia, Actimel), produse pentru copii (Danonino, Disney), mărci de răsfăț (Danette, Cremosso) și gamele Danone cu iaurt simplu și cu fructe, așa cum sunt în România Natural și Delicios.

Articolul precedentDe la 1 martie 2019, Lidl România a majorat salariul minim net în companie la 2.180 de lei
Articolul următorBergenbier anunță o a doua ediție a plantărilor de brazi, ca parte a campaniei ”Te răcorești și reîmpădurești!”
Modern Buyer
Modern Buyer este un pionierat in zona produselor editoriale specializate, fiind prima platforma de informare destinata specialistilor in achizitii – buyeri si oameni de vanzari - din Romania.